«پیروز حناچی» شهردار تهران شامگاه دوشنبه در راس هیاتی از شهرداری پایتخت، به منظور شرکت در چهارمین اجلاس بین المللی رهبران شهرها موسوم به «پلی برای شهرها» وارد وین شد.
کد خبر: ۷۷۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 03 September 2019

حناچی برای شرکت در اجلاس شهرداران جهان وارد وین شد

به گزارش تابناک تهران، او در بدو ورود مورد استقبال عبادالله مولایی سفیر، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین و شماری از اعضاء سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش قرار گرفت.

شهردار تهران به دعوت همتای اتریشی خود «مایکل لودویگ» در اجلاس شهرداران جهان شرکت می‌کند و قرار است درباره اقدامات شهرداری پایتخت در حوزه نوآوری و هوشمندسازی، سخنانی را ارائه کند.

اجلاس «پلی برای شهرها، پیوند میان شهرها از طریق انقلاب صنعتی جدید» که از روز سه شنبه آغاز و به مدت دو روز ادامه خواهد یافت به همت سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) و مرکز مالی همکاری جنوب – جنوب با شعار «یک کمربند یک راه» و با موضوع «توسعه اقتصادهای سبز برای شهرها» برگزار می شود.

در این اجلاس دو روزه شرکت‌کنندگان پیرامون راهکارهای مختلف درباره اجرای اهداف توسعه پایدار از جمله برنامه جدید شهری رایزنی خواهند کرد.

گفتنی است اجلاس یونیدو تا به امروز به صورت عمومی در سه دوره برگزار شده و برای شرکت در دوره های پیشین این اجلاس نیز از شهرداران وقت پایتخت دعوت به عمل آمد که هیچ یک موفق به حضور در آن نشدند.

امسال با توجه به تجدید دعوت، شهردار تهران با هدف توسعه مناسبات دوجانبه و بهره برداری از ظرفیت های یونیدو و معرفی ظرفیت های شهر تهران، این دعوت را پذیرفت. حناچی در این سفر، ملاقاتی با مدیرکل یونیدو نیز خواهد داشت و طی این ملاقات، تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تهران و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در زمینه فناوری‌های نوین شهری نیز به امضاء خواهد رسید.

ملاقات شهردار با برخی همتایان از کشورهای دیگر و ملاقات های تخصصی اعضای هیأت با بخش های مختلف یونیدو نیز در دستورکار این هیات قرار دارد. علاوه بر شرکت در اجلاس و ملاقات با مدیرکل یونیدو، شهردار تهران براساس دعوتی که از سوی شهردار وین صورت گرفته است، با وی و برخی مسؤولان محلی شهر وین نیز دیدار خواهد داشت. همینطور، در این سفر حناچی بازدیدهایی را از مهم‌ترین پروژه های مدیریت شهری وین در حوزه شهر هوشمند، مدیریت پسماند، سیستم‌های امداد و نجات و آتش نشانی شهر و سیستم های حمل و نقل عمومی وین انجام خواهد داد.

شهردار تهران به همراه هیات شهرداری سپس راهی آلمان خواهد تا با شهردار برلین دیدار کند. در این سفر «محمود میرلوحی» عضو شورای شهر تهران و جمعی از مدیران حوزه های تخصصی شهرداری تهران حناچی را همراهی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار