مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در 40 بقعه متبرکه در استان قم برگزاری محافل عزاداری را در ماه‌های محرم و صفر در دستور کار داریم.
کد خبر: ۷۷۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۹ 01 September 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به طرح شمیم حسینی اظهار کرد: این طرح در سراسر کشور برگزار می‌شود و هدف آن حمایت از هیأت‌های مذهبی و محافل عزاداری حسینی است و برای اجرای طرح با سازمان تبلیغات اسلامی هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف استان قم در نمایشگاه عطر تربت حضور داشت و کمک‌هایی به هیأت‌های مذهبی در این نمایشگاه با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی هیأت‌های مذهبی صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: با همکاری متولیان موقوفات، بحث گسترش روضه خوانی و محافل دینی و مذهبی و وعظ و خطابه در اماکنی همچون بازار قم را پیگیری می‌کنیم، امسال با همکاری معتمدان بازار، برگزاری مجالس و محافل را در بازار قم دنبال کردیم و هزینه‌ها از طریق خود بازاریان و متولیان موقوفات تامین می‌شود.

اسکندری با اشاره به برگزاری مجالس عزاداری در اماکن تجاری شهر قم اظهار کرد: برگزاری این مجالس را در پاساژها و سراهای تجاری در ماه‌های محرم و صفر را پیگیری می‌کنیم چرا که این کار در ارتقاء باور دینی مردم تاثیر دارد.

وی ادامه داد: در 40 بقعه متبرکه در استان قم برگزاری محافل عزاداری را در ماه‌های محرم و صفر در دستور کار داریم، در برخی از این بقعه‌ها خیمه‌های معرفت نیز برپا خواهد شد و در این خیمه‌ها فرهنگ وقف تبلیغ می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برنامه شیرخوارگان حسینی همچون سال های گذشته در جمعه 15 شهریور در مزار امامزاده ابراهیم برگزار می‌شود و برگزاری طرح لبیک یا حسین را در مزار امامزاده سید علی نیز در دستور کار داریم.

اسکندری با اشاره به اقامه نماز ظهر عاشورا در قم اظهار کرد: در برگزاری نماز ظهر عاشورا و تاسوعای حسینی در این شهر با همکاری ستاد اقامه نماز با حضور عزاداران حسینی مشارکت داریم.

وی ادامه داد: اداره اوقاف استان قم موکبی را در زیارت اربعین در شهر سامرا خواهد داشت، در مزار برخی از امامزادگان استان قم از زائران اربعین به خصوص زائران خارجی پذیرایی خواهیم کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: طرحی را با عنوان افق در خصوص مسائل اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه استان داریم، امامان جماعت مساجد پیرامون بقاع متبرکه استان قم را شناسایی کردیم و در حال شناسایی آسیب‌های اجتماعی، افراد نیازمند و بیماران بی بضاعت در آن مناطق هستیم تا فعالیت‌های اجتماعی را در راستای کاهش این مشکلات انجام بدهیم.

اسکندری با اشاره به رویکرد بقاع متبرکه استان قم اظهار کرد: به دنبال ایجاد زیرساخت‌هایی در بقاع متبرکه استان هستیم تا برخی از خدمات اجتماعی را در آن بقاع ارائه بدهیم.

وی ادامه داد: طی هفته‌های گذشته تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد استان قم را از محل درآمد موقوفات آزاد کردیم، هزینه دارو و درمان بیماران بی بضاعت را نیز از محل درآمد موقوفات پرداخت می‌کنیم، همچنین بسته‌هایی را به دانش آموزان نیازمند استان در ابتدای سال تحصیلی در قالب طرح مهر تحصیلی می‌دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، انجام وقف توسط مردم ادامه دارد، البته بحث وقف مشارکتی را در استان قم به نام امیرالمومنین(ع) دنبال می‌کنیم و تبلیغات طرح را در استان شروع خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار