مدیر هیأت رزمندگان اسلام قم گفت: همایش نکوداشت سه دهه فعالیت هیأت رزمندگان اسلام، 15 شهریور مصادف با شب هفتم ماه محرم با حضور امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش برگزار می شود.
کد خبر: ۷۷۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸ 28 August 2019

به گزارش تابناک قم، سیدرضا شمس با بیان اینکه هیأت رزمندگان اسلام از آذر سال 67 رسماً فعالیت خود را از مسجد امام حسن عسگری علیه السلام قم آغاز کرد، گفت: هیأت رزمندگان برای اولین بار در قم فعالیت خود را آغاز کرد و پس از آن با گذشت دو یا سه سال به همت حاج صادق آهنگران هیأت رزمندگان اهواز راه اندازی شد.

آیین نکوداشت سه دهه فعالیت هیأت رزمندگان اسلام

وی با اشاره به گسترش فعالیت هیأت رزمندگان اسلام در سراسر کشور، تأسیس و راه اندازی این هیأت را افتخاری برای شهر قم دانست و با اشاره به برنامه های محرم امسال هیأت گفت: امسال سی و چهارمین سال برپایی مجلس عزاداری محرم توسط هیأت رزمندگان اسلام در قم است.

مدیر هیأت رزمندگان اسلام قم گفت: امسال نیز مثل هر سال مراسم در جوار گلزار شهدای قم و با حضور سخنرانان و مداحان برجسته برگزار خواهد شد. مراسم از شب اول ماه محرم همزمان با اقامه نماز مغرب و عشا آغاز می شود؛ و با قرائت زیارت عاشورا، بیان احکام، تلاوت قرآن کریم، سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و مداحی حاج حسن شالبافان ادامه پیدا می کند.

وی با اشاره به برنامه های این هیأت برای دهه اول ماه محرم افزود: دوشب خاطره گویی، دو شب ویژه بیانیه گام دوم، دو شب وصیت نامه شهدا و ویژه برنامه شبی با شهدا، یادواره شش هزار شهید استان قم با حضور سرلشکر موسوی، ویژه برنامه های این دهه است.

شمس گفت: در یکی از شب های محرم امسال، همایش سه دهه فعالیت هیأت رزمندگان اسلام در قم برگزار خواهد شد. برپایی نمایشگاه در حسینیه امام خامنه ای و دو نگارخانه در سطح شهر، رونمایی از کتاب، تجلیل از 30 نفر از پیرغلامان، مداحان و سخنرانان هیأت و رونمایی از تمبر یادبود سه دهه فعالیت هیأت رزمندگان از جمله بخش های این همایش است.

وی گفت: همایش نکوداشت سه دهه فعالیت هیأت رزمندگان اسلام، 15 شهریور مصادف با شب هفتم ماه محرم با حضور امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش برگزار می شود.

مدیر هیأت رزمندگان اسلام قم به برنامه های هیأت در طول سال اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم در ماه رمضان، شب های قدر، تمامی ایام شهادت و جشن های مذهبی و نیز برگزاری کلاس های آموزش مداحی، میزبانی از خادمان رضوی در دهه کرامت، جلسات قرائت قرآن هفتگی از جمله فعالیت های هیأت در طول سال است.

شمس به برپایی موکب هیأت به صورت مشترک با تهران در ایام اربعین در شهر کربلا خبر داد و گفت: این موکب از دوازدهم ماه صفر تا دو روز بعد از اربعین برپاست. حسینیه بزرگ 2 هزار نفری و برگزاری نماز جماعت، سخنرانی و مداحی و اطعام و اسکان 5 هزار نفر از جمله خدمات این موکب است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار