در میان برادران صدرالساداتی، «مهدی» از دیگران حتی از برادری که در مجلس خبرگان عضویت دارد، شناخته شده‌تر است؛ چون او در راه مبارزه با اشرافی گری و افشای مفاسد در چند مورد در خصوص فساد برخی مسئولان، فرزندان، اعضای خانواده و نزدیکان آن‌ها افشاگری کرده است. همچنین بنا به روایت ذالنوری، شاید این اتفاق در راستای جوسازی برای یک روحانی به نام «غفار عباسی» باشد که برخی او را داعیه دار عرفان می‌خوانند.
کد خبر: ۷۷۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۲ 07 September 2019

روز پنج‌شنبه خبر مهم و مبهمی از ناپدید شدن حجت الاسلام والمسلمین «سید روح الله صدر الساداتی» نماینده هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری به همراه دو برادرش و یکی از همراهان آنها در فضای مجازی منتشر شد و بلافاصله در رسانه ها نیز بازتاب یافت. موضوعی که ابتدا احتمال گم شدن آنها را مطرح کرد، سپس به شائبه بازداشت تبدیل شد و پس از واکنش رسمی نهادهای ذیربط در این خصوص در نهایت به اختفای اختیاری بدل گشت.

به گزارش «تابناک»، با وجود واکنش‌های متعددی که از سوی قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، استانداری قم، دادسرای ویژه روحانیت و دو نماینده قم که یکی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و دیگری عضو هیأت رئیسه است، در خصوص ماجرای برادران صدرالساداتی و حتی استوری یکی از آنها در صفحات مجازی، اما هنوز جزئیات دقیق این ماجرا و چرایی مطرح شدن چنین مسأله ای مشخص نشده است.

ماجرای صدرالساداتی‌ها چگونه خبری شد؟

اولین بار «وحید اشتری» عضو سابق بسیج دانشجویی و از افرادی که او را نزدیک به برادران صدرالساداتی می نامند، در حساب توییتری خود نوشت: «سیدمهدی ‎صدرالساداتی ساعت 2 و نیم بامداد چهارشنبه 13 شهریور از قم خارج شده که از فرودگاه مهرآباد برود بندرعباس. تا الان نزدیک 24 ساعت است که هم گوشی خودش خاموش است هم راننده و افرادی که با وی بوده‌اند. همه نگرانند.»

او در ادامه انتشار این خبر در کانال تلگرامی خود نوشته است: «فرودگاه می‌گوید حتی دیشب بلیت هواپیما را هم از گیت نگرفته‌اند. سیدمهدی مثل بقیه اخیراً چندین بار تلفنی و پیامکی تهدید شده بود. خوشبینانه‌ترین اتفاق این است که ‎بازداشت شده باشد. دوستانش تا الان به خانواده‌شان گفته بودند که به بندرعباس رسیده‌ و در جلسه و سخنرانی است و امکان تماس ندارد تا از نگرانی دربیایند. الان چه کار باید کرد؟»

حقیقت ماجرای صدرالساداتی‌ها چیست؟/ افشای مفاسد فرزندان مسئولان یا ارتباط با مدعی عرفان؟!

 اشتری همچنین علاوه بر مفقودی «سیدمهدی صدرالساداتی» از ناپدید شدن «سیدروح‌الله صدرالساداتی» عضو مجلس خبرگان، به همراه «سیدرضا صدرالساداتی» فعال فرهنگی و «مجتبی پرگر» هم که گویا آنها را همراهی می‌کرده، خبر داده بود.  اشتری همچنین ساعتی بعد در توییتر خود نوشت: «الان تماس گرفتم همسر روح‌الله صدالساداتی عضو خبرگان به پلیس مراجعه کرده تا مفقود شدن شوهرش را اعلام کند. پلیس گفته ماجراهای امنیتی به ما ربط ندارد. رفته خبرگان قم گفته‌اند پیگیری چنین مسائلی به خبرگان مربوط نیست. جلوی خبرگان دارند زنگ می‌زنند 110 که گم شدن همسرش را ثبت کند.»

واکنش دادسرای ویژه روحانیت و مجلس خبرگان

 پس از طرح مسأله بازداشت احتمالی صدرالساداتی‌ها، روابط‌عمومی دادسرای ویژه روحانیت عصر پنج‌شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «نظر به انتشار خبر بازداشت آقای روح‌الله صدرالساداتی و برادرانش در فضای مجازی به اطلاع می‌رساند هیچ گونه اقدام قضایی در خصوص بازداشت مشارالهیم ازسوی دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت صورت نگرفته است. بدیهی است انتساب و انتشار خبر مزبور موجب تعقیب کیفری خواهد بود.»

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری هم به این موضوع واکنش نشان داد و اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در متن آن آمده است: «در پی نشر اخباری مبنی بر ناپدید شدن حجت‌الاسلام و المسلمین سید روح‌الله صدرالساداتی؛ نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری، به اطلاع می‌رساند دبیرخانه این مجلس از لحظه انتشار این خبر، پیگیر موضوع بوده و همچنان در حال پیگیری است.»

قوه قضائیه و استانداری قم چه گفتند؟

همچنین «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه‌ قضائیه، هم به این مسأله ورود کرد و درباره آخرین وضعیت برادران صدرالساداتی اعلام کرد: «همان‌طور که اعلام شده، بازداشت نشده‌اند و بقیه ماجرا به زودی مشخص می‌شود.»

این موضوع را برخی ترجیح دادند جناحی و سیاسی جلوه دهند و عده ای هم آن را جریان سازی از طرف یک گروه شهره به مبارزه با فساد در مقابل جریان دیگری که در مبارزه با فساد در کشور شکل گرفته اند، خواندند. برخی هم آن را نه امنیتی، نه ربایش و نه مسائلی از این دست خوانده اند، بلکه آن بر اساس ارزیابی نهادهای ذیربط، اختفای اختیاری و دلبخواهی و البته هدفمند عنوان کردند.

حقیقت ماجرای صدرالساداتی‌ها چیست؟/ افشای مفاسد فرزندان مسئولان یا ارتباط با مدعی عرفان؟!

«بهرام سرمست» استاندار قم هم در گفت‌وگویی درباره‌ی ناپدید شدن «سیدمهدی صدرالساداتی»، «سید روح‌الله صدرالساداتی» عضو خبرگان رهبری و دو سرنشین دیگر اتومبیلی که از قم راهی تهران بوده، تاکید کرد که تاکنون گزارشی در این مورد به او داده نشده است.

 استاندار قم، در پاسخ به اینکه آیا پیگیری از سوی استانداری قم شده و اطلاع جدیدی دارند یا خیر گفت: تاکنون هیچ گزارشی در این مورد به من نرسیده است.

ورود جدی مجلس به ماجرای روحانیون گم‌شده!

 بعد از همه این واکنش ها، نوبت به قوه مقننه و برخی نمایندگان رسید تا نسبت به این مسأله ورود کرده و اظهارنظر کنند. بر اساس برخی اخبار، چند تن از نمایندگان هیچ رغبتی برای ورود به این مسأله و موضع گیری پیرامون آن از خود نشان نداده اند؛ اما دو نماینده قم یعنی حجت الاسلام «مجتبی ذالنوری» و «احمدامیرآبادی فراهانی» جزو پارلمان نشینانی بودند که به همراه «محمود صادقی» نماینده تهران خیلی جدی این موضوع را مورد بررسی و تحلیل کردند.

«محمود صادقی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به مفقود شدن برادران صدرالساداتی در پیامی در توییتر خود منتشر کرد، نوشت: «برای اطلاع از وضعیت برادران صدرالساداتی با بعضی از مراجع ذیربط تماس گرفتم، برخی خبرهای منتشره را تکذیب و بعضی ضمن تأیید اصل خبر، یعنی خروج از منزل به قصد رفتن به بندرعباس از فرودگاه مهرآباد و قطع تلفن‌های همراه و ارتباط با ایشان را تأیید کردند و گفتند در حال پیگیری موضوع هستند.»

همچنین «احمد امیرآبادی فراهانی» عضو هیأت‌رئیسه‌ مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اخباری که در خصوص مفقود شدن صدرالساداتی‌ها مطرح می‌شود در توییتی نوشت: «پیگیر موضوع برادران صدرالساداتی شدم. مسئولان مربوطه گفتند احضار و بازداشت نشدند و در حال حاضر در قم به سر می‌برند و زندگی عادی خودشان را دارند. به خدا پناه می‌بریم از شر شیطان».

حجت الاسلام «مجتبی ذوالنوری» دیگر نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای نیز تأکید کرده است: «آقایان صدرالساداتی ربوده و مفقود نشدند و کسی هم آنها را به جایی منتقل نکرده است. خودشان در مسیر قم-تهران یعنی اطراف مجموعه خدماتی مهتاب، تصمیم می‌گیرند که موبایل‌های خود را خاموش کنند و به قم برگردند که نهایتاً این تصمیم را اجرایی و موبایل خود را خاموش کرده و به قم برمی‌گردند. آنها به منزل برادر آقای غفاری (غفار عباسی مراغه‌ای) می‌روند و به کسی هم خبر نمی‌دهند.»

 نماینده اصولگرای قم در ادامه با تأکید بر این که خاموش بودن موبایل‌هایشان باعث شده تا خانواده نگران شوند و از آگاهی پیگیر وضعیت آنان شوند، گفته است: «هیچ محدودیتی وجود نداشته و بعد نیروهای امنیتی تلاش کردند به نحوی ردی از اینها پیدا کنند که این اتفاق می‌افتد و می‌بینند که آنها در یک خانه به اختیار خودشان بدون اینکه کسی از آنها اطلاعی داشته باشد حضور داشتند؛ حال اینکه نیت و انگیزه آنها چه بوده و چه کاری را می‌خواستند انجام دهند نمی‌دانیم اما موضوع این‌گونه بوده و هیچ برخورد قضایی هم وجود نداشته و هیچ‌کسی هم آنها را به اقدامات این‌چنینی هدایت نکرده و به اختیار خود خودشان بوده است.»

واکنش پدر صدرالساداتی به احتمال پنهان شدن فرزندانش

پدر حجت‌الاسلام صدرالساداتی نماینده خبرگان در مجلس، در ویدئویی که نزدیکان مهدی صدرالساداتی منتشر کرده اند، اعلام نمود، از وضعیت فرزندانش خبر ندارد.

پیش‌تر دو تن از نمایندگان مجلس در قم، اعلام کرده بودند که برادران صدرالساداتی در منزل یکی از دوستانشان در اطراف قم حضور دارند و بحث بازداشت یا ربایش آنها منتفی است.

ذوالنور: صدرالساداتی‌ها بازداشت نشده اند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اخبار منتشره پیرامون مفقود شدن برادران صدرالساداتی و گمانه‌زنی‌های مختلف در این زمینه گفت: صدرالساداتی‌ها بازداشت و یا دستگیر نشده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به انتشار استوری توسط مهدی صدرالساداتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام افزود: وقتی استوری می‌کنند یعنی موبایل همراه دارند، کدام بازداشتی است که موبایل دارد؟

وی ادامه داد: جای استوری گذاشتن، تماس بگیرند و وضعیت خود را اعلام کنند؛ اگر بازداشت شده اند بگویند که آن‌ها را گرفته اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمانی که خبر‌هایی از مفقود شدن آن‌ها در فضای رسانه‌ای منتشر شد، رد آن‌ها را داریم که در روستای فردوی قم بودند و حتی اینکه در مسیر نیز زغال و قلیان خریده اند، نیز مشخص است.

ذوالنوری ادامه داد: در استوری منتشر شده، تصویری از تابلوی پنج کیلومتری کیاسر را نشان می‌دهد و این کار آنان برای این است که بگویند قم نبوده اند، ولی آن‌ها در روستای فردوی قم بودند.

صدرالساداتی‌ها پیدا شدند

حقیقت ماجرای صدرالساداتی‌ها چیست؟/ افشای مفاسد فرزندان مسئولان یا ارتباط با مدعی عرفان؟!

پس از همه این گفت و شنودها بود که «سیدمهدی صدرالساداتی» با انتشار یک استوری در اینستاگرامش به اظهارات نمایندگان قم درباره اختفای خود و برادرش واکنش نشان داد و نوشت: «1- رئیس کمیسیون امنیت ملی و دیگر نماینده قم می گویند ما در خانه فلانی زندگی عادی داریم... 2- گفته اند اختفای اختیاری کردیم، نه در قم هستیم نه اختفای اختیاری داشتیم... خدا به همه رحم کند.»

آنطور که در عکس استوری صدرالساداتی ها مشخص است ساعت 11 و 19 دقیقه شب است و آنها در آن لحظه، مطابق با تابلوی سبزرنگ بزرگراهی در 5 کیلومتری کیاسر و 135 کیلومتری سمنان هستند.»

سید مهدی صدرالسادتی که طی روزهای گذشته خبرهای زیادی پیرامون او منتشر و برخی مدعی شده بودند از سرنوشت وی و برادرش خبری در دست نیست، در اینستاگرام خود یک استوری منتشر کرد که حکایت از آن دارد او و برادرش گم نشده و البته در قم هم نیستند. در رابطه با حواشی ماجرای صدرالساداتی، سخنگوی قوه‌ قضائیه گفته بود ماجرای برادران صدرالساداتی به زودی مشخص می‌شود.

واکنش عضو هیأت رئیسه مجلس به ادعای صدرالساداتی

«احمد امیرآبادی فراهانی» عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توییتر درباره استوری و ادعای جدید صدرالساداتی نوشت: «آقای صدرالساداتی شما به قم آمدید و بعد به روستای فردو رفتید، در شهر کهک خرید کردید؛ بعدشم تهران رفتید بعد هم به طرف کیاسر. پدر بزرگوار ادعا کرده بی خبر و نگرانم؛ به جای استوری یه تماس با ایشان می گرفتید.»

حقیقت ماجرای صدرالساداتی‌ها چیست؟/ افشای مفاسد فرزندان مسئولان یا ارتباط با مدعی عرفان؟!

 برداران صدرالساداتی را بیشتر بشناسید

«سید روح‌الله صدرالساداتی» متولد ۱۳۶۲ نمایندهٔ استان هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری است. او در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری با غلبه بر آیت الله «غلامعلی نعیم‌آبادی» که در دوره قبل نمایندگی مردم هرمزگان را بر عهده داشت، به مجلس خبرگان رهبری راه یافت. صدرالساداتی ابتدا از حوزهٔ استان یزد نامزد شده بود ولی سپس حوزهٔ خود را به استان هرمزگان تغییر داد. صدرالساداتی متولد قم است و تحصیلات خود را در حوزهٔ علمیهٔ قم زیر نظر آیات «سید محمد رضا مدرسی و سید محمود هاشمی شاهرودی» گذرانده است.

«سیدمهدی صدرالساداتی» برادر او داماد آیت‌الله مدرسی یزدی فقیه شورای نگهبان است و پست‌های انتقادی در صفحه اینستاگرامش او را به یک روحانی فعال در فضای مجازی تبدیل کرده است. انتقادات او در اینستاگرام بیشتر حول اشرافی‌گری برخی از مسئولان مطرح شده است. او مطالب خود را با هشتگ «نه_به_ اشرافی‌گری» منتشر کرده است. «رضا صدرالساداتی» از روحانیون فعال در حوزه فرهنگی است که گفته می شود او نیز دیگر داماد آیت‌الله مدرسی یزدی فقیه شورای نگهبان است.

حقیقت ماجرای صدرالساداتی‌ها چیست؟/ افشای مفاسد فرزندان مسئولان یا ارتباط با مدعی عرفان؟!

در میان برادران صدرالساداتی، «مهدی» از دیگران حتی از برادری که در مجلس خبرگان عضویت دارد، شناخته شده‌تر است؛ چون او در راه مبارزه با اشرافی گری و افشای مفاسد در چند مورد در خصوص فساد برخی مسئولان، فرزندان، اعضای خانواده و نزدیکان آن‌ها افشاگری کرده است. همچنین بنا به روایت ذالنوری، شاید این اتفاق در راستای جوسازی برای یک روحانی به نام «غفار عباسی» باشد که برخی او را داعیه دار عرفان می‌خوانند.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار