قابل توجه شهردار کرمان و رئیس شورای شهر؛
عدم توزیع امکانات در فضاهای شهری کرمان موجب افزایش فاصله بین پایین و بالای شهر شده به گونه‌ای که این کمبودها در مناطق پایین شهر خیلی راحت دیده می‌شود.
کد خبر: ۷۷۸۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸ 05 September 2019

به گزارش «تابناک» کرمان، واژه پایین شهر و بالا شهر واژه غریبی نیست همه ما تا به حال آن را شنیده‌ایم به مرور زمان و با توسعه شهرنشینی این واژه «بیش از پیش» خود را نمایان کرده است، قرار گرفتن این واژه‌ها در کنار هم آنقدر معنی‌دار می‌شود که گویا در ارائه خدمات مدیران شهری هم تأثیرگذار بوده به نحوی که تفاوت خدمات شهری در مناطق مختلف شهر کرمان می‌بینیم که بسیار چشمگیره از میزان سرانه فضای سبز و نوع گُل کاری و سنگ فرشها آسفالت خیابانهای کهنه و فرسوده بودن جدولها گرفته تا برنامه‌ریزی‌های شهری و ارائه خدمات به مردم که این موارد در بالا و پایین شهر کاملاً متفاوت است.

محله‌هایی از شهر کرمان با کمترین امکانات شهری!

عدم توزیع امکانات در فضاهای شهری کرمان موجب افزایش فاصله بین پایین و بالای شهر شده به گونه‌ای که این کمبودها در مناطق پایین شهر خیلی راحت دیده می‌شود.
اهمیت فضاهای سبزشهری و کاربری مفید از آنها در همه زندگی ها اعم از شهری و روستایی نقش به سزایی دارد و در آرامش فکری ، روحی ، شادی کودکان و اهالی تأثیر زیادی دارد.
چیزی که در محله‌های شهر کرمان به آنگونه که باید باشد به آن توجه نشده است و مسئولین خیلی راحت از کنارش عبور کردند و این مسائل برای آنها کم‌اهمیت و پیش پا افتاده است در حدی که ارزش پیگیری هم ندارند. در صورتیکه اهالی این مناطق جزئی از شهر کرمان هستند و فرقی با دیگر اقشار بالا شهر نباید داشته باشند، بودجه و برنامه‌ریزی شهری باید برای همه سطح شهر باشد نه تنها برای محله‌های خاصی ... شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که در سطح شهر کرمان گشت و گذاری داشته باشید به قسمتهایی از شهر کرمان برخورد می‌کنید که نه خبری از آسفالت مناسب نه جدول مناسبی نه گُل کاری نه فضاهای سبز ، فضای فرهنگی ، سینما ، مرکز خرید و حتی بوستان مناسب هم نیست ، یکی از این محله‌ها «سرآسیاب فرسنگی» است که انگار تافته‌ای از شهر کرمان نیست و تنها یک پارک وسط خیابان دارد بدون امکانات ، تجهیزات و حداقل استانداردهای لازم بد نیست مسئولین مربوطه «گذری» به این منطقه داشته باشند و از نزدیک پای «درد و دل» مردم بنشینند تا از کمبودهای اهالی این منطقه اگاهی شوند.
نه تنها این محله حتی خیابان شهید دستغیب ، توکل آباد و... هم فضای سبز ، پارک و امور تفریحی مناسب با کمترین امکانات را دارند.
اگر در خیابانها و کوچه پس کوچه‌های بعضی از مناطق شهر گذر کنیم کثیفی ناشی از زباله‌های شهری ، نبود سطل زباله حتی نبودن یک پاکبان برای تمیز کردن معابر جلب توجه می‌کند.
با یکی از اهالی این محله ها که صحبت می‌کردم عنوان کرد: فقط ایام نزدیک عید نوروز شاید پاکبان برای تمیز کردن کوچه هایشان برود! در طول سال وضعیت به این صورت است. در صورتی که در مناطقی از شهر کرمان به وفور پاک‌بان می‌بینیم و خیابانهای تمیز ، فضاهای سبز ، امکانات رفاهی خوبی دارند اینکه چرا شهرداری فقط به بعضی از مناطق توجه دارد جای سؤال دارد.
در این بازه از زمان که تورم و فشارهای اقتصادی بیشتر از همه‌ی اقشار ، گریبان گیر خانواده‌های کم درآمد و یا به اصلاح پایین شهری شده است این تمایز گذاشتن شهرداری در توجه به مناطق مختلف شهر روحیه شادابی و سر زندگی شهروندان را به شدت تضعیف کرده است.
باشد که مسئولین مربوطه با برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه مناسب به همه محله‌های شهر کرمان توجه کنند.
در ضمن باخبر شدیم که شهراری کرمان و منطقه چهار آن در محله‌ی شهرک صنعتی بوستانی به نام امید را افتتاح کرده‌اند که ضمن تشکر از آنها درخواست می‌شود این ساماندهی به مناطق کم‌برخوردار شهری با همت و تلاش شورای شهر کرمان بویژه ریاست این شورا (آقای فرشاد) و شهردار کرمان (مهندس عالم زاده) ادامه داشته باشد ، به امید روزی که شهری در شأن نام بزرگ کرمان و مردمانش داشته باشیم .
گزارش از : کمالی فرد
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار