در میان تازه‌های پزشکی از خواص گیاه مریم گلی خواهیم گفت و اینکه چرا باید تخم مرغ مصرف کنیم.
کد خبر: ۷۷۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۹ 03 September 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید را دنبال می‌کنیم.

 

 خواص تخم مرغ بر بدن

 

تخم مرغ یکی از مواردی است که در بیشتر رژیم های غذایی متعادل دیده می شود و می تواند مواد مغذی متعددی همچون ویتامین ها و مواد معدنی را فراهم آورد،که از سلامت بدن حمایت و پشتیبانی می کنند. ویتامین A، لوتئین و زآگزانتین موجود در آن می تواند چشمان شما را سالم نگه دارد. وجود روی در تخم مرغ نیز باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. این ماده به نسبت مواد مغذی فراوانش کالری بسیار اندکی دارد.

 

به ازای هر دو تخم مرغ بزرگ ۱۴۳ کالری وارد بدن می شود. همین امر باعث می شود تخم مرغ یک ماده عالی برای کاهش وزن باشد. این ماده برای پوست نیز مفید خواهد بود. وجود ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین در تخم مرغ نقش مهمی درسلامت پوست بازی می کند.

 

پروتئین کامل

 

محتوای پروتئین در تخم مرغ نقش مهمی در سلامت پوست دارد و می تواند آمینواسیدهای ضروری را فراهم آورد. بدن از این امینواسیدها برای تولید پروتئین جدید در سلول های پوستی استفاده می کند. برخی از این پروتئین ها همچون کلاژن و الاستین باعث تقویت و استحکام بافت پوست می شوند. در حالی که  برخی از آن ها همچون ملانین در رنگ پوست نقش دارند. دو تخم مرغ بزرگ می تواند ۱۲.۶ گرم پروتئین وارد بدن کند. این امر موجب می شود بدن پوست سالمی داشته باشد. همین مقدار تقریبا ۲۳ یا ۱۸ درصد از مصرف روزانه پروتئین را برای یک فرد بزرگسال ۱۳۵ یا ۱۸۰ پوند تشکیل می دهد.

 

همه چیز در مورد کاشت مو

 

شاید بتوان گفت رایج‌ترین دلیل ریزش مو مواردی همچون پیری، ژنتیک و تغییر در هورمون‌های بدن است. فرآیند‌های زیبایی، شرایط خاص پزشکی و دارو‌ها نیز می‌تواند به نازک شدن مو منجر شود. با اینکه کاشت موی موفقیت آمیز می‌تواند زندگی شما را به طور کامل تغییر دهد، اما جوانب زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را مدنظر داشته باشید. قبل از اینکه بخواهید گزینه درمانی خود را انتخاب کنید، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید و در مورد بهترین گزینه‌های موجود برای مقابله با ریزش مو صحبت کنید.

 

حقایقی در مورد ریزش مو

با اینکه برخی از انواع نازک شدن مو مانند مواردی که به خاطر فرآیند‌های زیبایی خاصی ایجاد می‌شود موقتی است، اما برخی دیگر نیز دائمی و غیرقابل بازگشت خواهد بود. به همین خاطر باید نشانه‌های ریزش مو را بشناسید تا بدانید این ریزش از چه نوعی است و چه کاری می‌توان برای بهبود شرایط انجام داد. ریزش موی الگوی مردانه که به عنوان طاسی از آن یاد می‌شود به عنوان ریزش مو یا عقب رفتن خط مو در بالا و جلوی سر تعریف شده است. این شرایط معمولا ارثی است. به طور متوسط، طاسی الگوی مردانه حدود ۵۰ درصد از مردان تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و احتمالا در اواخر ۲۰ سالگی آغاز می‌شود.

 

خواص گیاه مریم گلی

 

قرن هاست که مریم گلی یکی از محبوب‌ترین مواد تشکیل دهنده دارو‌های گیاهی در سراسر جهان بوده است. از جمله فواید این گیاه می‌توان به بهبود حافظه، مبارزه با چاقی و متعادل کردن کلسترول اشاره کرد. اما همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود.

 

فواید سلامتی مریم گلی :

۱. کمک به درمان علایم آلزایمر

۲. درمان علایم دیابت

۳. تعادل کلسترول

۴. مقابله با چاقی

۵. درمان علائم یائسگی

۶. فعالیت ضد اسهال

 

فواید گیاه مریم گلی

در جهت کمک به علائم آلزایمر موثر است. برای درمان اختلالات ذهنی و روانی و از دست رفتن حافظه مربوط به بیماری‌هایی مثل بیماری آلزایمر توصیه کرده است.

 

دیابت را درمان می‌کند

توانایی مریم گلی در کاهش سطح گلوکز در مطالعات حیوانی به اثبات رسیده است. برای مثال، محققان در پرتغال این مورد را روی موش‌ها آزمایش کردند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که این گیاه می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی توسط کاهش گلوکز در جلوگیری از دیابت نوع ۲ مفید باشد.

 

 تعادل کلسترول را حفظ می‌کند

به طور خاص، محققان به تنظیم قند خون، لیپید و کلسترول نگاه کردند. آن‌ها دریافتند که بعد از چهار هفته مصرف این گیاه شگفت انگیز، تغییراتی مانند بهبود در پروفایل لیپید، پلاسمای کم کلسترول و سطح کلسترول کلی و همچنین سطح کلسترول HDL به وجود آمده است.

 

مقابله با چاقی

افزایش وزن و چاقی ناشی از تعدادی از عوارض بهداشتی، از جمله دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا است. محققان به عنوان جایگزین‌های طبیعی برای روش‌های کاهش وزن، عصاره methanolic که از برگ‌های مریم گلی به دست می‌آید را مورد مطالعه قرار دادند. آزمایش‌های بر پایه حیوانات نشان می‌دهند که عصاره methanolic جذب چربی در پانکراس را مهار می‌کند و منجر به کاهش وزن کلی بدن در موش‌هایی که یک رژیم غذایی با چربی بالا دارند، می‌شود. این یافته‌ها می‌تواند راه را برای درمان‌های جایگزین طبیعی دیگری برای چاقی باز کنند.

 

 علائم یائسگی را درمان می‌کند

از جمله علائم یائسگی می‌توان به گرگرفتگی، بی خوابی، سرگیجه، سردرد، عرق شبانه و گلودرد گاه به گاه اشاره کرد. این علائم ناشی از عدم تعادل هورمونی، یعنی کاهش میزان استروژن است.

 

فعالیت ضد اسهال

مطالعه‌ای که توسط محققان در هند انجام شد به دنبال درک رابطه مریم گلی و تاثیرات ضد اسهالی بود. اطلاعات به دست آمده از این آزمایش حاکی از آن است که عصاره غنی از برگ‌های مریم گلی حرکت شکم را مهار کرده و فعالیت اسپاسمی را از بین می‌برد.

 

اثرات زردچوبه بر پوست دست

 

پوست سالم و پر طراوت برای هر کسی یک رویاست. زردچوبه یکی از راه‌هایی است که می‌تواند به احیای پوست کمک کند و به یک روش مراقبت از پوست تبدیل شده است. گفته می‌شود که زردچوبه یکی از قدرتمندترین ادویه‌های دنیاست. در یک مطالعه گزارش شده است که زردچوبه می‌تواند به میزان ۱۶ تا ۲۶ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین‌های خاص مانند آهن و منگنز را به شما بدهد. علاوه بر این، این ادویه سودمند یک منبع عالی برای پتاسیم، فیبر، منیزیم، ویتامین B۶ و ویتامین C است

 

 از بین بردن آکنه

زردچوبه برای مقابله با آکنه بسیار شگفت انگیز است، زیرا یک ضد عفونی‌کننده کامل است. از آنجا که این ادویه بی نظیر دارای خواص ضد باکتری است، می‌تواند گسترش باکتری‌ها را روی صورت شما متوقف کند و احتمال شیوع آن‌ها را کاهش دهد. قدرت زردچوبه در برابر آکنه در صورت ترکیب شدن با سایر محصولات طبیعی مانند سرکه سیب می‌تواند بسیار بهبود یابد. از آنجا که سرکه سیب دارای خاصیت جمع کنندگی است، در هنگام ترکیب شدن با زردچوبه می‌تواند به عنوان یک تونر نیز عمل می‌کند.

 

کاهش تیرگی زیر چشم

زردچوبه بار‌ها و بار‌ها خود را به عنوان یک عامل ضد التهاب فوق العاده به اثبات رسانده است. این ادویه محبوب می‌تواند گردش خون را تحریک کند که این امر به تیرگی زیر چشم و پفی که همراه آن است، پایان می‌دهد.

 

محافظت از پوست شما در برابر پیری

اگر به ترکیبات کرم‌های مرطوب کننده صورت نگاهی بیندازید، عصاره زردچوبه را نیز مشاهده خواهید کرد. علت وجود این ماده در ترکیبات کرم این است که از زرد چوبه می‌تواند چین و چروک‌های پنجه کلاغی زیر چشم که ناشی از افزایش سن و پیری است، را کاهش دهد.

 

 کاهش علائم کشش پوست

همان طور که هر روز سن ما رو به زیاد شدن است، به احتمال زیاد علائمی وجود دارند که از تغییرات پوست ما خبر می‌دهند. برای برخی از افراد، این نشانه‌ها بیشتر جلب توجه می‌کنند. یک راه حل طبیعی برای کنترل ظاهر نشانه‌های کشش، اعمال زردچوبه به این مناطق است. هنگامی که زردچوبه به خمیر تبدیل شود، قادر خواهد بود تا به لایه‌های پوست شما نفوذ کند تا عملکرد سلول‌های پوستی شما را بهبود دهد.

 

برای تهیه خمیر خود به مواد زیر نیاز دارید:

 

• یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بکر

• یک قاشق چای خوری از زردچوبه

• آب لیمو (اختیاری)

توصیه می‌شود که خمیر زرد چوبه را حداقل دو بار در روز، یک بار صبح و یک بار شب قبل از خوابیدن روی پوستتان اعمال کنید.

 

استفاده از زردچوبه بر روی پوست

هنگامی که زردچوبه به صورت خوراکی مصرف می‌شود، کورکومین یا همان جزو فعال آن قادر به جذب توسط بدن نیست و به سرعت توسط بدن متابولیزه می‌شود. در عوض اعمال زردچوبه بر روی پوست تمامی مزایایی که در قسمت بالا ذکر کردیم را برای پوست به ارمغان می‌آورد.

 

برای جبران ویتامین D چه بخوریم؟

 

ویتامین D می‌تواند از استخوان‌ها، قلب و مغز حفاظت کند و شاید حتی کمک کند بیشتر زندگی کنید. هنگامی که پوست ما در مقابل نور آفتاب قرار می‌گیرد، ویتامین D توسط سلول‌های ما ایجاد می‌شود. اما با وجود این حقایق، بسیاری از مردم به اندازه کافی از آفتاب ویتامین نمی‌گیرند. در زیر نکاتی که شما نیاز دارید در مورد ویتامین D بدانید آمده است.

 

ویتامین D به جذب کلسیم کمک می‌کند، که برای تشکیل و حفظ استخوان‌ها و دندان‌هایی محکم حیاتی است. تحقیقات همچنین نشان داده است که ویتامین D همانند یک هورمون در بدن عمل می‌کند و ممکن است نقش مهمی در تنظیم وزن، فشار خون و خلق‌و‌خو داشته باشد. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که حتی داشتن سطح مناسبی از این ویتامین می‌تواند در برابر مرگ و میر زود هنگام از شرایطی مانند سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت کند.

 

هنگامی که بزرگسالان به اندازه کافی ویتامین D دریافت نمی‌کنند، ممکن است از نرمی استخوان، پوکی استخوان، درد استخوان و ضعف عضلانی رنج ببرند. همچنین ویتامین D یکی از اجزای مهم در رشد مغز است و کمبود آن ممکن است به کم انرژی شدن و یا افسردگی منجر شود.

 

نور خورشید بهترین منبع برای جذب ویتامین

 

بدن می‌تواند ویتامین D خاص خود را بسازد، اما فقط در زمانی که پوست در معرض نور آفتاب قرار دارد. برای اغلب افراد، دو بار در هفته، فقط ۵ تا ۳۰ دقیقه خارج از خانه، برای تامین مقدار مورد نیاز از ویتامین D کافی است. خورشید باید بر روی پوست صورت، دست‌ها و پا‌ها و بدون کرم‌های ضد آفتاب بتابد. افرادیکه وقت خود را خارج از منزل صرف نمی‌کنند، پوست تیره دارند و یا از کرم‌های ضد آفتاب در هر بار بیرون رفتن استفاده می‌کنند، ممکن است قادر به تولید مقدار لازم از ویتامین D نباشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار