در جلسه رای گیری انتخاب هیئت رئیسه شورای شهراراک؛
عضو شورای اسلامی شهر اراک در صحبت های خود در اعتراض به وضعیت انتصابات و نه انتخابات در شورا، گفت: با توجه به نادیده گرفتن حدود ۳۰ درصد از رأی مردم توسط دوستان به اصطلاح اصلاح طلب در شورای شهر و با توجه به اینکه شرایط فعلی چیزی شبیه انتصاب است نه انتخاب و تصمیم گیری در جای دیگری اتفاق افتاده است البته نمی گویم توسط کس دیگری ولی در جای دیگری رقم خورده است. با توجه به شأن مردمی که به ما رأی دادند و با توجه به اینکه نمی توانیم در مقابل عوام فریبی سکوت کنیم جلسه را ترک می کنیم
کد خبر: ۷۷۷۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵ 03 September 2019
ب
ه. گزارش تابناک مرکزی به نقل از دیار آفتاب؛ صحن فوق العاده شورای اسلامی کلانشهر اراک امروز با دستور کار انتخاب اعضای هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌ها و نمایندگان شورا در جلسات دیگر برگزار شد.
پس از آغاز جلسه محمد حسین فدایی تنها فردی بود که به عنوان کاندیدای ریاست شورا اقدام کرد و پس از رأی گیری با ۱۱ رأی به عنوان رئیس شورا انتخاب شد.

در بخش بعدی مرتضی سورانه تنها کاندیدای نائب رئیسی بود که او نیز از ۱۱ رأی مأخوذه با ۱۰ رأی موافق و ۱ رأی سفید به عنوان نائب رئیس انتخاب شد.

اما پس از اعلام نام طوفان محمدی به عنوان تنها کاندیدای دبیری هیئت رئیسه، علیرضا مرادی زمانی برای صحبت خواست و با اجازه فلک افلاکی رئیس جلسه شروع به صحبت کرد.

علیرضا مرادی در صحبت‌های خود در اعتراض به وضعیت انتصابات و نه انتخابات در شورا، گفت: با توجه به نادیده گرفتن حدود ۳۰ درصد از رأی مردم توسط دوستان به اصطلاح اصلاح طلب در شورای شهر و با توجه به اینکه شرایط فعلی چیزی شبیه انتصاب است نه انتخاب و تصمیم گیری در جای دیگری اتفاق افتاده است البته نمی‌گویم توسط کس دیگری، ولی در جای دیگری رقم خورده است. با توجه به شأن مردمی که به ما رأی دادند و با توجه به اینکه نمی‌توانیم در مقابل عوام فریبی سکوت کنیم جلسه را ترک می‌کنیم.

مرادی افزود: نمی‌خواهیم مشکلی ایجاد کنیم چرا که با حضور ۸ نفر دیگر رأی به اندازه کافی هست، ولی در واقع مردم شهر را سرکار گذاشته ایم و کوچک می‌کنیم.

وی بیان کرد: شما می‌دانید که دوستان از جای دیگر تصمیمات را گرفتند. ضمن اینکه طبیعتا دو سال دوم مثل دو سال اول عمل نمی‌کنیم.

این عضو شورا عنوان کرد: بعضی از افراد در کمیسیون‌ها توان ندارند و کاری نکردند، ولی دوباره به نتیجه می‌رسیم که کاری به آن‌ها سپرده شودکه این خیانت به مردم است.

مرادی پس از بیان اینکه قصد جسارت نداریم به همراه دو عضو دیگر شورا (آجرلو و محصولی) جلسه را ترک کردند.

پس از این اتفاق اعضای لیست امید برای راضی کردند سه عضو دیگر جلسه را ترک کردن و جلسه برای ساعتی متوقف شد و پس از عدم رضایت سه عضو شورا برای حضور در صحن، لیست امید به جلسه برگشتند و به روند رأی گیری خود ادامه دادند و طوفان محمدی را با ۸ رأی اعضای لیست امید و بدون حضور سه عضو دیگر شورا به عنوان دبیر شورا انتخاب کردند.

همچنین ایرج رضایی و کاوه فلک افلاکی  نیز به ترتیب با کسب ۸ و ۸ رأی به عنوان خزانه دار هیئت رئیسه و سخنگوی شورا انتخاب شدند.

در ادامه جلسه فدایی و فلک افلاکی تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا جلسه برای انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون‌ها به آینده موکول شود تا هم تکلیف ارتقا تعداد کمیسیون‌ها از ۵ کمیسیون به ۷ کمیسیون معلوم شود و هم جلسه با حضور سه عضو دیگر برگزار شود که این مهم با مخالفت محمدی، نادری، رحمتی و سورانه مواجه شد و این مسئله ملغی شد و رای گیری ادامه پیدا کرد.   این مخالفت محمدی، در رای گیری برای انتخاب رئیس کمیسیون خدمات شهری خودش را نشان داد و با توجه به اینکه رحمتی تنها کاندیدای این پست بود، اما یکی از اعضا به محمدی رای داد تا شاید اعتراضش را به او اعلام کرده باشد.

رای گیری ادامه پیدا کرد و آرای کمیسیون‌ها به شرح زیر شد:

فرزانه رحمتی با کسب ۶ رای از ۸ رای ماخوذه به عنوان رئیس کمیسیون سلامت بهداشت و خدمات شهری، مرتضی سورانه با ۸ رای از ۸ رای ماخوذه رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی ورزشی، ایرج رضایی با کسب ۸ رای از ۸ رای ماخوذه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، طوفان محمدی با کسب ۷ رای از ۸ رای ماخوذه رئیس کمیسین فنی، عمران و ترافیک (جالب توجه است که در این میان یکی از اعضا به آجرلو که تخصصش عمران است رای داد) و پیمان رشیدی با کسب ۸ رای از ۸ رای ماخوذه به عنوان رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری انتخاب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار