معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی خبر داد؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با تصویب کارگروه تخصصی، فرآیندهای صدور مجوز فعالیت در ۳ حوزه تاسیس گلخانه، واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و واحد پرورش دام اصلاح شد.
کد خبر: ۷۶۹۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸ 06 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، علی رسولیان با اشاره به تاکیدات استاندار درباره ضرورت اصلاح فرآیندهای صدور مجوزهای کسب و کار اظهار کرد: یکی از مهمترین سیاست هایی آقای رزم حسینی در حوزه اقتصادی، اصلاح فرآیندها، رفع موانع کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار است.

 

وی افزود: اکنون خراسان رضوی از نظر فضای کسب و کار در رتبه شانزدهم کشوری قرار دارد درحالی که با توجه به وجود ظرفیت های بسیار خوب اقتصادی، به هیچ عنوان این رتبه مناسب و در شأن این استان نیست.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که با اصلاح فرآیندهای موجود در زمینه صدور مجوزها، شاخص های مربوط به فضای کسب و کار استان بهبود یافته و زمینه توسعه اقتصادی فراهم شود.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی به منظور اصلاح فرآیندهای صدور مجوزهای کسب و کار گفت: تاکنون 30 فرآیند حوزه کسب و کار شناسایی و جزئیات آن از نگاه بخش خصوصی مورد ارزیابی قرار گرفته است تا برخی از مراحل صدور مجوز با نظر کارشناسی کارگروه اصلاح فرآیندها حذف شود.

 

رسولیان بیان کرد: در اولین جلسه کارگروه اصلاح فرآیندها، پیشنهادهای مربوط به کاهش مراحل صدور مجوزهای راه اندازی گلخانه مورد بررسی قرار گرفت و با همراهی نهادهای زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، بسیاری از فرآیندها در این حوزه اصلاح شد.

 

وی ادامه داد: در دومین جلسه این کارگروه هم فرآیندهای صدور مجوزهای تاسیس واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و راه اندازی واحد پرورش دام بررسی و مقرر شد در راستای کاهش فرآیندها، مرحله صدور موافقت‌نامه اصولی اولیه حذف شود و بازدیدهای تخصصی نیز کاهش یافته و در یک مرحله انجام گیرد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مصوبات کارگروه اصلاح فرآیندها به منزله مصوبات کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری تلقی خواهد شد، اظهار کرد: فرآیندهای اصلاحی که به تصویب کارگروه ذی ربط رسیده است، از امروز قابلیت اجرا دارد اما با این حال در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم مطرح و مصوبه این شورا را نیز دریافت خواهیم کرد.

 

وی تصریح کرد: به منظور بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در زمینه اجرای فرآیندهای اصلاحی، یک نفر به نمایندگی از بخش خصوصی مراحل دریافت مجوزهای کسب و کار را انجام داده و گزارشی از ارزیابی خود به کارگروه مربوطه ارائه خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار