مدیرعامل شرکت عمران شهرصدرا با بیان اینکه سهم این شهر از طرح ملی تولید مسکن ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی است، گفت: تا پایان نیمه نخست امسال ساخت پنج هزار واحد مسکونی در این شهر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۷۰۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ 11 August 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم: خلیل حاجی‌پور ظهر امروز در نشست‌ خبری با اشاره به اجرای طرح ملی تولید مسکن اظهار داشت: در این طرح احداث 25 هزار واحد مسکونی به عنوان سهم شهر صدرا در نظر گرفته شده که احداث 5 هزار واحد آن تا پایان نیمه نخست سال آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکونی پس از آغاز ساخت، پیش‌فروش می‌شود که تاثیر به سزایی در جذب نقدینگی و کاهش التهاب بازار مسکن دارد، گفت: در سال رونق تولید بیش از 20 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم نیز با ساخت این تعداد مسکن فراهم می‌شود.

 

حاجی‌پور افزود: شرکایی که در ساخت این تعداد واحد مسکونی انتخاب می‌شود، شرکایی توانمند هستند و امیدواریم در زمان پیش‌فروش واحدهای مسکونی طبقات متوسط بتوانند از این فرصت استفاده کرده و خانه‌دار شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا به طرح‌های عمرانی پیش‌رو نیز اشاره و بیان کرد: در نیمه شهریور امسال یک مجتمع فرهنگی فاخر با عنوان فرهنگسرای قرآن با اعتبار 3.5 میلیارد تومان با زیربنای دو هزار مترمربع و معماری اصیل ایرانی از محل اعتبارات داخلی شرکت عمران همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: این فرهنگسرا می‌تواند مرکز خوبی برای فعالیت‌های مختلف قرآنی و حضور نمایندگی سازمان تبلیغات اسلامی در شهر صدرا باشد.

حاجی‌پور همچنین از آغاز عملیات اجرایی مصلی بزرگ شهر صدرا خبر داد و گفت: این طرح نیز با اعتبار 25 میلیارد تومان در فاز نخست با معماری ترکیبی سنتی و مدرن توسط معماران برجسته شیرازی به مناسبت هفته دولت آغاز می‌شود.

وی از آغاز به کار دو مجموعه فرهنگی و آموزشی دیگر نیز خبر داد و افزود: نیمه دوم امسال عملیات اجرایی دبیرستان معارف صدرا به همراه طرح بزرگ خانه هنرمندان صدرا با اعتبار 70 میلیارد تومان آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا خاطرنشان کرد: در حوزه پروژه‌های زیربنایی فاز نخست پروژه بزرگراه صدرا- دوکوهک در نیمه شهریور امسال به بهره‌برداری می‌رسد که امیدواریم با رفع معارض، این طرح نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری کامل برسد.

حاجی‌پور به جاده دسترسی صدرا از طریق باجگاه اشاره کرد و گفت: طول این جاده 35 کیلومتر است و به دنبال این بودیم که شهریور امسال افتتاح شود اما با توجه به وجود معارض و برطرف کردن مشکلات موجود پایان پاییز امسال افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آن بسیاری از مشکلات صدرا به کلان شهر شیراز برطرف شده و در رفع گره‌های ترافیکی شمال غرب شیراز تاثیرگذار است.

وی در مورد پروژه راه دسترسی صدرا به شیراز از مسیر قره‌پیری به صدرا نیز گفت: این طرح سال‌ها بلاتکلیف بود که جلسه‌های زیادی با مدیران متولی برگزار و طراحی مسیر هفته گذشته نهایی شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا گفت: این طرح حدود 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 50 درصد آن را شرکت عمران صدرا و مابقی توسط شهرداری شیراز تامین می‌شود که امیدواریم دهه فجر امسال آغاز شود.

حاجی‌پور بیان کرد: طرح مطالعاتی ساخت قطار برقی صدرا از ایستگاه راه آهن تا ایستگاه بیمارستان پیوند تمام شده که در حال رایزنی برای تامین بودجه آن در سال 99 هستیم.

وی تصریح کرد: این طرح ادامه خط سوم متروی شیراز است که پیش‌بینی می‌شود اجرای آن در مدت زمان پنج سال به طول انجامد.

مدیرعامل شرکت عمران صدرا در مورد فرآیند مناقصه‌ها و مزایده‌ها نیز گفت: از این پس این مهم به صورت برخط انجام می‌شود و به صورت آنلاین نیز از طریق فضای مجازی قابل پخش است.

حاجی‌پور در مورد اعتبارات شرکت عمران صدرا نیز گفت: اعتبارات امسال 130 میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود بیش از 90 درصد آن را جذب کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار