مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی:
مدیر کل تبلیغات اسلامی ضمن بیان اینکه خانواده را باید جدی گرفت و سخنرانی‌ها و مداحی‌ها باید با محوریت خانواده انجام شود گفت: امروز نرخ فرزند آوری در کشور ۱.۸ است و این به آن معناست که در آینده با جامعه‌ای پیر روبرو خواهیم بود و همین مسئله می‌تواند آینده خانواده را با چالش روبرو کند و در هیئت‌ها باید در خصوص فرزند آوری برای مردم صحبت شود
کد خبر: ۷۷۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 25 August 2019

مداحی ها و سخنرانی ها با محوریت خانواده انجام شود/باید به محتوا و کیفیت عزاداری ها توجه ویژه ای شود

حجت الاسلام والمسلمین صفر قربانپور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی شامگاه شنبه در همایش طلایه داران محرم ضمن بیان اینکه باید مجموعه مباحث و مطالب رهبری راجع به تذکراتی که به ذاکرین و مداحی می‌دهند را جدی بگیریم گفت: باید به کیفیت عزاداری‌ها توجه ویژه‌ای شود و توصیه اکید این است که در عزاداری‌ها به محتوای اشعار و سخنرانی‌ها دقت گردد.

قربانپور افزود: رهبری اخیراً از روحانیون و مداحان خواستند که موضوع خانواده در نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اولویت‌های بزرگ قرار گیرد.

وی عنوان کرد: دنیای استکبار که در حال دشمنی با دنیای اسلام است و در کل در حال دشمنی با همه بشریت است به دنبال این است که خانواده را از بین ببرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بیان کرد: در دنیای غرب هم جنس بازی را قانون کردند و این یعنی از هم پاشیدن نظام زندگی انسانی. در این رابطه قوم لوط به عنوان تجربه تلخ انسانی وجود دارد و باید گفت که از این مسیر خانواده خارج نمی‌شود.

وی اظهار کرد: در برخی از جوامع خانواده دیگر جایگاهی ندارد و از هم پاشیده است و آمار فرزندان نامشروع و روابط افراد با جنس مخالف غیر از همسر شاهدی بر این مدعاست.

قربانپور با تاکید بر اینکه تنها جایی که می‌توان برای خانواده جایگاهی در نظر گرفت نظام دینی است تصریح کرد: امروز دنیای غرب برای از هم پاشیدن خانواده در اسلام، دست به دست هم داده اند. نمونه‌هایی، چون ازدواج سفید و از هم پاشیدگی غیر مستقیم در فضای مجازی برآمده از همین تهاجمات است.

وی ضمن بیان اینکه خانواده را باید جدی گرفت و سخنرانی‌ها و مداحی‌ها باید با محوریت خانواده انجام شود عنوان کرد: امروز نرخ فرزند آوری در کشور ۱.۸ است و این به آن معناست که در آینده با جامعه‌ای پیر روبرو خواهیم بود و همین مسئله می‌تواند آینده خانواده را با چالش روبرو کند و در هیئت‌ها باید در خصوص فرزند آوری برای مردم صحبت شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی ولایت مداری را یکی دیگر از ارکان هیات معرفی کرد و گفت: ولایت‌مداری یعنی فرمان رهبری و جایگاه امامت باید حرف اول را بزند و حالا ولایت، گام دوم را به عنوان چشم انداز صادر کردندکه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر هیئتی‌ها بیانیه گام دوم را نخوانده باشند دیگر چه توقعی از بقیه است اضافه کرد: سبک زندگی یکی از مباحثی است که در این بیانیه به آن پرداخته شده که باید در هیئت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

قربانپور مطرح کرد: نکته قابل توجه در بیانیه، تمدن‌سازی است که رهبری از ما می‌خواهند تمدن سازی کنیم یعنی دنیا به سمت اسلام حرکت کند و بعد از آن به مهدویت می‌رسد. حال وقتی جوان هنوز نداند مهدویت یعنی چه ما نمی‌توانیم تمدن سازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در رویکرد جدید هیات باید به سمت کار کارگاهی حرکت کرد و افراد را صرفاً طبلی و سنجی تربیت نکنیم. اگر نتوانیم مسائل را منتقل کنیم جوانان نمی‌توانند از اعتقادشان دفاع کنند و باید با برگزاری کارگاه‌ها بنیه اعتقادی جوانان را قوی کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار