مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: علاوه بر ۲۷ درمانگاه ، یکهزار و ۵۶۰ نیروی جمعیت هلال احمر خوزستان ایام اربعین در عراق به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۷۷۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 04 September 2019

علی خدادادی در نشست ستاد اربعین استان خوزستان در گذرگاه مرزی شلمچه افزود: از این تعداد ۶ درمانگاه در نجف اشرف ، هفت درمانگاه در کربلا، هفت درمانگاه در مسیر نجف تا کربلا، چهار درمانگاه در کاظمین ، ۲ درمانگاه در شهر حله و یک درمانگاه در سامرا برای خدمت رسانی به زائران مستقر می شوند.

وی تعداد نیروهای امداد و نجات سازماندهی شده برای اعزامبه عراق را یکهزار و ۵۶۰ نفر عنوان کرد و گفت: در ایام اربعین ۴۲ دستگاه آمبولانس به همراه  یکهزار و ۵۶۰ نفر نیروی امداد و نجات برای استقرار در درمانگاه‌ها راهی عراق می شوند.

خدادادی با اشاره به استقرار نیروهای امداد و نجات در شلمچه گفت: در ایام اربعین امسال علاوه بر برپایی ۶ پایگاه ثابت ، ۶ دستگاه آمبولانس ، ۶ دستگاه خودروی امدادی و یک فروند بالگرد با  بیش از ۷۰ نفر نیروی امدادی در مرز شلمچه مستقر خواهند شد.

بر اساس توافق اخیر مسئولان بلند پایه ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق ، امسال زائران اربعین حسینی بدون روادید به کربلای معلا مشرف می شوند و داشتن گذرنامه و بیمه نامه برای این سفر معنوی کافی است.

اربعین پارسال ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۳۶هزار زائر از پایانه چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز راهی کربلای معلا شدند.

پیش بینی شده با توجه به حذف روادید ، شمار زائران اربعین امسال که از کشورمان عازم شهرهای مقدس عراق می شوند افزایش چشمگیری یابد.

گذرگاه های مرزی چذابه وشلمچه در خوزستان ، مهران در استان ایلام و خسروی در استان کرمانشاه چهار کانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

بر اساس تقویم ۱۰ شهریور اول محرم و ۲۷ مهر اربعین حسینی است.

حرکت کاروان‌های اربعین حسینی به سمت مرزهای شلمچه و چذابه از اوایل ماه صفر تا روز اربعین ادامه دارد.

در اربعین پارسال حدود ۴۵۰ موکب در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا گذرگاه مرزی شلمچه برپا شد. این موکب ها شبانه روزی به زایران اربعین حسینی خدمت رسانی کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار