تعرفه بر بازار سایه انداخت
تلاطم شدید بازارهای نفت پس از تعرفه‌های جدید ترامپ بر علیه چین همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۷۶۹۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ 05 August 2019

نوسان شدید قیمت نفت به دنبال تعرفه‌های جدید ترامپ

به نقل از رویترز، تعرفه‌های جدید ترامپ بر علیه چین، بازارهای نفت را با تلاطم شدیدی روبرو کرده است، به شکلی که قیمت شاخص‌های نفت پنج‌شنبه با سقوطی ۷ درصدی مواجه شد که بدترین سقوط روزانه آن در چند سال اخیر است. قیمت‌ها در روز جمعه ۳ درصد جهش کردند تا بخشی از افت خود را جبران کنند و حالا در روز دوشنبه دوباره با سقوط ۱ درصدی روبرو شدند.

این تعرفه‌ها که قرار است از ۱ سپتامبر اجرایی شوند، جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان، که بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت هم هستند، را تشدید کرد. هرگونه کند شدن اقتصاد در نتیجه این جنگ تجاری، می‌تواند به تقاضای نفت آسیب وارد کند.

قیمت هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، پس از سقوط ۷ درصدی روز پنج‌شنبه، ۱.۳۹ دلار یا ۲.۳ درصد در روز جمعه جهش کرد و معاملات خود را با قیمت ۶۱.۸۹ دلار پایان داد. این شاخص در معاملات روز دوشنبه هم تا ساعت ۱۱:۱۷ به وقت تهران، ۹۷ سنت یا ۱.۵۷ درصد سقوط کرد و به ۶۰.۹۴ دلار رسید.

قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا که معاملات روز جمعه خود را پس از سقوط ۸ درصدی در روز پنج‌شنبه، با ۱.۷۱ دلار یا ۳.۲ درصد جهش، در ۵۵.۶۶ دلار به پایان برده بود، روز دوشنبه تا ساعت ۱۱:۰۷ به وقت تهران ۷۱ سنت یا ۱.۲۶ درصد سقوط کرد و به ۵۴.۹۶ دلار رسید.

صادرات نفت آمریکا در ماه ژوئن ۲۶۰ هزار بشکه در روز رشد کرد و به رکورد ۳.۱۶ میلیون بشکه در روز رسید.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار