تابناک / رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرانزلی گفت: تقویم فرهنگی سالانه شهرداری بندرانزلی تدوین و از سوی شورای اسلامی شهر انزلی نیز تصویب شد.
کد خبر: ۷۷۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 14 August 2019
تقویم فرهنگی شهرداری بندرانزلی تدوین و تصویب شد

 

تابناک / رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرانزلی گفت: تقویم فرهنگی سالانه شهرداری بندرانزلی تدوین و از سوی شورای اسلامی شهر انزلی نیز تصویب شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد سمیعی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به تدوین و تصویب تقویم فرهنگی شهرداری انزلی، اظهار کرد: این تقویم سالانه با اولویت اشاعه فضایل اخلاقی، حقوق شهروندی، حقوق زنان و کودکان، آسیب‌های اجتماعی، ترویج ورزش، سلامت و نشاط اجتماعی، جذب و معرفی استعدادهای فرهنگی، ورزشی و معرفی اولین های بندرانزلی و همچنین ایجاد بستر فرهنگی مناسب مد نظر، تدوین و برای تصویب در صحن علنی شورای اسلامی شهر انزلی تقدیم این شورا شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های متنوع در فصول مختلف سال در این شهر، افزود: جشنواره های نوروزی، آغاز فصل نشاء، عروسک های غول پیکر در بهار و جشنواره های اقوام و آئین‌های بومی و محلی، گلدهی لاله‌های تالابی و برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی ساحلی برای ایام تابستان تدوین شده است.

سمیعی به برگزاری مراسم به مناسبت های مختلف اشاره و تاکید کرد: برای مناسبت های همانند هفته کودک و نوجوان، آغاز فصل صید و صیادی، برگزاری جشنواره عکس، فیلم، موسیقی، نقاشی و هنرهای تجسمی، جشنواره فرهنگی و قرآنی و ترویج نماز و همچنین تجلیل از افتخارآفرینان، پیشکسوتان، هنرمندان، ورزشکاران و نام آوران بندرانزلی برای فصول دیگر در این تقویم مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های فصلی ورزشی و بازی های بومی، ادامه داد: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات بهاره و تابستانه، نمایشگاه و رویداد فرهنگی محرم و رمضان و نمایشگاه رویداد فرهنگی دهه فجر و همچنین اجرای مراسم برای رویداد فرهنگی و ورزشی روز انزلی، رویداد فرهنگی محیط زیستی سه شنبه های بدون خودرو ویژه کارکنان شهرداری، شورای شهر و همچنین روز منطقه‌ای دریای کاسپین، روز جهانی تالابها، هفته منابع طبیعی، ساعت زمین، روز زمین پاک، روز هوای پاک و همچنین سالروز ورود لهستانی ها به انزلی در این تقویم فرهنگی برنامه ریزی شده است.

سمیعی اظهارکرد: ایجاد بوستان ملل بندر انزلی، ایجاد فضاهای فرهنگی هنری پیاده راه فرهنگی پل غازیان، مرمت و ساخت المانها و مجسمه ها و نمادها، ایجاد کتابخانه مرکزی شهرداری، ایجاد موزه ویژه شهر انزلی، ایجاد گالری هنری و سالن همایش در ساختمان شهرداری، ایجاد گالری روباز و کتابخانه در منطقه، ایجاد خانه فرهنگ، تجهیز و راه اندازی کتابخانه سیار، تجهیز و راه اندازی گالری و سالن همایش در غازیان، ایجاد ستاد جشنواره پایتخت کتاب و ترویج کتابخوانی و تشکیل بنیاد فرهنگی زنده یاد استاد تحویلی از پروژه های مورد نیاز برای تحقق اهداف این تقویم است.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای ماهانه در تقویم سالانه فرهنگی شهرداری، گفت: رویداد فرهنگی جمعه های بلوار در آخرین جمعه هر ماه، برگزاری رویداد فرهنگی روزی در موزیک جیگا در اولین پنجشنبه هر ماه و تور گردشگری جاذبه‌های انزلی از برنامه های ماهیانه این تقویم است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری انزلی با اشاره به تدوین اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی در تقویم فرهنگی سالانه شهرداری تصریح کرد: برگزاری مسابقات فصلی طراحی پوستر با موضوعات مختلف، مسابقات فصلی عکس موضوعی، اجرای مشارکتی جام باشگاه های کتابخوانی و همچنین مسابقات ورزشی محلات از جمله برنامه های ورزشی تدوین شده در این تقویم است.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر بندرانزلی در هفتاد و ششمین جلسه علنی خود این تقویم را بررسی با هزینه کرد حداقل ۵۰۰ میلیون تومان و حداکثر یک میلیارد تومان با اجرای ۳۵ مورد برنامه برای حدود ۵۵ روز اجرا، با اکثریت آرا موافقت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار