مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی تاکید کرد:
مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی از فرصت ویژه بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی مولیان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 26 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، یحیی یعقوب نژاد با اشاره به بخشنامه جدید سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی گفت: با توجه به اینکه سال 1398 از طرف رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) مزین شده به نام سال رونق تولید، لذا سازمان متبوع در راستای حمایت از تولید و کالای ایرانی و به منظور حمایت از فعالان اقتصادی و افزایش رضایتمندی مودیان محترم، اقدام به بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی در صورت پرداخت بدهی قطعی شده تا پایان سال جاری نموده است.

وی افزود: بهره مندی از بخشودگی 100 درصدی جرایم قابل بخشش، یک فرصت ویژه و تا پایان سال 98 استو در صورت عدم پرداخت بدهی مالیاتی قطعی شده و برخورداری از تسهیلات یاد شده تا پایان سال جاری، این امکان در سال آینده فراهم نخواهد بود.

وی با تاکید بر این که بخشودگی 100 درصدی جرایم مالیاتی در سال آینده و یا سال های آتی تکرار نخواهد شد، گفت: سیاست سازمان امور مالیاتی در قبال حمایت فعالان اقتصادی محدود، مشروط، کاهنده و تضمین دار می باشد. 

یعقوب نژاد افزود: سازمان متبوع با صدور بخشنامه تکمیلی اعلام نموده که در سال 1399هم سطح اختیارات ادارات کل امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی محدود خواهد شد و هم احراز شرایط خوش حسابی باید با مستندات کامل صورت گیرد.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: مودیانی که تا پایان سال جاری اقدام به بدیهی قطعی شده خود نکنند جزو موءدیان خوش حساب محسوب نشده و در سال آینده از برخی امتیازات از جمله بخشودگی جرایم محروم خواهند شد.

یعقوب نژاد با اشاره به محدود شدن سطح اختیارات مدیران  کل استان ها در سال آینده اظهار داشت: با رعایت مفاد ماده 191 قانون مالیات های مستقیم و سایر مقررات مربوط، در خصوص بدهی های قطعی شده از 1/1/99 به بعد، حداکثر بخشودگی جرایم قابل بخشش، برای مودیان واحدهای تولیدی دارای پروانه بهره برداری یا پروانه کسب تولیدی از مراجع ذیربط، 70 درصد و برای سایر مودیان 50 درصد برای هر منبع مالیاتی در هر سال یا دوره به مدیران کل امور مالیاتی تفویض گردیده است.

وی با تاکید بر اطلاع رسانی کامل مبنی بر استفاده از این ظرفیت قانونی از سوی فعالان اقتصادی اظهار داشت که بهترین شرایط برای موءدیان محترم مالیاتی استفاده از فرصت استثنایی به وجود آمده می باشد ، تا ضمن انجام تکالیف قانونی در سیاست اصولی نظام مبنی بر کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی به اقتصاد کشور کمک کنند و ضمن اکتساب عنوان خوش‎حسابی، نسبت به تسویه بدهیهای معوقه اقدام نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار