رئیس جهاددانشگاهی فارس از راه‌اندازی مراکز آموزشی ، تدوین دوره‌ و سبک‌های آموزشی جدید خبر داد و گفت: پارک علوم و فناوری نرم و صنایع دستی نیز به زودی در شیراز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۶۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 06 August 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر مظاهر بابایی سه‌شنبه 15 مرداد در یک کنفرانس خبری که به مناسب سی و نهمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی برگزار شد، بیان کرد: پارک علوم و فناوری نرم و وصنایع دستی پس از استان‌های تهران و زنجان در فارس در آینده‌ای نزدیک آغاز به کار خواهد کرد.

وی هدف از راه‌اندازی این پارک را توجه ویژه به علوم انسانی، صنایع خلاق فرهنگی، تجاری سازی ایده‌های فرهنگی و تبدیل فعالیت‌ها به فناوری و راه‌اندازی رسانه‌های تصویری عنوان کرد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین به راه‌اندازی خط تولید عصاره گیری گل‌های محمدی اشاره و اضافه کرد: در حوزه پژوهشی جهاددانشگاهی متناسب با اسناد بالادستی، مباحث مرتبط با این پروژه پیش‌بینی و تعریف شده و در صورت تامین بودجه، وارد فاز عملیاتی و اجرایی می‌شود.

بابایی از ایجاد مرکز فناوری رشد سلامت در فارس خبر داد و پیش شرط این مرکز را راه‌اندازی کانون‌های رشد و شکوفایی اعلام و خاطرنشان کرد: برابر تعهدات انجام شده تا پایان سال 1400، تعداد 9 مرکز رشد و شکوفایی(منش) که ایده‌ها را به ثروت تبدیل می‌کند، در فارس راه‌اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی ساخت مرکز رشد فناوری سلامت نیز از شهریورماه در شهر جدید صدرا در فضایی به وسعت سه هکتار آغاز خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس از فعالیت این نهاد در حوزه فناوری خدمات پزشکی سخن گفت و افزود: امروز درمانگاه عمومی جهاد، به درمانگاهی تخصصی تبدیل شده و طی تفاهم‌نامه انجام شده نیز در حوزه‌های سلول درمانی، ناباوری، دیابت و زخم به زودی برای عموم از مهرماه امسال ارائه خدمات خواهد کرد.

بابایی با تاکید بر اینکه باید ظرفیت‌های جهاددانشگاهی با توجه به توان و داشته‌های این مجموعه مورد حمایت قرار گیرد، گفت: وجود تفاهم‌نامه‌های متفاوت در سطح استان نشان از اعتماد و حمایت از ظرفیت‌های این مجموعه دارد.

وی همچنین با بیان اینکه دوره‌های مختلف آموزشی تعریف شده در جهاددانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار بوده و اکثر هنرجویان جذب بازار کار شده‌اند، گفت: در حال حاضر رشته‌های گوهر شناسی، طلاسازی و تعمیرات دستگاه‌های پزشکی بیشترین مخاطب دوره های جدید آموزشی جهاددانشگاهی فارس را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: این مجموعه در استان متعهد به آموزش 200 نفر از زنان سرپرست خانوار در فارس در رشته‌های مشاغل خانگی مختلف شده است.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون‌های استخدامی نیز به جهاددانشگاهی واگذار شده که در این راستا دومین دوره آن جمعه 18 مرداد ماه با حضور 10 هزار و 300 نفر در آزمون آتش نشانی برگزار خواهد شد.

بابایی گفت: جهاددانشگاهی در تفاهم‌نامه‌ای که با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در شش محور برنامه‌های فرهنگی- هنری با رویکرد قرآنی، مکتب‌های معاصر، برگزاری جشنواره کشوری طراحی المان‌های قرآنی ، چهارمین جشنواره شهود قدسی و برگزاری کنگره ادبیات قرآنی به صورت مشترک همکاری خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار