مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی مطرح کرد؛
مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی هدف از مشارکت این موسسه با دانشگاه فردوسی مشهد در برگزاری دومین همایش «برند در ورزش» را ضرورت شناخت و معرفی علمی و عملی جایگاه فرهنگ رضوی در ورزش دانست. 
کد خبر: ۷۶۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰ 06 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، هاشمی جواهری با اشاره به هدف اصلی برپایی این همایش علمی ورزشی اظهار کرد: مشارکت در برگزاری این همایش به منظور شفاف‌سازی هدف و هویت ورزش رضوی در نظر گرفته شده است تا در کنار رشد و توسعه ورزش به شناخت و معرفی علمی و عملی جایگاه فرهنگ رضوی در رشته‌های ورزشی بپردازیم.

مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اخلاق و فرهنگ حلقه گمشده ورزش ما است، ابراز کرد: اکنون افراد صاحب‌نام در کشورمان برند ورزش آستان قدس رضوی را می‌شناسند و از این مجموعه تقاضای همکاری و مشارکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تربیت بدنی آستان قدس رضوی به صورت ویژه در موضوعات اخلاقی و فرهنگی بیشتر از سایر حوزه‌ها نمونه و شناخته شده است. با این همه تعریف جامعی از هویت ورزش رضوی در اختیار نبود و به خاطر پر کردن خلأ موجود، زمینه مشارکت با دانشگاه فردوسی مشهد به منظور برگزاری همایش برند در ورزش را ایجاد کردیم.

وی افزود: این تلاش علمی برای شفافیت و روشنگری عمومی تعریف ورزش با رویکرد رضوی انجام می‌شود. وقف و نذر ورزشی، یکی از ظرفیت‌هایی است که در ورزش جای خالی آن احساس می‌شد. چرا که ما تاکنون نتوانستیم سرمایه‌ها و اعتماد واقفان و صاحبان نفوذ را به نفع ورزش جذب کنیم تا برای نقاط محروم ‌کشور اقدامات مفیدی را به سرانجام برسانیم.

هاشمی جواهری افزود: در مشهد یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار حاشیه‌نشین با کمبود سرانه‌ ورزشی داریم که با توسعه مفاهیمی چون وقف و نذر در حوزه ورزش و گسترش ورزش عمومی این خلأها پر خواهد شد.

در ادامه، مهدی سهرابی رییس دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی گفت: هدف ما از برگزاری این همایش، برندسازی در ورزش نیست چون قبلا اتفاق افتاده است. این تلاش علمی با رویکرد جدیدی در برند ورزشی دنبال می‎شود.

وی افزود: مقالات همایش با تعریف موضوعات کلیدی جهت ارائه راهکارهای عملی در حوزه ورزش رضوی مؤثر و راهگشا خواهد بود. ‌اگر این هدف محقق شود نگاه عمومی و متولیان و تماشاچیان به فرهنگ ورزش تغییر خواهد کرد.

 

ورزش رضوی؛ پرچمدار فرهنگ ورزشی فراتر از مرزهای ملی

مرتضی عظیم‌زاده دبیر همایش «برند در ورزش» نیز در این نشست با بیان اینکه از سال 93 به اهمیت برند در ورزش توجه نشان دادیم، افزود: دانشگاه فردوسی مشهد برای ترویج اهمیت و جایگاه برند در ورزش سال 94 اقدام به برپایی نخستین دوره همایش برند در ورزش کرد. به دلیل استقبال محققان و متخصصان کشور از این همایش، دبیرخانه دائمی همایش برند در ورزش در مشهد دایر شد.

وی بیان کرد: طی نشستی با مدیرعامل مؤسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی توافق شد تا با استفاده از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی متخصص و متعهد این مجموعه بزرگ ورزشی، هویت ورزش رضوی پرچمدار فرهنگ ورزشی فراتر از مرزهای ملی باشد.

عظیم‌زاده، جایگاه و نقش برندسازی ورزش رضوی در توسعه شهری، ایجاد برند خیرین ورزشی، اخلاق رضوی و ورزش جوانان، ورزش رضوی و برند شخصی(خیرین، خادمیاران، سفیران ورزش رضوی)، برند ورزش رضوی و تعلیم و تربیت، برندسازی و توسعه ظرفیت های وقف و نذر در ورزش، هنر و معماری شاخص رضوی در اماکن ورزشی، برند رضوی و اخلاق ورزشی و برند طیب و ورزش رضوی را از جمله رویکردهای این همایش برشمرد.

محمد کشتی‎دار دبیر علمی همایش «برند در ورزش» هم گفت: در همایش نخست، اعضای هیئت علمی دانشگاه‎ها و اصحاب فکر با ۱۰۰ مقاله از تمام مناطق کشور در این همایش شرکت کردند. همایش مذکور با خروجی ۶۷ مقاله به صورت کتابی با اختصاص یک فصل به ورزش رضوی، منتشر می‌شود تا همه محققان و اندیشمندان از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان این نکته که یکم آبان‌ماه اخرین مهلت ارسال مقالات به دومین همایش «برند در ورزش» است، بیان کرد: دبیرخانه دائمی همایش در مشهد تشکیل شده و‌ برای دومین دوره همایش، از ۲۰ عضو هیئت علمی از سراسر کشور به عنوان سخنران دعوت شده است. همایش در تاریخ 23 آبان‌ماه سال جاری برگزار می‌شود و در حاشیه آن شش کارگاه و نشست تخصصی دایر خواهد شد.

در پایان این نشست از پوستر همایش «برند در ورزش با رویکرد هویت ورزش رضوی» رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار