جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی وزارتخانه «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری»
نمایندگان در جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس شورای اسلامی صلاحیت «علی‌اصغر مونسان» را برای تصدی وزارت «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» بررسی و نهایتا با تصدی وی به عنوان وزیر آموزش و پرورش موافقت کردند.
کد خبر: ۷۷۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 03 September 2019

نمایندگان مجلس شورای اسلامی علی اصغر مونسان را به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب کردند.

نمایندگان در جلسه علنی امروز-سه شنبه-مجلس شورای اسلامی صلاحیت علی اصغر مونسان برای وزرات میراث فرهنگی و گردشگری را بررسی کردند و با تصدی وی به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری موافقت کردند. مونسان با 163 رای موافق، 87 رای مخالف و 5 رای ممتنع از 255 نماینده حاضر به عنوان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شد.

به گزارش تابناک، جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به علی‌اصغر مونسان، وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه تازه تاسیس «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» صبح امروز به ریاست علی لاریجانی و با رئیس‌جمهور در مجلس آغاز شد.

پس از تصویب طرح تشکیل وزارت «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» در مرداد امسال در مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور روحانی در چهارم شهریور ماه امسال «علی اصغر مونسان»، یازدهمین و آخرین رئیس سازمان « میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» را به عنوان اولین وزیر تاریخ جمهوری اسلامی برای احراز این پست به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

رئیس‌جمهور از فرصت 30 دقیقه‌ای خود در این جلسه برای بررسی وضعیت منطقه و شرایط کشور استفاده کرد. وی همچنین درباره وزارت‌خانه تازه تاسیس «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» گفت: اگر میراث فرهنگی در کشور ما نبود شاید کتاب نمی‌توانست به خوبی هویت ملی ما را تبیین کند. آثار فرهنگی در شیراز، اصفهان و سایر شهرها گویای تمدن ماست و کتاب نمی‌تواند به اندازه این آثار بیانگر تمدن کشور ما باشد. تمدن و معماری یک زبان رسا و همه‌فهم بوده و ترجمه نمی‌خواهد. حفظ و معرفی این آثار به مردم کشور و دنیا یک وظیفه ملی، فرهنگی و انقلابی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار