کد خبر: ۷۷۱۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 13 August 2019

صادرات تخم مرغ از استان مرکزی ۱۰۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی افزود: ۶۱۴ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی از ابتدای سال جاری تا کنون با نظارت اداره کل دامپزشکی از این استان به کشور عراق صادر شد که این محصول در مدت مشابه سال گذشته صادراتی نداشته  است.

دکتر «محسن شانقی» گفت: ۲۷ هزار و ۵۰۰ قطعه ماهی زینتی نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور‌های عراق، افغانستان و ترکیه و ۹۶ هزار کیلوگرم خوراک و مکمل طیور به کشور افغانستان و ترکیه صادر شده است.

وی ادامه داد: ۴۵ هزار کیلوگرم مرغ منجمد نیز در این مدت با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور عراق صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۳ میلیون و ۶۲۵ هزار  قطعه جوجه ریزی از ابتدای سال جاری تا کنون در واحد‌های مرغ گوشتی، تخم گذار و مادر انجام شد که تعداد جوجه ریزی در این واحد‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافته است.

شانقی یاد آور شد: ۱۰ میلیون و ۳۳۸ هزار قطعه جوجه ریزی در مدت مشابه سال گذشته در واحد‌های پرورش مرغ گوشتی، تخم گذار و مادر انجام شده است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۴۲۱ مورد بازدید و مراقبت فعال در چهار ماه امسال در مراکز صنعتی طیور، روستا‌ها و زیستگاه‌های حیات وحش و کشتارگاه‌های استان مرکزی انجام و پنج هزار و ۸۸۸ مورد نمونه برداری آزمایشگاهی در این بازدید‌ها صورت گرفته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار