مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم الحرام در ۳۵۰ نقطه از استان اصفهان با حضور ارادتمندان اهل بیت (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ 06 September 2019

همایش شیرخوارگان حسینی در صبح نخستین جمعه ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران با وفایش با حضور برخی از مسئولان استان، خانواده های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در خیابان آتشگاه اصفهان برگزار شد.

این آیین‌ها به صورت خودجوش و مردمی برگزار می‌شود و افزایش کمی و کیفی سالانه آن، ارادت مردم منطقه به مکتب اهل بیت (ع) را به نمایش می‌گذارد.

در این همایش مردم عزادار به یاد لبان تشنه حضرت علی اصغر(ع) نوزاد شش ماهه امام حسین (ع) به عزاداری پرداختند. گهواره های خالی، عطر گلاب، زمزمه لالایی سوزناک مادران و اشک هایی که در سوگ امام حسین و علی اصغر(ع) جاری شد فضایی آکنده از عشق و معنویت به وجود آورده بود. این همایش، امروز در چند نقطه دیگر شهر اصفهان نیز برگزار می شود.

همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان شهید شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و کشورهای دیگر همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

ذکر مصائب عاشورا و ستم‌های رفته بر حضرت امام حسین (ع) یارانشان در صحرای کربلا از جمله روایت نحوه شهادت علی‌اصغر، طفل ۶ ماهه ایشان از سوی مداحان اهل بیت (ع) از جمله بخش‌های این مراسم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار