کد خبر: ۷۷۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴ 28 August 2019

تابناک / حجت الاسلام و المسلمین خلیلی گفت: وظیفه دستگاه قضایی در رسیدگی به دعاوی و اعمال مجازات مجرمان و متخلفان، ابراز داشت: رسالت قوه قضائیه فراتر از کار قضایی است و باید در تمامی حوزه های مدیریتی حضور داشته باشد.

 

نشست ماهانه شورای قضایی استان به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیلی در آغاز سخنان خود در این نشست با بیان اینکه تکیه گاه و نقطه اتکال همه ما در برابر وسوسه های درونی و دشمنان بیرونی تنها خداوند متعال است تصریح کرد: اگر مراقبت و نظارت الهی نباشد از لغزش ها در امان نخواهیم بود.

وی با اشاره به وظیفه دستگاه قضایی در رسیدگی به دعاوی و اعمال مجازات مجرمان و متخلفان، ابراز داشت: رسالت قوه قضائیه فراتر از کار قضایی است و باید در تمامی حوزه های مدیریتی حضور داشته باشد.

وی از عدم انسجام مدیریتی به عنوان یک آسیب در پیشبرد امور استان یاد کرد و اظهار داشت: استان گیلان به لحاظ زیرساخت های عمرانی جای کار بسیاری دارد و نیاز است تا دادگستری با ایجاد هماهنگی بین مدیران استانی به این موضوع ورود کند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه تاکید کرد: هنر مدیریت در یک استان همراه کردن مسئولان دستگاه های مختلف در جهت عمران و آبادانی است و دستگاه قضایی استان در راستای حفظ حقوق عامه بر انتصاب مدیران نظارتی جدی خواهد داشت.

این مقام ارشد قضایی با اشاره به حجم بالای ورودی پرونده ها در محاکم و اهمیت اقدامات پیشگیرانه از سوی دستگاه های مسئول گفت: دادگستری با نظارت بر بخش های اجرایی در پیگیری تخلفات مدیران قاطعانه عمل خواهد کرد.

وی تغییر کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی را از اهم مسائل استان عنوان نمود و اظهار داشت: مردم باید نسبت به حفظ اراضی ملی حساس بوده و این امر مهم را از مسئولان نیز مطالبه کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان، فعالیت سازمان های مردم نهاد در ایجاد مطالبه گری در جامعه را بسیار موثر دانست و گفت: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد به دستگاه قضایی برای پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات کمک خواهد کرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از زحمات احمد سیاوش پور رئیس کل سابق دادگستری گیلان، ابراز امیدواری کرد که در ادامه نیز در مسیر پیشرفت و ارتقاء دستگاه قضایی در استان گام های موثری برداشته شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار