معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: تبلیغ مواد مخدر در فضای مجازی ممنوع است و پلیس فتا نیز موظف است تا با این موضوع دعوت و تبلیغ مواد مخدر آشکار به عنوان جرم مشهود برخورد داشته باشد البته برخی از سایت‌ها فیلتر شده و آمار قابل اعتنایی در این زمینه در استان خراسان رضوی وجود ندارد.
کد خبر: ۷۷۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 11 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، حسن جعفری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در گفت‌وگو با مشهدپیام، پیرامون موضوع مبارزه با مواد مخدراظهار کرد: خراسان رضوی باید در مبارزه با مواد مخدر نیز الگوی کشور باشد و بر همین اساس در موضوع مواد مخدر، حوزه‌های پیش‌بینی، پیشگیری و درمان و توجه به بهبودیافتگان در اولویت ما است.

 

لزوم تکمیل زنجیره درمان در مبارزه با مواد مخدر

 

وی افزود: سازمان‌های مردم‌نهادی در راستای اشتغال بهبودیافتگان در استان با داشتن مجوز و ایجاد مراکز فعالیت دارند لذا باید در حوزه مواد مخدر زنجیره کامل شود و نمی‌توان صرفاً بحث درمان را پیگیری کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی ضمن تأکید بر استفاده از توان بهبودیافتگان و طرح‌های کارآفرینی آنها گفت: آمادگی داریم در صورت اعلام نیاز سازمان‌های مردم نهاد برخی مراکز را در مورد اشتغال بهبودیافتگان در اختیارشان قرار بدهیم.

 

وی افزود: در امر مبارزه، پیش‌بینی و پیشگیری باید از تمام امکانات استفاده شود و لایه‌های مردم و گروه‌های مرجع از جمله هنرمندان و ورزشکاران در این امر باید حضور داشته باشند و باید نقاط ضعف راهکارهای گذشته آسیب‌شناسی شود تا مسیرهای جدید مبتنی بر مباحث علمی طی شوند.

 

هر طرح اثرگذار در مبارزه با مواد مخدر بدون توجه به رقم ریالی آن در استان اجرایی می‌شود

 

جعفری با بیان اینکه درصد بازگشت معتادان به مواد مخدر باید کاهش یابد و این امکان مجدد برای آنها وجود نداشته باشد تصریح کرد: توافقی که با دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور انجام شد این بود که هر طرح ارزنده و اثرگذار بدون توجه به رقم ریالی آن پذیرفته و اجرایی می‌شود.

 

وی ضمن اعلام اینکه خودکفایی و آموزش حرفه‌ای معتادان اولویت اصلی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان است افزود: در مراکز بهزیستی که زنان در معرض آسیب هستند نگهداری می‌شوند، مراکز آموزش حرفه‌های مختلف مانند آرایشگری، گلدوزی و هنرهای دستی برای سنین 16 تا 70 سال دایر شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ادامه آموزش‌های داده شده در خارج از این مراکز نیاز به سرمایه و اعتماد اجتماعی دارد چراکه خیلی ها به این افراد اعتماد نمی‌کنند لذا یاری‌گران می‌توانند کمک‌رسان باشند.

 

وی اشتغال را مکمل مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: در راستای اقدامات پیشگیرانه اولین مکان، مدرسه و خوابگاه‌های دانشجویی است تا در سنین ورود به جوانی به حوزه مواد مخدر صنعتی و سنتی پیشگیری انجام شود.

 

جعفری با اشاره به اینکه رئیس آموزش و پرورش استان، مسئول کمیته فرهنگی پیشگیری از مواد مخدر است گفت: از همه نخبگان و هنرمندان خواسته شد تا به مجموعه تصمیم‌ساز استان در حوزه اقتصاد مقاومتی و مبارزه با مواد مخدر کمک‌رسانی داشته باشند.

 

در خراسان رضوی آمار قابل اعتنایی از تبلیغ مواد مخدر در فضای مجازی وجود ندارد

 

وی افزود: تبلیغ مواد مخدر در فضای مجازی ممنوع است و پلیس فتا نیز موظف است تا با این موضوع دعوت و تبلیغ مواد مخدر آشکار به عنوان جرم مشهود برخورد داشته باشد البته برخی از سایت فیلتر شده است اما آمار قابل اعتنایی در این زمینه در استان خراسان رضوی وجود ندارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تهدیدات مواد مخدر تهدیدات همه‌جانبه از بیرون به داخل کشور است و در حال رشد از بیرون کشور است و دشمنان جمهوری اسلامی تصمیم بر توقف آن ندارند تا آسیب مستقیم آن متوجه کشور باشد.

 

وی افزود: دولت در لایه های مختلف مسئولیت مبارزه با مواد مخدر را دارد و باید مقابله همه‌جانبه صورت بگیرد.

 

مبارزه با مواد مخدر باید مردم محور باشد

 

جعفری تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر باید مردم محور باشد تا مردم در فرهنگ جامعه تداخل کنند و به مبارزه با مواد مخدر کمک داشته باشند لذا بر همین اساس به گروه های مرجع کمک خواهد شد.

 

وی افزود: کشورهای اروپایی سرنگ رایگان، دارو و مکان برای مصرف در اختیار قرار می‌دهند لذا روش‌های درمانی در نقاط مختلف متفاوت است و نواقص باید در رسانه‌ها مطرح شود تا با کامل شدن طرح‌ها به ارتقای کشور بینجامد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار