امام جمعه تبریز با اشاره به آزادی نفتکش ایرانی بدون توجه به درخواست آمریکا گفت: دنیا دیگر از سیاست‌های استعماری و استکباری آمریکا خسته شده است.
کد خبر: ۷۷۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ 16 August 2019

به گزارش تابناک تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) چرخش محسوس عربستان و امارت و تغییر کامل مواضع آنها در قبال ایران طی روزهای گذشته  مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: این تغییر محسوس توجه بسیاری از رسانه‌های جهان را در تحولات منطقه به خود جلب کرده است. 

وی توضیح داد: عربستان و امارات طی هفته‌ها و روزهای اخیر مواضع قابل توجه خود علیه ایران را تغییر داده‌اند به طوریکه وزیر مشاور اماراتی‌ها در امور امارات که به اتخاد مواضع تند و افراطی معروف است، به تازگی اعلام کرده است که ابوظبی و ریاض ترجیح می‌دهند تا به جای مواجه و تقابل با ایران، از رویکرد سیاسی استفاده کنند. 

امام جمعه تبریز گفت: برگزاری نشست مشترک گارد ساحلی ایران و امارات بعد از وقفه ۶ ساله در راستای همین چرخش بود.

وی ادامه داد: نماینده عربستان در سازمان ملل چندی پیش در مقرّ سازمان ملل در نیویورک اعلام کرد که کشور عربستان به دنبال جنگ با ایران نیست بلکه باید جنگ یمن فروکش کند و به پایان رسد چرا که عربستان خواهان جنگ با  ایران در یمن و هرجای دیگر نیست و این موضوعات است که نشان می‌دهد چقدر مواضع‌شان تغییر کرده است. 

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دیروز هم اثبات جمله رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه آمریکا و قدرت آمریکا رو به افول و زوال است، را دیدیم، تصریح کرد:  روز پنجشنبه دادگاه عالی منطقه جبل‌الطارق حکم پایان توقیف نفتکش ایرانی را داد و قاضی در حالی این حکم را صادر کرد که براساس گزارش‌ رسانه‌ها، ساعتی پیش از صدور این حکم،  وزارت دادگستری آمریکا نامه‌ای به مقامات قضایی جبل‌الطارق  ارسال کرده و از آنها خواسته بود تا توقیف نفتکش ایرانی را تمدید کنند.  

وی متذکر شد: دیوان عدالت جبل‌الطارق بدون توجه به درخواست آمریکا، دیروز به آزادی این کشتی حکم داده و این اتفاق باز هم همان جمله رهبری مبنی بر" افول زوال و قدرت آمریکا" را  نشان می‌دهد و بیان می‌کند که دنیا دیگر از سیاست‌های استعماری و استکباری آمریکا خسته شده است.  

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد:  این دو پیروزی شیرین که یکی از بابت نقض حکم توقیف از سوی شیطان بزرگ راجع به نقص حکم توقیف اموال دنیا و دومی هم رفع توقیف ناجوانمردانه و همراه با دزدی دریایی نفتکش ایرانی توسط استعمار پیر انگلیس خبیث با تاخیر بین‌المللی را به مردم ایران تبریک می‌گویم. 

وی اضافه کرد: این دو پیروزی میوه شیرین مراعات رهنمودهای حکیمانه رهبری در راستای مراعات عزت و حکمت در روند مذاکرات دیپلماسی بود و بر ملت ایران مبارک و گوارا باد. 

امام جمعه تبریز متذکر شد: آری این گوشه‌ای از التزام عملی به اوامر ولی امر و مسیر تداوم عزت و اقتدار ایران اسلامی است و درود بر رهبر معظم انقلاب که امروز این چنین  نیروهای مسلح را هدایت می‌کنند. 

به گزارش فارس؛آل‌هاشم در ادامه به ثبت‌نام حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: این روزها آخرین روزهای ثبت‌نام حوزه علمیه  است به طوریکه جامعه برای پاسخگویی به شبهات نیاز به خواهران طلبه دارد. 

وی ادامه داد: استان آذربایجان‌شرقی 2 هزار خواهر طلبه دارد و باز هم ثبت‌نام وجود دارد. 

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: خبر خوشی که در سایه پیگیری تمام مسولان استان انجام گرفت، مربوط به تجهیزات توسعه مس سونگون است که قبلا از استان به سایر استان‌های دیگر می‌رفت ولی الان به استان خودمان بازگشت و در سایه تلاش عزیزان کارخانه مس سونگون به بهره‌برداری کامل خواهید رسید.

آل‌هاشم، با خیرمقدم به حضور امیر دریادار رستگاری در تبریز گفت: بنده از نزدیک شاهد فداکاری این امیر دلاور در منطقه بندرعباس بودم که در ساخت ناو جماران چقدر این امیر فداکار نقش داشته و تلاش می‌کرد. 

وی بیان کرد: در بحث صنعت دفاعی که ۳۱ مرداد مصادف این روز است،  تلاش‌های فراوانی با اراده و هدایت تدبیر رهبری و فرماندهی کل قوا انجام گرفته است.  

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: ساخت انواع هواپیما، جت‌های جنگنده مافوق صوت رادار گریز مانند صاعقه، آذرخش، قاهر، کوثر و هواپیماهای آموزشی پرستو، سیمرغ، شفق و تندر،  ساخت بالگردها و ساخت زیردریایی، ساخت و تعمیر انواع ناو و ناوچه و ده‌ها مورد سلاح توپی و موشکی در سایه تلاش عزیزان در صنعت دفاعی به دست آمده و در سایه هدایت هوشمندانه رهبری محقق شده است. 

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح ما افتخار می‌کنند که چنین فرماندهی دوراندیش و هوشمند بالای سر خود دارند.  

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به پیام رهبری به بسیج سازندگی و کار جهادی هم اشاره کرده و گفت: روزی در این کشور جهاد سازندگی بود که بعد از ادغام قسمت جهاد جدا شد و تبدیل به وزارت کشاورزی  شد در حالی که این جهاد سازندگی خدمات زیادی در بحث سازندگی داشت که بعداً به فرمان رهبر معظم انقلاب، بسیج سازندگی تشکیل یافت که در طول فعالیت‌های خود، کارهای زیادی در سیل و زلزله و محرومیت‌زدایی و غیره انجام داده است.  

وی ادامه داد: بسیج سازندگی در روستا و مناطق محروم کارهای عمرانی و خدماتی و اجتماعی ارائه می‌دهد که به قدری کارشان اهمیت داشت که رهبری فردای دیدار هفته پیش با بسیج سازندگی و دست‌اندرکاران، پیامی صادر کردند.  

آل‌هاشم متذکر شد: امید است تا شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت در سطح جامعه همگانی شود و همه بتواند در کار خود برای امر سازندگی قدم مثبت بردارند.  

وی تاکید کرد: آنچه لازم است انجام دهیم، این است که ما فرهنگ جهادی در جامعه با حمایت از بسیج سازندگی و دست‌اندرکاران فراگیر شود و جوانان  و گروه‌های جهادی را تشویق کرده و اخبار و خدمات آنها را منعکس کنیم.  

آل‌هاشم بیان کرد: صدا و سیما، فضای مجازی، خبرگزاری‌ها این خدمات را منعکس کنند و مشکلاتگروه جهادی را حل کنند چراکه الان نیز همچنان پرونده شهادت، فرهاد نعمتی، شهید جهادگر هنوز حل نشده است.

امام جمعه تبریز با تبریک عید سعید غدیرخم گفت: امید است هیات‌ها و مساجد در این روز به جشن و شادی مشغول باشد و تا اتمام آن به استقبال مراسم عزاداری محرم نروند که الحمدالله هیات‌های عزاداری تبریزی مراعات می‌کنند. 

وی، به ولادت پیشوای دهم شیعه اشاره کرد و گفت: حیات ایشان سراسر از دلاوری است. 

نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تذکر انتخاباتی داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم برادران و افرادی که قصد نامزدی انتخابات را دارند، دقت کنند و مردم هم به تخصص شرکت‌کنندگان دقت داشته باشند چراکه باید فرد کاندیدا توانایی لازم را داشته و در کنار تعهد،تقوای بالایی داشته باشد و این می‌شود که نسبت به کشور و مردم ادای دین کند. 

وی افزود: اگر تخصص نداشته باشند، شاید خسارت‌های زیادی نیز وارد کند.

آل‌هاشم با اشاره به فرارسیدن آزادی آزادگان در سال ۶۹ گفت: ای آزاده‌ها، ای قهرمان‌ها شما سخت‌ترین دوران عمر خود را در این دوران سپری کرده، زندگی باطراوت و جوانی خود را در اسارت سپری کرده‌اید ولی ضرر نکردید چراکه صبر شما و خانواده‌تان روی اسلام را سفید کرده و آبرو به اسلام داده‌اید. 

وی خاطرنشان کرد: مسوولان ذیربط و بنیاد شهید و ایثارگران دقت کنند که آزادگان نیز  همانند جامعه ایثارگری با مشکلاتی روبه روست و حل مشکلات آنها نباید در پیچ و تاب اداری پنهان شود بلکه باید برای احقاق حقوق آنها نهایت تلاش را کرد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار