خدیجه رحمانی، متخصص تغذیه درباره جوش زدن بعد از خوردن برخی مواد غذایی اظهار کرد: خوردن برخی مواد غذایی می‌تواند اثر مستقیمی بر پوست فرد بگذارد؛ پس قطعا نقش پررنگ و زیادی در سلامت پوست فرد خواهند داشت. مواد غذایی می‌تواند عوارضی همچون جوش، آکنه، چرب شدن یا خشکی پوست را به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۷۷۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸ 18 August 2019

به گزارش تابناک ایلام  ؛ او در ادامه افزود: البته برای درمان این نوع عارضه تنها رژیم غذایی موثر نخواد بود. دلیل جوش صورت می‌تواند عوامل دیگری همچون آلودگی، استرس و تغییرات هورمون‌های مختلف بدن باشد. برخی افراد هم هستند که با خوردن گرمی سریعتر دچار تغییراتی در بدن و پوستشان می‌شوند؛ که با رعایت رژیم غذایی این نوع جوش‌ها رفع می‌شود.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه یکسری راه کار‌ها و موادی هستند که می‌توانند مانع جوش و آکنه شوند، گفت: برخی خوراکی‌ها و موادغذایی هستند که موجب از بین رفتن و حتی جوش نزدن می‌شوند. کرم‌ها و سرم‌های پوست حاوی موادی هستند که موجب ازبین رفتن جوش و آکنه می‌شوند. ماهی از آن دسته مواد غذایی است که مانع بروز جوش و آکنه خواهد شد. موادی که حاوی ویتامین‌هایی همچون A و E هستند می‌توانند در عملکرد غدد چربی پوست اثرات مطلوبی بگذارند تا جوش و آکنه ایجاد نشود.

آیا رابطه ای بین جوش زدن و خوردن مواد غذایی وجود دارد؟
او درباره روش‌های پیشگیری از جوش و آکنه گفت: به دلیل رابطه قوی که بین رژیم غذایی و جوش وجود دارد افراد باید مراقب خوراک خود باشند که ببینند چه نوع موادی را مصرف می‌کنند. البته با بالا رفتن سن، جوش و آکنه کمتر بروز خواهد کرد، اما همچنان غدد چربی ساز وجود خواهند داشت. کاهش مصرف لبنیات و جایگزین کردن شیرسویا از راه‌های پیشگیری جوش و آکنه هستند. البته افراد با تجویز پزشک می‌توانند از دارو‌های مناسبی برای رفع این نوع عارضه استفاده کنند.

رحمانی درباره درمان این نوع عارضه بیان کرد: داشتن رژیم غذایی مناسب برای درمان جوش و آکنه بسیار مهم و ضروری است. برای رفع این نوع عارضه باید مصرف گلوگزو چربی بدن کاملا کنترل شود. به خصوص در سنین بلوغ بیشتر باید مراقبت رژیم غذایی خود باشند و کمتر بستنی و شکلات مصرف کنند. اگر این نوع عارضه رفع نشد باید به پزشک مربوطه مراجعه کرد تا درمان آن به موقع صورت بگیرد. تمام افراد باید بهداشت فردی را رعایت کنند و به راحتی از کنار آن رد نشوند./م
ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار