بدنبال پوشش یکی از سلسله برنامه های طرح دانشجویی ولایت؛
خبرنگار ایرنا در دانشگاه فردوسی مشهد بازداشت شد.
کد خبر: ۷۷۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۹ 13 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، خبرنگار سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) دوشنبه شب ۲۱ مرداد ماه به خاطر انجام وظیفه حرفه ای خود در پوشش یکی از سلسله برنامه های طرح دانشجویی ولایت در محل دانشگاه فردوسی مشهد توسط افراد ناشناس بازداشت شد.

 

"طرح ولایت" به عنوان یک برنامه فرهنگی از سوی سازمان بسیج دانشجویی همه ساله برای دانشجویان عضو بسیج دانشجویی، سایر دانشجویان و تشکلهای دانشجویی دانشگاههای کشور برگزار می شود. بیست و چهارمین دوره طرح ولایت امسال با همکاری مؤسسه امام خمینی (ره) برپا شده است. برنامه نخست این طرح طی روزهای ۱۷ تیر تا ۲۵ مرداد ماه اجرا شد. دومین بازه زمانی طرح ولایت نیز از ۳۰ تیر تا هفتم شهریور ماه در قالب دو کاروان در مشهد در حال برگزاری است.

 

گرچه دفتر ایرنا در مشهد طی روزهای گذشته برنامه سخنرانیهای طرح ولایت را با حضور شخصیتهای مختلف کشوری در مشهد پوشش داده و اخبار آن را منتشر کرده است. اما عصر امروز ۲۱ مرداد ماه از حضور خبرنگار ایرنا در برنامه سخنرانی حجت الاسلام مهدی طائب در مسجد امام رضا(ع) در دانشگاه فردوسی مشهد از سوی افرادی که خود را از مجریان برنامه معرفی کردند ممانعت شد. 

 

دیگر برنامه شامگاه ۲۱ مرداد طرح ولایت، برنامه سخنرانی سردار جوانی در محل مسجد حضرت زهرا(س) دانشگاه فردوسی بود که خبرنگار ایرنا پس از پایان این برنامه با مراجعه افراد ناشناس به وی مورد بازخواست قرار گرفت که چرا در آن محل حضور یافته است. خبرنگار ایرنا با اشاره به پوشش خبری بخش‌های مختلف این همایش و برگزاری آن در محیط فرهنگی دانشگاه و ماموریت ذاتی خود به عنوان یک خبرنگار، قصد خروج از محل را داشت که توسط این افراد بازداشت و تلفن همراه و ضبط خبرنگاری وی توقیف شد.

 

خبرنگار ایرنا تنها پس از پاک شدن تمام فایل‌های صوتی نشست، امکان خروج را پیدا کرد. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار