سرپرست هلال احمر مسجد سلیمان گفت: امدادرسانی به مردم روستای پرنوشته از توابع مسجد سلیمان که به دلیل آبگیری سد گتوند در روزهای اخیربه زیر آب رفته انجام گرفته است.
کد خبر: ۷۷۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۴ 25 August 2019

حسین مولایی بیان کرد: چهارشنبه شب با دستور فرماندار مسجد سلیمان امدادگران جمعیت هلال احمر این شهرستان برای امدادرسانی به مردم روستای پرنوشته از توابع این شهرستان اعزام شدند.

وی گفت: در این روستا ۱۲ خانوار زندگی می کنند که به هر خانوار از سوی هلال احمر یک چادر و مواد غذایی و اقلام مورد نیاز تحویل داده شد.

سرپرست هلال احمر مسجد سلیمان ادامه داد: مردم این روستا حاضر به ترک خانه و روستای خود نیستند و هلال احمر نیز برای این تعداد جمعیت اردوگاه اسکان برپا نمی کند به همین دلیل به هر خانواده یک چادر برای اسکان داده است.

مولایی با اشاره به زیر آب رفتن روستای تلخاب  درکنار این روستا افزود: به دلیل اینکه روستای تلخاب به صورت کامل به زیر آب رفته است بخشی از مردم  این روستا  به روستای پرنوشته و یا سایر مناطق رفته اند و تنها ۲ مرد از۲ خانواده برای محافظت از اموال و احشام در منطقه مانده اند و به همین منظور به روستای تلخاب امدادرسانی انجام نگرفت.

بر اساس گزارش ایرنا سد گتوند در روزهای اخیر به منظور تست تراز نهایی، آبگیری را آغاز کرده است، بالا آمدن سطح آب دریاچه سد اما باعث شده روستاهای «پرنوشته» و «تلخاب تاجدین» از توابع مسجدسلیمان به زیرآب برود.

به دلیل بالا آمدن آب در دریاچه سد گتوند، آبگرفتگی خانه های این روستا از چهار روز پیش آغاز شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار