شهردار تهران:
پیروز حناچی شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره سفر ۶ روزه مدیر بحران پایتخت به همایشی سه روزه در سوئیس و مسائل مربوط به دیدارهای وی گفت: این مورد را بررسی خواهم کرد.
کد خبر: ۷۶۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ 04 August 2019

به گزارش تابناک تهران، یک خبرنگار روز یکشنبه در جریان مصاحبه اصحاب رسانه با شهردار تهران در جریان یکصدو پنجاه و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران پرسید« ادعا شده که مدیر بحران شهر تهران با رئیس همایش ایمنی دیدار داشته در حالی که دیدار انجام نشده است.

حناچی در پاسخ به این پرسش با بیان اینکه موضوع را بررسی می کند اظهارداشت:‌ کنفرانس ایمنی از جمله کنفرانس های مهم مدیریت بحران است که سالی یک بار برگزار می شود و شهرداری نیز باید در آن حضور داشته باشد.
وی افزود: دستاوردهای این همایش در عملکرد مدیریت بحران شهر نمود خواهد داشت.

معاونت شهرسازی تغییر نمی‌کند

شهردار تهران همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره اصلاحات در ساختار شهرداری در سطح معاونت ها اظهارداشت:  لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران به‌زودی به شورا می‌آید و بر این اساس ساختار شهرداری چابک‌تر می‌شود.

وی درباره تغییر و انتصابات در شهرداری تهران و تغییر معاونت شهرسازی شهرداری، هم گفت: معاونت معماری و شهرسازی تغییر نمی‌کند.

حناچی اظهارداشت:‌ لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران جزو احکام برنامه بود.
وی گفت: لایحه اصلاح ساختار به‌زودی به شورای شهر ارائه و جزئیات اصلاحات در آن ارائه می‌شود.

۳ هزار میلیارد اوراق مشارکت

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه در جلسه امروز ۲ فوریت مجوز انتشار اوراق مشارکت تصویب شد، گفت:استفاده از اوراق مشارکت برای تکمیل خطوط ۳، ۶، ۴ و ۷ مترو و نیز ناوگان اتوبوسرانی در لایحه بودجه ۹۷ و ۹۸ شهرداری تهران به تصویب رسیده بود اما مجوز انتشار سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل بخش های باقیمانده مترو و افزایش ناوگان اتوبوسرانی به میزان هزار دستگاه تصویب شد.

حناچی افزود:‌ امیدواریم در این حوزه ( حمل و نقل عمومی) کمتر شرمنده مردم تهران باشیم.

وی در پاسخ به اینکه در انتشار اوراق مشارکت به دلیل بدهکار بودن شهرداری تهران و بی رغبتی بانک های عامل به انتشار اوراق، مشکلاتی وجود داشت، گفت: تعهدات خود را در این زمینه پرداخت کرده ایم و این مشکلات مربوط به گذشته است.
شهردار تهران تصریح کرد:‌ امیدواریم بتوانیم این اوراق را برای توسعه حمل و نقل عمومی پیش ببریم.

حناچی همچنین درباره تامین هزینه پروژه های عمرانی نیز توضیح داد: دولت تلاش خود را برای حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی انجام می‌دهد و  انتشار اوراق مشارکت نیز با حمایت های دولت و معاون اول رئیس جمهوری است. 

وی افزود: امیدواریم سهم دولت در بخش حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند اما شرایط، شرایط سختی است.

ارتباط افتتاح پروژه ها با منابع

حناچی همچنین در پاسخ به اینکه چرا افتتاح پروژه ها تاخیر دارد، گفت: تأخیر در افتتاح پروژه ها ارتباط مستقیمی با تأمین منابع دارد.

قرار نیست صرفا به شهر رنگ بپاشیم

وی در خصوص اجرا نشدن بخشنامه رنگی کردن معابر پایتخت نیز گفت: این دستورالعمل در برخی مناطق مانند ۷ و ۸ به‌خوبی اجرا می‌شود اما نباید فکر کنیم دستورالعمل رنگ این گونه است که باید صرفا به شهر رنگ بپاشیم.
حناچی افزود: این دستورالعمل  باید با حضور هنرمندان اجرا شود.

شهرداری و خانه های استیجاری

وی در پاسخ به اینکه آیا شهرداری به موضوع خانه های استیجاری و مشکلات اجاره نشین ها نیز ورود می‌کند؟ اظهارداشت: در کشورهای مختلف مسکن مورد حمایت توسط شهرداری ها اجرایی می‌شود چرا که شهرداری ابزار کار را دارد.
حناچی گفت: اکنون نیز شهرداری تهران در این موضوع ورود دارد مانند تأمین گرمخانه ها یا تأمین سرپناه برای کودکان کار.

وی افزود: پیشنهاد شده شهرداری ها با استفاده از ظرفیت ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به این موضوع ورود کنند و با استفاده از تسهیلات مسکنی که دولت به اقشار مورد حمایت می دهد به شهرداری نیز این تسهیلات داده شود.

با حضور شهردار تهران جلسه هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز امروز صبح پیش از شروع جلسه علنی شورا برگزار شد که رئیس شورا گفته موضوع توسعه حمل و نقل عمومی و خروج پادگان ها از جمله تملک پادگان ۰۶ ارتش از جمله موارد مورد بررسی در این جلسه بوده است.

علاوه براین، 

پیروز حناچی روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران با بیان اینکه سه هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل چرخه حمل و نقل عمومی شهر تهران به فروش می‌رسد گفت که از این میزان ۲ هزار میلیارد در مترو هزینه خواهد شد.

به گفته وی لایحه ۲ فوریتی امروز با استناد به قانون بودجه ۹۸ کل کشور و شهرداری تهران  و به منظور تکمیل خطوط ۳، ۴، ۶ و ۷ و همچنین نوسازی ناوگان اتوبوسرانی به شورا ارایه شده است.
شهردار تهران با اشاره به اقداماتش در حوزه حمل و نقل عمومی اظهارداشت:‌ بهره‌برداری از ایستگاه مترو مهرآباد، ورود ۵۱ دستگاه واگن برقی و بعد از آن بهره‌برداری از ورودی شادمان، ایستگاه ابن‌سینا، بازگشایی بخش میانی خط ۷ و پنج ایستگاه انجام شده است.
وی افزود: تکمیل هواکش‌های خطوط مختلف و نیز سیگنالینگ خط ۳، بهره‌برداری سه ایستگاه و هفت کیلومتر از بخش میانی خط ۷ نیز در این مدت انجام شده است.
شهردار تهران ادامه داد: چهار رام قطار نیز به‌زودی به ناوگان مترو اضافه خواهد شد.
به گفته حناچی، امروز آمادگی بهره‌برداری ۲ ایستگاه و هشت کیلومتر از بخش جنوبی خط ۶ نیز وجود دارد.

اعتبارات موردنیاز برای تکمیل خطوط مترو

شهردار تهران درباره منابع مورد نیاز برای تکمیل خط ۳ مترو تهران نیز گفت: ما برای تکمیل خط ۳ به ۶۳۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که ۲۵۰ میلیارد آن از طریق اوراق مشارکت، ۴۷ میلیارد از طریق منابع دولت، ۱۹۰ میلیارد منابع شهرداری و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از محل مجتمع های ایستگاهی فراهم خواهد شد.

وی در زمینه منابع مورد نیاز برای تکمیل خط ۴ مترو نیز توضیح داد:‌ این  خط به ۶۸۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۱۰ میلیارد آن از طریق منابع دولتی، ۲۷۸ میلیارد منابع شهرداری، ۲۵۰ میلیارد از طریق اوراق مشارکت و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز از محل منابع مجتمع‌های ایستگاهی خواهد بود.

شهردار تهران منابع مورد نیاز برای تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو را نیز به ترتیب به میزان ۲ هزار و ۴۵۵ میلیارد و یک هزار و ۸۴۵ میلیارد تومان عنوان کرد که سهم اوراق مشارکت سال ۹۸ در هر کدام به ترتیب ۷۰۰ و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

تلاش برای توسعه اتوبوسرانی

وی درباره وضعیت ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: به طور کلی پنج هزار و ۹۲۶ دستگاه اتوبوس در شهر تهران داریم که یک هزار و ۳۴۲ دستگاه آن مربوط به حوزه عمومی و چهار هزار و ۵۸۴ دستگاه آن نیز مربوط به بخش خصوصی است و از این میزان ۴۲۸ دستگاه در بخش عمومی و ۲ هزار و ۸۰۴ دستگاه در بخش خصوصی فرسوده است.

شهردار تهران ادامه داد: امیدواریم با فروش اوراق مشارکت بتوانیم این ناوگان را هم نوسازی کنیم که بر اساس آن ۵۰ درصد از اصل و سود هزینه خرید اتوبوس های جدید از سوی دولت به عنوان بودجه حمل و نقل باید پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار