پروژه‌های توسعه زیربنایی روستایی آذربایجان‌غربی شامل برق‌رسانی به 9 روستا، آب‌رسانی به 49 روستا، گازرسانی به 49 روستا، بهره‌برداری از 116 مرکز خدمات درمانی و خانه بهداشت روستایی و دسترسی 246 روستا به شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات با دستور رئیس جمهور افتتاح شدند.
کد خبر: ۷۷۵۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ 26 August 2019

پروژه‌های توسعه زیربنایی روستایی آذربایجان‌غربی با دستور رئیس جمهور افتتاح شدند
به گزارش تابناک آذربایجان غربی رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس همزمان دستور آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های توسعه زیربنایی روستایی در پنج استان کشور را صادر کرد که این پروژه‌های در آذربایجان‌غربی شامل برق‌رسانی به 9 روستا، آب‌رسانی به 49 روستا، گازرسانی به 49 روستا، بهره‌برداری از 116 مرکز خدمات درمانی و خانه بهداشت روستایی و دسترسی 246 روستا به شبکه فناوری اطلاعات و ارتباطات بودند.

رئیس جمهور در این مراسم با اشاره به دو پروژه بسیار مهم دولت در آذربایجان‌غربی گفت: مهمترین اقدام دولت در این منطقه بحث احیای دریاچه ارومیه بود که با یاری خداوند و بارش‌های خوب و اجرای پروژه‌های بزرگ تا حدود زیادی به نتیجه رسیده و اکنون شاهد استمرار حیات در منطقه هستیم.

حجت‌الاسلام حسن روحانی اضافه کرد: اگر اقدامات سریع دولت‌های یازدهم و دوزادهم در بحث احیای دریاچه ارومیه صورت نمی‌گرفت باید حداقل 15 میلیون نفر از جمعیت منطقه جابجا می‌شدند و از نظر محیط زیست نیز تبعات جبران ناپذیری به این منطقه از کشور وارد می‌شد.

وی خاطر نشان کرد: دومین اقدام بزرگ دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌غربی نیز اتصال ارومیه به شبکه راه آهن سراسری به عنوان آرزوی دیرین مردم منطقه بود که با همت دولتمردان اتفاق افتاد.

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه 974 پروژه با اعتبار بالغ بر یک هزار و 194 میلیارد تومان در این استان طی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار کرد: همچنین 75 پروژه با اعتبار بالغ بر یک هزار و 254 میلیارد تومان طی این هفته کلنگ‌زنی خواهند شد.

محمدمهدی شهریاری گفت: امسال بیش از دو هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در استان اجرایی شده است.
پروژه‌های توسعه زیربنایی روستایی آذربایجان‌غربی با دستور رئیس جمهور افتتاح شدند

به گفته وی، بهره‌برداری از 204 طرح جهاد کشاورزی با مشارکت بخش خصوصی و با 267 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، پروژه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل سایت 3G و 4G همراه اول و ایرانسل، توسعه شبکه فیبر نوری در قالب 79 پروژه و توسعه پوشش شبکه همراه روستایی و خدمات الکترونیک در روستاها با دو هزار و 469 میلیارد ریال، احداث تصفیه‌خانه آب شرب پلدشت با 600 میلیارد ریال از پروژه‌های شاخص افتتاحی در هفته دولت است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به دیگر پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت امسال بیان کرد: افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی با 778 میلیارد ریال، گازرسانی به 49 روستا و 63 واحد صنعتی با 460 میلیارد ریال، استادیوم 15 هزارنفری ارومیه با 275 میلیارد ریال، 720 واحد مسکونی طرح بهسازی مسکن روستایی در استان با 557 میلیارد ریال و آب‌رسانی به 49 روستا با بیش از 107 میلیارد ریال هزینه از دیگر پروژه‌های افتتاحی در هفته دولت امسال است.
پروژه‌های توسعه زیربنایی روستایی آذربایجان‌غربی با دستور رئیس جمهور افتتاح شدند

وی با اشاره به دیگر پروژه‌های آماده برای کلنگ‌زنی افزود: در این هفته عملیات اجرایی گازرسانی به 44 روستا و یک شهر و 163 واحد صنعتی با 850 میلیارد ریال، فیبر روستایی به طول 104 کیلومتر با 42 میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی شهرچایی ارومیه به مساحت 12 هزار هکتار از اراضی دشت ارومیه و با یک هزار و 537 میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زهکشی سد زولا سلماس به مساحت 16 هزار هکتار و با اعتبار یک هزار و 448 میلیارد ریال، احداث ساختمان شبکه آبیاری و زه کشی سد "دریک" سلماس به مساحت 4 هزار و 500 هکتار و با اعتباری بالغ بر یک هزار و سه میلیارد ریال و آب‌رسانی به 192 روستا با اعتبار دو هزار و 590 میلیارد آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار