توسط تربیت بدنی آستان قدس رضوی؛
نخستین روز جشنواره فرهنگی و ورزشی کارکنان و خادمان آستان قدس رضوی به همراه خانواده روز گذشته در تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۷۷۴۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 26 August 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی آستان قدس رضوی ، افتتاحیه جشنواره خانوادگی، فرهنگی و ورزشی کارکنان و خدام آستان قدس رضوی، همزمان با روز جمعه اول شهریورماه در سالن‌های چندمنظوره مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این برنامه عظیم کریمی، مدیر فرهنگی و ورزشی تربیت بدنی آستان قدس رضوی ضمن خوشامدگویی به خانواده‌های شرکت‌کننده در برنامه گفت: هدف ما از برپایی این جشنواره، مشارکت ورزشی خانواده‌ها در یک برنامه مفرح ورزشی و ترویج فرهنگ نشاط و سلامتی بین اعضای خانواده و در عین حال اشاعه مفاهیم فرهنگی و ارزشی از مسیر اجرای برنامه‌های تفریحی و ورزشی است.

وی افزود: هدف این مجموعه ایجاد حس رقابت سالم بین خانواده‌ها است و با وجود در نظر گرفتن جوایز برای برگزیدگان، نگاه ما به جوایز مادی نیست؛ هدف معرفی خانواده برتر است. چون جمع امتیازات هم برآیندی از تلاش و مشارکت همه اعضای خانواده در بازی‌ها و مسابقات است.

کریمی درخصوص کیفیت برگزاری این جشنواره اضافه کرد: این برنامه طی دو‌ روز و برای دو جمعه در نظر گرفته شده است که آیین افتتاحیه در سالن‌های ورزشی تربیت بدنی انجام می‌شود و برنامه اختتامیه هم با حضور خانواده‌های شرکت‌کننده در روز نخست رقابت‎ها در اردوگاه فرهنگی تربیتی امام رضا(ع) به اجرا درخواهد آمد.

وی ادامه داد: از آنجایی که بنای این جشنواره ورزشی بر حضور فعال اعضای خانواده در مسابقات است، حضور خانواده‎های پرجمعیت‌تر به نفع امتیازآوری آن‌ها خواهد بود. مسابقات در دو سالن مجزا برای پدران و پسران و نیز مادران و دختران اجرا می‌شود.

به گفته این مدیر مسئول در تربیت بدنی آستان قدس رضوی، محتوای جشنواره شامل مجموعه‌ای از بازی‌ها و مسابقات سرگرم‌کننده ورزشی به صورت ترکیبی است. پنج آیتم اعم از مسابقات فوتبال با محدودیت زمان چهار دقیقه‌ای، والیبال‌نشسته دو نفره با زمان محدود، هم‌پا، طناب‌کشی، هدف‌گیری و پرتاب توپ ویژه رقابت‌های پدران و پسران دیده شده است. مسابقات این بخش به صورت گروهی و با همراهی پدران و پسران صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات بانوان هم ابراز کرد: برای بخش بانوان هم آیتم‌های متنوعی چون تیراندازی با کمان، پرتاب دارت، برج هیجان، ناودونی و هدف‌گیری با توپ در نظر گرفته شده است. مسابقات بانوان به صورت انفرادی برگزار می‌شود و نیازی به تشکیل گروه نیست.

کریمی یادآور شد: امتیازات هر مسابقه توسط داوران به صورت دقیق ثبت می‌شود در آیین اختتامیه، جوایز به خانواده‌های برگزیده که بتوانند امتیازات خانوادگی بیشتری کسب کنند، تعلق می‎گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار