مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: جمعیت هلال احمر استان به شیوه‌های مختلف آموزشی، تبلیغی و فرهنگی سعی در کاستن از تلفات مین و مهمات منفجر نشده باقیمانده از زمان جنگ دارد.
کد خبر: ۷۷۷۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ 02 September 2019

به گزارش تابناک کردستان، دوره آموزش تربیت مربی مخاطرات مین و مهمات منفجر نشده باقیمانده از جنگ با حضور ۳۵ نفر از فراگیران، همکاران و نجاتگران استان های کردستان و ایلام به میزبانی شهرستان سنندج برگزار شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی که نماینده سازمان امداد و نجات، مشاور کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و مدیرکل امنینی و سیاسی استانداری کردستان نیز حضور داشتند، اظهار کرد: استان کردستان ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک خاکی با کشور عراق دارد و بر همین اساس روستاها و مناطق صفر مرزی این استان از سال‌های دفاع مقدس کماکان آلوده به مین هستند.

محمدباقر محمدی گفت: جمعیت هلال احمر کردستان به تأسی از اهداف انسان‌دوستانه مبنی بر حفظ کرامت انسانی و نجات جان انسان‌ها و همچنین براساس تفاهم‌نامه منعقده با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سال ۱۳۸۲، یکی از متولیان امر آموزش در زمینه آگاه‌سازی از مخاطرات مین و راه‌های مقابله با آن است.

وی با اشاره به اقدامات ارزنده دولت در راستای مین زدایی مناطق آلوده به مین، افزود: هر از گاهی وقوع حوادث و انفجار مین در روستاهای مرزی استان کردستان به ما یادآوری می‌کند که هنوز مین‌هایی منفجر نشده باقیمانده از زمان جنگ، جان اهالی روستاهای مرزی را تهدید می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان به برگزاری ۲۱۷ کارگاه و دوره آموزشی و بهره‌مندی بیش از 3 هزار و ۵۰۰ نفر از روستائیان مرزنشین استان در 6 ماه گذشته خبرداد و تصریح کرد: آموزش‌های تخصصی در این زمینه کماکان ادامه داشته و جمعیت هلال احمر استان به شیوه‌های مختلف آموزشی، تبلیغی و فرهنگی سعی در کاستن از تلفات مین و مهمات منفجر نشده باقیمانده از زمان جنگ را دارد.

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار