مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام؛
حسین عارفی از امدادرسانی جمعیت هلال احمر این استان به بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ نفر حادثه دیده در حوادث مختلف طبیعی و غیرطبیعی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 04 September 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ حسین عارفی  در گفتگو با خبرنگارما اظهار کرد: از این تعداد 73 مورد حوادث جاده ای، 30 مورد کوهستان، 32 مورد آتش سوزی جنگل ها و مراتع، 216 مورد سیل و آبگرفتگی، 2 مورد صنعتی و کارگاهی، 2 مورد زلزله، 4 مورد دریایی – ساحلی، 14 مورد شهری، 1 مورد رعد و برق، 22 مورد خدمات مناسبتی و 28 مورد خدمات حضوری بوده است.

وی افزود: بر اثر این حوادث 16 هزار و 648 نفر به نوعی دچار حادثه شده اند که از این تعداد نیز 15 هزار و 925 نفر در سیل و آبگرفتگی در شهرستان های دره شهر و سیروان، 227 نفر در حوادث جاده ای و 45 نفر در حوادث کوهستان امداد رسانی شده اند.

عارفی بیان کرد: طی 100 سورتی پرواز انجام گرفته توسط بالگردهای امدادي اين جمعيت بیش از 19 تن اقلام امدادي به مناطق سيل زده استان ارسال شد و 70 روستا در مناطق سیل زده استان امدادرسانی شدند، همچنین 912 تخته چادر، یک هزار و 113 تخته موکت، یک هزار و 986 تخته پتو و 5 هزار پک خوراکی و به همراه اقلام امدادی دیگر در بین سیل زدگان توزیع شد.

وی یادآور شد: نجات 96 نفر در حوادث مختلف، انتقال 91 نفر به مراکز درمانی، مداوای 5 نفر به صورت سرپایی، اسکان 3 هزار و 98 نفر، اعزام 169 دستگاه آمبولانس و 15 مورد عملیات رهاسازی از دیگر اقدامات هلال احمر در این مدت بوده است.

مدیرعامل هلال احمر استان ایلام افزود: در این مدت 318 تیم عملیاتی این جمعیت در قالب یک هزار و 166 نیروی عملیاتی به حوادث مختلف در سطح استان اعزام شده اند.

وی تصریح کرد: میانگین زمان اطلاع رسانی حوادث جاده ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع به جمعیت را 4 دقیقه و 41 ثانیه، میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده ای از زمان وقوع حادثه تا اطلاع جمعیت را 9 دقیقه و 27 ثانیه و میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده ای از آغاز تا پایان عملیات را 53 دقیقه و 43 ثانیه اعلام کرد.

عارفی گفت: کاهش زمان حضور در صحنه های عملیاتی و امدادرسانی سریع به مصدومان در دستور کار جدی این جمعیت قرار دارد.

وی یادآور شد: در حوزه جوانان جمعیت هلال احمر استان ایلام، طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، اقدامی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات جاده‌ای است که امسال در نوزدهمین سال این طرح، بیش از 10 هزار و ۵۳۹ نفر از مسافران نوروزی به 22 پایگاه ثابت و سیار هلال احمر ایلام در این طرح مراجعه کردند و از خدمات آن بهره مند شدند.

عارفی خاطرنشان کرد: این طرح با مشارکت 254 نفر از جوانان هلال احمر خدماتی در حوزه های مختلف از جمله توزیع بسته های فرهنگی و بروشور آموزشی، توزیع نقشه و راهنما، برپایی ایستگاه های سلامت، توزیع کیف کمک های اولیه، برپایی خیمه های نماز، امضاء میثاق نامه بهرفت (با هدف پیشگیری از تصادفات جاده ایی با رعایت نکات ایمنی) و فضای دوستدار کودک ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار