فرماندار دشت آزادگان گفت: ۷۰ واحد موکب ثابت و ساختمانی برای پذیرایی و استقبال از زائران حسینی در ایام محرم و صفر و به ویژه اربعین حسینی در مرز چذابه در دست ساخت است که به زودی تکمیل می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 27 August 2019

حمید سیلاوی بیان کرد: این موکب ها که به صورت دایمی در مرز چذابه احداث خواهند شد دارای شناسنامه بوده و برای آیین اربعین حسینی سال های آینده نیز قابلیت استفاده خواهند داشت.

وی با بیان اینکه این موکب ها به دلیل ساختمانی بودن مستحکم و ایمن هستند و در مساحت ۲۰۰ مترمربع ساخته می شوند افزود:مواکبی که به صورت ساختمانی و ثابت هستند شرایط بهتری را برای استراحت و اسکان زائران دارند.

وی ادامه داد: با توجه به روند خوب ساخت و ساز این موکب ها، پیش بینی می شود در صورت فراهم بودن تمامی شرایط تا آیین اربعین حسینی امسال یکصد موکب ثابت ساخته شود.

فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه در ایام محرم و اربعین حسینی امسال ۲۹۰ موکب از منطقه کوت سید نعیم تا مرز چذابه مستقر خواهد شد افزود: از این تعداد ۲۳۰ موکب در مرز چذابه و ۶۰ موکب در مسیرهای شهرستان تا مرزچذابه مستقر خواهند شد.

سیلاوی گفت: تلاش داریم که تا آیین اربعین حسینی سال آینده تمام ۲۳۰ موکب در مرز چذابه به موکب های دایمی و ساختمانی تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای بهبود زیرساخت ها و شرایط پذیرایی و رفاه حال زائران با توجه به نزدیک شدن به ایام محرم در شهرستان دشت آزادگان و مرز چذابه در حال انجام است بیان کرد: اقداماتی برای بهبود شرایط تردد در جاده های این شهرستان تا مرز چذابه در حال انجام است، و جاده حمیدیه - سوسنگرد، جاده کمربندی حمیدیه - سوسنگرد، جاده سوسنگرد تا بستان و جاده بستان تا چذابه در حال لکه گیری آسفالت و بازسازی نقاط آسیب دیده است.

فرماندار دشت آزادگان با اشاره به تامین آب مورد نیاز مواکب و پایانه مرزی چذابه گفت: با همکاری سازمان آب و برق خوزستان شبکه آب شرب در مسیر استقرار مواکب در این شهرستان تا مرز چذابه کشیده شده و تا ۲۰ روز آینده این شبکه تکمیل و کمبودهای آن برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به تامین برق مورد نیاز در مسیر مواکب این شهرستان افزود: با توجه به اینکه امسال بخشی از آیین های عزاداری محرم و اربعین حسینی در فصل گرما است تلاش داریم که با همکاری شرکت توزیع برق خوزستان شبکه برق پایداری را برای مواکب و مرز چذابه برای استفاده از وسایل سرمایشی تهیه کنیم.

 

آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی از اول شهریور

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: برای تردد زوار به عراق در ایام اربعین امسال نیازی به دریافت روادید نیست و پیش بینی می شود تردد زائران در مرز چذابه نسبت به اربعین پارسال ۲ برابر شود.

وی گفت: زائران از اول شهریور جاری با مراجعه به سایت سماح و پرداخت مبلغ ۲۵۰ هزار ریال برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در عراق ثبت نام کنند.

 

راه اندازی سه بیمارستان صحرایی 

فرماندار دشت آزادگان بیان کرد: با همکاری ارتش ، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی اهواز سه بیمارستان صحرایی در مسیر مواکب تا مرز چذابه برای اربعین امسال راه اندازی می شود.

 

ایجاد توقفگاه ۱۵ هکتاری برای زائران اربعین حسینی در مرز چذابه

سیلاوی گفت: توقفگاه خودرویی به مساحت ۱۵ هکتار برای توقف خودروهای زائران اربعین حسینی در مرز چذابه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: راه اندازی و ایجاد این توقفگاه به یک پیمانکار سپرده شده که حفاظت و امنیت این خودروها را عهده دار خواهد بود.

بر اساس توافق اخیر مسئولان بلند پایه ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق ، امسال زائران اربعین حسینی بدون روادید به کربلای معلا مشرف می شوند و داشتن گذرنامه و بیمه نامه برای این سفر معنوی کافی است.

اربعین پارسال ۵۵۰ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه در ۱۵ کیلیومتری غرب خرمشهر و ۲۳۶هزار زائر از پایانه چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز راهی کربلای معلا شدند.

پیش بینی شده با توجه به حذف روادید ، شمار زائران اربعین امسال که از کشورمان عازم شهرهای مقدس عراق می شوند افزایش چشمگیری یابد.

گذرگاه های مرزی چذابه وشلمچه در خوزستان و مهران در استان ایلام و خسروی در استان کرمانشاه چهار کانون اصلی و رسمی تردد زائران اربعین حسینی هستند.

بر اساس تقویم ۱۰ شهریور اول محرم و ۲۷ مهر اربعین حسینی است.

حرکت کاروان‌های اربعین حسینی به سمت مرزهای شلمچه و چذابه از اوایل ماه صفر تا روز اربعین ادامه دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار