معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالحسین(ع) ضمن تشریح اقدامات این سازمان برای تامین ایمنی سوگواران و تکایا و اماکن مذهبی خواستار ایمن سازی این اماکن مقدس شد.
کد خبر: ۷۷۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ 28 August 2019
آتش‌نشانی پایتخت: هیات‌های مذهبی ایمن‌سازی کنند

به گزارش تابناک تهران، از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، واحد کیانی در این مورد اظهار داشت: سازمان آتش نشانی شهر تهران به منظور تأمین ایمنی هر چه بیشتر اماکن و مراکز مذهبی از جمله مساجد، تکایا، هیأت‌ها و حسینیه‌ها در نقاط مختلف تهران در ایام ماه محرم و آسایش و آرامش خاطر شهروندان وعزاداران، علاوه بر آماده باش کامل تمامی ایستگاه های آتش نشانی، اقدامات ویژه ای نیز دراین خصوص در دست اجرا دارد.
به گفته وی کارشناسان سازمان آتش نشانی از روزهای پیش از شروع ماه محرم از تمامی اماکن مذهبی به ویژه تکایا سرکشی و بازدید می کنند که درصورت مشاهده هرگونه نقصی آن را به مسوولان مربوطه اطلاع می دهند و در پایان نیز دستورالعمل های حاوی توصیه های ایمنی لازم را به آنان ارائه می کنند.
کیانی در خصوص اقدامات معاونت عملیات این سازمان برای ایمنی اماکن مذهبی در ماه محرم، گفت: در اجرای برنامه های سازمان آتش نشانی تهران برای هرچه ایمن تر شدن اماکن ومراکز مذهبی از جمله مساجد، تکایا و هیأت‌ها و حسینیه‌ها در نقاط مختلف کلانشهر تهران در ایام ماه محرم و نیز تامین ایمنی سوگواران، برنامه های متعددی شامل بازدید و شناسایی کلیه مولفه های ایمنی با محوریت رفع مخاطرات و ناایمنی های داخل و پیرامون مساجد، هیئات مذهبی و تکایا و جایگاه های پخش نذورات برای عزاداران، ارائه آموزش عمومی آتش‌نشانی برای مسئولان تکایا و اماکن مذهبی دیگر در محل و یا ایستگاه های نزدیک به این اماکن، توزیع توصیه‌های ایمنی در این اماکن، بازدید ایمنی مساجد و حسینیه‌ها، تکایا و همچنین شناسایی داربست های ناایمن نصب شده هیئت های مذهبی و جایگاه های پخش نذورات درسطح معابر و پیگیری رفع مخاطرات آن برای عزاداران انجام می دهد.
وی افزود: در این ایام توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی ضمن بازدید از انواع تجهیزات خاموش کننده، درصورت نیاز به شارژ کپسول های خاموش کننده اهدایی این سازمان که در طول سال های گذشته دریافت کرده بودند، کار شارژ این کپسول ها به طور رایگان در اسرع وقت انجام شده و پس از شارژ آنها نیز مجدداً به آنان تحویل می شود.
معاون عملیات آتش نشانی به مسئولین مساجد و اماکن مذهبی و تکایا تاکید کرد که درصورتی که به هردلیلی اماکن مذهبی شان تاکنون ازسوی کارشناسان آتش نشانی مورد بازدید ایمنی قرار نگرفته باشد، حتما موضوع را به نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی اطلاع دهند تا نسبت به بازدید ایمنی دراولین فرصت اقدام شود.
کیانی ادامه داد: در ایام ماه محرم تیم هایی از نیروهای آتش نشانی به طور مستمر درنقاط حادثه خیز و کانون تجمع عزاداران حسینی و مسیرهای منتهی به مساجد، تکایا و هیئات مذهبی مستقر می شوند و اوضاع ایمنی شهر را تحت کنترل خواهند داشت. ضمن اینکه در روزهای پایانی این ایام نیروهای آتش نشانی در مقابل اماکن مذهبی شلوغ مانند مهدیه ها و شبستان های بزرگ حاضر شده و تا پایان برنامه ها و عادی شدن اوضاع مستقر خواهند بود.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران لزوم رعایت اصول ایمنی در ایام ماه محرم و مجالس مذهبی به ویژه تکایا و اماکنی که به صورت موقت برپا می شوند را مورد تأکید قرار داد و از مسئولان این اماکن درخواست کرد با اجرای ضوابط ایمنی، محل های بی خطر و امنی را برای عزاداران فراهم کنند.
وی همچنین از شهروندان خواست که تا هنگام حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سرور آزادگان حضرت امام حسین(ع) همکاری بیشتری با مسئولان این گونه اماکن و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان داشته باشند و در صورت بروز هرگونه حادثه و آتش سوزی، خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با تماس با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی به سرعت خود و سایرین بخصوص کودکان، افراد سالخورده و بانوان را از محل حادثه دور کنند.
کیانی تصریح کرد: در روز های عزاداری و برگزاری مراسم های خاص ضروری است مسیرهای عمومی و امدادرسانی به شهروندان در هرنقطه از شهر کاملا باز باشد و درصورت مشاهده خودروهای امدادی به خصوص آتش نشانی نهایت همکاری را برای بازشدن مسیرها انجام دهند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار