تابناک / به علت هوش و ذکاوت و نفوذ اثرگذار سیاسی و اجتماعی وی ، تاکنون مدیران کلانی در استان ها و بعضا در وزارت خانه ها با نظر شخص دکتر سالاری گمارده شده است.
کد خبر: ۷۷۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 08 September 2019

تابناک / به علت هوش و ذکاوت و نفوذ اثرگذار سیاسی و اجتماعی وی ، تاکنون مدیران کلانی در استان ها و بعضا در وزارت خانه ها با نظر شخص دکتر سالاری گمارده شده است.

مصطفی سالاری استاندار اسبق بوشهر و گیلان از جمله مدیران باسواد، کارآمد و توانای به شمار می‌رود، فردی که پله‌های ترقی را روز به روز طی کرده و به سطح مدیریتی بالایی در کشور رسیده است.

وی پس از نمایش دادن کارآمدی خود در استان بوشهر، با اعتماد رئیس جمهور به گیلان رفت تا این شهر استراتژی و مهم را دریابد و در قامت استاندار در این استان به خوبی درخشید.

سالاری سپس با پیشنهاد شخص ریاست جمهوری و دیگر اعضاء هیأت دولت، ریاست سازمان تامین اجتماعی کشور را به عهده گرفت، ریاست سازمان مهمی چون تامین اجتماعی باید فردی کارآمد، آزمون‌دیده، برنا و مجرب باشد که سالاری نیز یکی از مدیران با وجود چنین شاخصه‌هایی برای این سمت تشخیص داده شد.

دکتر مصطفی سالاری را باید از جمله مدیران جوانِ فعال و کارآمد دانست که در امر مدیریتی می‌توانند تحول آفرین باشند، این همان نتیجه عمل به دیدگاه رهبر معظم انقلاب در رابطه با اعتماد به جوانان است.

وی در امر مدیریتی سیاست‌زده نیست و تمام بنیه مدیریتی وی بدون حاشیه و معقولانه در راستای نظام ، حاکمیت و دولت تنظیم شده است که این نیز یکی از رازهای شکوفایی مدیریتی وی به حساب می‌آید.

همواره از سالاری به عنوان یک ظرفیت مدیریتی مهم یاد می‌شود، وی علاوه بر اینکه استاندار شایسته و نمونه ای بوده است ، استاندار ساز نیز است. پس از جدایی از بوشهر و گیلان ، به معاونان آن اعتماد شد.

به علت هوش و ذکاوت و نفوذ اثرگذار سیاسی و اجتماعی وی ، تاکنون مدیران کلانی در استان ها و بعضا در وزارت خانه ها با نظر شخص دکتر سالاری گمارده شده است.

از جمله انتصاب گراوند به عنوان استاندار بوشهر و حقیقی به عنوان استاندار زنجان و همچنین انتصاب ارسلان زارع به عنوان استاندار گیلان می باشد. البته در انتصاب دیگر استانداران و معاونین وزرا و… نیز اثرگذار و در بعضی از موارد فقط به گزینه های وی اکتفا نموده اند.

این امر نشان‌دهنده این است که سالاری به خودی خود ظرفیتی برای کشور به حساب می‌آید و از طرف دیگر ظرفیت‌ساز و مربی و تربیت کننده مدیران فعال نیز است و بسیاری از مدیران را در عرصه های مختلف از پایین ترین عضو خانه دولت تا مدیران کلان را ارتقا داده است.

 

متاسفانه برخی از افراد تا به منصب و یا مقام بالاتری دست پیدا می‌کنند، خود را فقط دیده و دیگر به فکر دیگران و همشهریان خود نیستند و سعی می کنند از هم استانی های خود دوری و از توانایی های آنان استفاده ای نکنند و بعضا علیه همشهری های خود اقداماتی دور از منافع ملی و استانی و شهرستانی کنند ، اما سالاری هیچگاه عقبه خود را فراموش نکرد و همواره در زمینه ارتقا و دستگیری آنان به جهت حل و رفع مشکلات کشور و استان تلاش می‌کند.

نگاه دکتر سالاری نگاه تک‌روی و بی اعتمادی به افراد بومی نیست، بلکه نگاه وی ارتقاء افراد توانمند بومی است و بر همین اساس به دنبال تربیت مدیران جوان و کارآمد است.

این چند نمونه مختصر از ویژگی‌های ممتاز دکترمصطفی سالاری باعث شده است که وی نزد مردم استان بوشهر محبوب و از افتخارات و افراد مورد اعتماد مردم این استان باشد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار