رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: همه ساله مراسم دهه اول محرم الحرام را با شوری مضاعف در این شهر برگزار می کند و همین امر، فضاسازی مناسب در سطح شهر را می طلبد.
کد خبر: ۷۷۶۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ 01 September 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی علی شایگان  اظهار کرد:خیابان‌ها و معابر ارومیه همزمان با دهه اول محرم در سوگ سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش سیاه پوش شد؛ نماد‌های عاشورایی از جمله خیمه گاه ها، پرچم‌ها و ماکت‌های حرم حسینی در این شهر خودنمایی می‌کند.

وی افزود: امسال نیز مانند سنوات گذشته شهرداری ارومیه اقدام به فضا سازی شهری با ساخت و نصب المان‌های مختلفت در تمامی میادین اصلی و همکاری با مساجد و هیات مذهبی نموده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه خاطر نشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، ساماندهی و نصب علائم و تبلیغات مربوط به ایام محرم، صدور مجوز از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه برای نصب تعداد مشخصی داربست و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در حال انجام است و به موضوع ایمنی هیئت‌ها، تکایا و مساجد به صورت ویژه پرداخته شده است.

وی همکاری شهرداری ارومیه با هیئت‌های عزاداری را از برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد و گفت: شهرداری ارومیه امسال نیز بیش از پیش در راستای تبیین فرهنگ عاشورا و پاسداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) برنامه‌هایی را جهت زنده نگهداشتن شور حسینی به انجام می‌رساند.

شایگان با اشاره به نگاه ویژه مدیریت شهری و آماده سازی فضا‌های شهری برای استقبال از ماه محرم توسط شهرداری ارومیه، گفت: امسال شهر ارومیه با نصب بیش از ۲ هزارو ۵۰۰ عدد پرچم منقش به نام‌های حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) سیاه پوش شده است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه هویت بخشی سیمای بصری و فضاسازی تبلیغی سطح شهر با استفاده از ظرفیت‌های موجود مانند بیلبوردها، نصب بنر، پلاکارد، استند با موضوع گرامیداشت ایام ماه محرم و با محوریت پیام‌های اباعبدالله الحسین (ع)، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، هماهنگی با مساجد، هیأت مذهبی و دسته‌های عزاداری جهت هرچه با شکوه‌تر برگزار شدن نماز ظهر عاشورا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مدیریت شهری، پخش تصاویر عزاداری از تلویزیون شهری، پخش مداحی از سیستم صوتی در میدان اصلی شهر، سیاه پوش کردن شهر را پاره‌ای از این اقدامات برشمرد.

وی افزود: حفظ زیبایی شهر و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در کنار برپایی داربست‌ها از مواردی است که به عهده حوزه شهرداری قرار گرفته و با همکاری خوب هیئت‌های مذهبی روبرو شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار