رئيس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی تاکید کرد؛
رئيس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی و عضو سابق شورای شهر مشهد مقدس عنوان کرد: هرگونه تغییر و توقف طرح نوسازی اطراف حرم مطهر رضوی بدون در نظر داشتن حقوق عامه شهروندان امری به دور از منطق است.
کد خبر: ۷۷۶۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 01 September 2019

به گزارش تابناک رضوی، محمد کمال سرویها در نشستی مشورتی و صمیمی،با هدف بررسی اجرای طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی،بررسی چالش ها و راهکارهای پیش رو در راستای تسریع و تکمیل ادامه این طرح، باچند تن از اعضای شورای  اسلامی شهر مشهد در دوره چهارم دیدار و گفتگو کرد.

 وی خاطر نشان کرد: تغییر مدیران و مسوولین در پست های سازمانی به دنبال تغییر در دولت ها و در جهت اجرای سیاست های آن ها امری طبیعی و مرسوم است.

 

سرویها تصریح کرد:البته خدمتگزاری در مجموعه های ادارات و ارگان های دولتی در ادوار و دولت های مختلف مشابه عملکرد ورزشکاران در رشته‌های دو ماراتون و چندگانه است و هرکدام از مسوولینی که به دنبال این تغییر ها در مسند مسئولیت و خدمت به مردم قرار می‌گیرند،باید نسبت به سیاست گذاری های سازمان خود و اجرای طرح‌های برنامه ریزی شده از قبل پایبند باشند و نقاط قوت موجود درآنها را شناسایی کرده و دنبال کنند.

 

وی با اشاره به اینکه طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی نیز که از سال 1378 ملاک عمل مجموعه های مدیریت شهری در ادوار مختلف بوده هم از این قاعده مستثنا نمی باشد،تصریح کرد:خوشبختانه در مجموعه نهاد مجری طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی،از زمان آغاز فعالیت شورای پنجم و دوره جدید مدیریت شهری، آقای نعمتی شهردار منطقه ثامن به درستی نقاط قوت را شناسایی کرده و طبق طرح مصوب برخی از زیرساخت ها و فضاهای عمومی که عمده تملکات آنها در دوره های قبلی مدیریت شهری و با هزینه شهر و شهروندان انجام گرفته را با سرعت مطلوبی به عرصه اجرا در آورده است.

 

سرویها افزود: اقدامات خوبی در این مدت به ویژه در جهت تسریع و تکمیل پروژه های نیمه تمام و اجرای فضاهای سبز و بازگشایی برخی معابر در اطراف حرم مطهر نظری رضوی نیز صورت گرفته که اقدام مبارکی است.

 

رئيس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: رویکرد جدیدی که در منطقه به جهت حفظ جمعیت ساکن و بازگرداندن جمعیت مهاجرت کرده از منطقه، به مجاورت حرم مطهر حاکم شده، سیاست جدی و بسیار خوبی است.

 

سروی ها گفت: بسیاری از محسّنات طرح قبلی ایجاد فضاهای عمومی گسترده،تعریض معابر و افزایش فضای سبز به ویژه در قالب ره باغ ها بوده که در موقعیت‌های استراتژیک و در کمترین فاصله از حرم مطهر رضوی در راستای افزایش رفاه و تسهیل تردد زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی انجام می شده و توقف و تغییر در این طرح به خصوص بدون در نظر داشتن حقوق مکتسبه مردم امری به دور از منطق و نامناسب است.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که پیگیریهای مجموعه مدیریت شهری و شهردار منطقه ثامن با همراهی دولت محترم در جهت احقاق حقوق شهروندان و سرمایه گذاران در این طرح ملی و فراملی اثربخش واقع شود.

 

شایان ذکر است محسن انتظاری هروی،محمدآصفی یزدی،محمدحسین جهانبخش و محمود هراتی از دیگر اعضا و منتخبین مردم شهر مشهد مقدس در شورای اسلامی شهر مشهد دردوره چهارم نیز در این نشست 2 ساعته حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار