معاون وزیر ارشاد در قزوین :
شناسایی درست بن‌مایه‌های اصیل فرهنگی و معرفی آن به جوانان اساسی‌ترین وظیفه وزارت فرهنگ است
کد خبر: ۷۷۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 21 August 2019
وظیفه ما شناخت بن‌مایه‌های فرهنگی استبه گزارش تابناک قزوین، معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان این مطلب گفت: مسئله تهاجم فرهنگی بسیار جدی است که دامنه آن بیش از همه به عرصه‌های مختلف فرهنگ و هنر و همچنین فضای مجازی کشیده شده است.
فقهی زاده افزود: تهاجم فرهنگی در قالب فرهنگ و هنر، جوانان را هدف گرفته و مدیران فرهنگی باید در این زمینه بسیار هوشیار باشند تا شیرینی هنر به تلخی تبدیل نشود.
وی به اهمیت فرهنگ و هنر در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: با نهادینه کردن فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.
استاندار هم به پیشینه غنی فرهنگی قزوین و سابقه ٩ هزار ساله سکونت در آن اشاره کرد و گفت: قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور، باید بتواند این هنر اصیل ایرانی را راهبری کند؛ همچنین در حوزه نگارگری و موسیقی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.
عبدالمحمد زاهدی با اشاره به طنز عبیدزاکانی، بر پیشرفت حوزه ادبیات تاکید کرد و افزود: همچنین وجود شخصیت‌های بزرگ هنری، سیاسی، علمی و مذهبی این استان را برجسته و وظیفه مدیران به ویژه مسئولان حوزه فرهنگ را سنگین‌تر کرده است.
وی با بیان اینکه استان قزوین کمتر از یک درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده است افزود:  با این وجود ٨ درصد تولید ناخالص ملی، حاصل صنعت و کشاورزی این استان است که پابه‌پای مقوله فرهنگ، پیشتاز است.
در پایان این مراسم محمدحسین اسماعيلي به عنوان مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی و از خدمات 6 ماهه حجت‌الاسلام سیدمهدی حسيني تقدیر شد.
اسماعیلی پیش از این به عنوان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران مشغول به خدمت بود.
ریاست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین و مدیر فرهنگسرای رازی و مدیریت هنرستان موسیقی تهران از جمله سوابق فرهنگی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین است.
حسینی هفته پیش از سمت خود استعفا کرده بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار