معصومه حسنی خونسار در گفتگو با تابناک:
مدیر کل امور کتابخانه ها‌ی استان کرمانشاه از اکران و نقد مستند زندگی فردید در کرمانشاه با همکاری سازمان اوج و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، خبر داد.
کد خبر: ۷۷۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 02 September 2019

اکران و نقد مستند زندگی فردید در کرمانشاهمعصومه حسنی خونسار در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار داشت: جلسه اکران و نقد مستند «تئوریسین خشونت» به همراه معرفی و تحلیل کتاب «دیدار فرهی و آخرالزمان» برگزار می‌شود، این مراسم با سخنرانی چند نفر از اساتید دانشگاه روز چهارشنبه ۱۳ شهریور ماه ساعت ۱۷ در سالن آمفی تئاتر کتابخانه امیرکبیر برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین با پیگیری‌های به عمل آمده ورود علاقمندان به سالن رایگان خواهد بود و قرار است این مستند پس از اکران جشنواره‌ای، در تلویزیون نیز به نمایش در آید.

خونسار تصریح کرد: مستند تئوریسین خشونت اخیراً توسط خانه مستند انقلاب اسلامی (وابسته به سازمان اوج) به نویسندگی و کارگردانی محسن کوقانی رونمایی شده است.

مدیر کل امور کتابخانه‌ های استان در خصوص این مستند گفت: در این مستند به زندگی متفکر معاصر ایرانی، سید احمد فردید، می‌پردازد و کارگردان اثر تلاش داشته تا مخاطبان را با نوع تفکر و انگاره‌های اندیشه‌ای فردید آشنا کند و تأثیرات وی را در جامعه ایرانی به تصویر بکشد.

حسنی خونسار افزود: در این اثر به مدت ۸۰ دقیقه چهره‌هایی مانند رضاداوری اردکانی، غلامحسین ابراهیمی دینانی، منوچهر آشتیانی، سید محمد قائم مقامی، بیژن عبدالکریمی، احسان شریعتی، یوسفعلی میرشکاک، عباس سلیمی نمین، محمد رجبی  نظرات خود را بیان کرده اند و آرای روشنفکرانی مانند عبدالکریم سروش و داریوش آشوری درباره فردید، که وی را تئوریسین خشونت توصیف کرده اند، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد. 

وی در پایان یاد آورشد: با توجه به اهتمام شهید مدافع حرم محمد حسین علیخانی در خصوص تبیین و تحلیل اندیشه‌های فردید، این مراسم در آستانه سومین سالگرد این شهید بزرگوار برگزار می‌گردد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار