دبیر جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «گام دوم»: 
دبیر جشنواره ملی نمایشنامه نویسی اقتباسی گام دوم گفت: گفت: ۱۸۴ طرح نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد ۳۹ طرح توسط هیئت داوران انتخاب شده است.
کد خبر: ۷۷۷۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ 04 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، «مرتضی ملتجی» عصر (۱۳ شهریور ماه) در نشست خبری نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «گام دوم» که در نگار خانه رضوان برگزار شد؛ به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: حمایت از تولید متون نمایشی ملی، اقتباس از کتب ادبیات ایران و جهان، بهره گیری از ابزار نمایش در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی و کشف استعدادهای متعهد و جوان در کنار حضور جهره های ملی و صاحب سبک برای ارتقا اصلی ترین مقوله تئاتر که نمایشنامه است از اهداف جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «گام دوم» است.

 

 

 

دبیرجشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «گام دوم با بیان اینکه جشنواره در دو مرحله دراماتیک و نمایشنامه کامل برگزار می شود؛ گفت: در مرحله اول نویسندگان باید طرح کامل نمایشنامه خود را برای بررسی در کمیته علمی ارسال کنند، پس از بررسی آثار طرح های منتخب به مرحله دوم راه می یابند.

 

 

 

وی بیان کرد: ۱۸۴ طرح نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که از این تعداد 39 طرح توسط هیئت داوران انتخاب شده است و این افراد تا اول آبان ماه فرصت دارند نمایشنامه کامل را به دبیرخانه ارسال کنند.

 

 

 

ملتجی اظهار داشت: بعد از انتخاب طرح برتر، اسامی نویسندگان طرح‌های پذیرفته شده توسط هیئت داوران مشخص شده و در مرحله بعد از برگزیدگان برای شرکت در کارگاه یک یا دو روزه با اساتید برجسته در مشهد دعوت به عمل می آید.

 

 

 

دبیرجشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی «گام دوم با بیان اینکه نمایشنامه ها در سه بخش صحنه ای، نوجوان و خیابانی اجرا می شود؛ عنوان کرد: نمایشنامه های صحنه‌ای و نمایشنامه های نوجوان به صورت مجزا در دوبخش داوری خواهند شد و در نمایشنامه های خیایانی باید طرح ساختاری و محتوایی خود را ارائه دهند و رقابت روی طرح ها صورت گیرد.

 

 

 

وی بیان کرد: نمایشنامه در بخش بزرگسال سه اثر برگزیده توسط هنرهای نمایشی کشور تولید می شود، در بخش نوجوان نیز سه اثر برگزیده توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید و اجرا خواهد شد همچنین در بخش خیابانی هم  سه اثر برگزیده تولید و پنج نمایشنامه برگزیده در هر بخش توسط دبیرخانه چاپ خواهد شد.

 

 

 

ملتجی بیان کرد: نویسندگانی که تمایل به اقتباس از منبعی متفاوت از آنچه در فراخوان ذکر شده دارند اطلاعات منبع را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا با بررسی این منبع توسط شورای علمی جشنواره در خصوص اقتباس از منبع مورد نظر، نظر خود را اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار