فصل برداشت انجیر در استهبان از اواخر مرداد هر سال است و تا نیمه اول مهر ادامه دارد و پیش‌بینی مدیرجهاد کشاورزی این شهرستان حاکی از برداشت ۱۳ هزار تن انجیر در سال زراعی ۹۷- ۹۸ است.
کد خبر: ۷۷۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 15 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فصل برداشت انجیر در استهبان از اواخر مرداد هر سال است و تا نیمه اول مهر ادامه دارد و پیش‌بینی مدیرجهاد کشاورزی این شهرستان حاکی از برداشت ۱۳ هزار تن انجیر در سال زراعی ۹۷- ۹۸ است.
مساحت باغ های انجیر شهرستان استهبان بیش از ۲۴ هزار هکتار است و محصولات آن افزون بر مصرف داخل کشور امکان صادرات به خارج از کشور نیز دارد.
مهدی اعیان منش مدیر جهاد کشاورزی شهرستان استهبان اعلام کرد: صادرات انجیر در سال جاری بیش از ۸۰ میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور به همراه خواهد داشت.
وی ادامه داد: ۷۵ درصد از انجیر خشک استهبان به کشورهای چین، هنگ کنگ، ویتنام، هند، مالزی، تاجیکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و مابقی در داخل کشور مصرف دارد.
اعیان منش به حل مشکلات موجود در صادرات انجیر اشاره کرد و گفت: طولانی شدن زمان نگهداری انجیر استهبان در گمرک و کند بودن زمان انتقال موجب شده بود کارخانه های بسته بندی با مشکلات فراوانی در زمینه صادرات انجیر روبه‌ رو شوند که این مشکل با جلسه های برگزار شده با مدیر کل گمرک استان فارس در تیر ماه حل شد.
وی ادامه داد:‌پنج واحد فرآوری و بیش از ۱۰ واحد بسته‌ بندی انجیر به صورت کارگاهی و کارخانه ای محصولاتی نظیر شربت، مربا، سرکه، حلوای مسقطی، بیسکویت، کیک، کلوچه و پودر انجیر تولید می‌کنند.
اعیان منش گفت:‌ ۴۲۵ هزار هکتار زمین ویژه درخت انجیر در جهان وجود دارد که ۵۵ هزار هکتار آن در ایران و در استان فارس با ۵۱ هزار هکتار باغ انجیر بزرگترین استان دارنده این محصول از میان ۱۶ استان کشور است.
انجیر دارای ارقام مختلفی است که ۹۸ درصد آن رقم سبز و ۲ درصد نیز ارقام متی (matti)، سیاه، شاه انجیر و رونو (rono) است.
میوه انجیر دارای ویتامین‌های A ،B ، C، قند، پروتئین، مواد ازته، چربی، آهن، منگنز و کلسیم است.
شهرستان استهبان قطب تولید انجیر در ۱۶۰ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار