رئیس مرکز انتقال خون شهرستان ورامین گفت: روزانه ۷۰ نفر با مراجعه به پایگاه ثابت انتقال خون ورامین، خون خود را به نیازمندان اهدا می کنند.
کد خبر: ۷۶۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 04 August 2019

به گزارش تابناک تهران؛ دکتر فاطمه کنگرلو روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایگاه انتقال خون شهرستان ورامین، تنها پایگاه فعال در شهرستان های جنوب شرق استان تهران است که روزانه به طور میانگین پذیرای ۷۰  نفر از اهداکنندگان خون از شهرستان های ورامین، قرچک، پیشو و پاکدشت است.
وی افزود: اکثر اهدا کنندگان خون در شهرستان های جنوب شرق استان تهران را آقایان تشکیل می دهند ولی مشارکت بانوان نیز در این امر خداپسندانه بسیار چشمگیر است.
کنگرلو اظهار داشت: هم اکنون پایگاه انتقال خون ورامین مجهز به شش تخت خونگیری است و پنج پرسنل شامل یک پزشک، سه خون گیر و یک نفر پشتیبانی کار خدمت رسانی به اهدا کنندگان خون را انجام می دهند.
رئیس مرکز انتقال خون ورامین تصریح کرد: تمامی خون های اهدا شده به آزمایشگاه ارسال شده و آزمایشات لازم برای سلامت خون بر روی آن ها انجام می شود.
وی گفت: خون های اهدا شده به منظور کمک به بیماران نیازمند، به بیمارستان های شهرستان ورامین ارسال می شود.
کنگرلو با اشاره به محدود بودن زمان نگهداری خون و نیاز همیشگی بیماران به این مایه حیات، از مردم درخواست کرد تا همه روزه برای اهدای بخشی از خون خود به بیماران نیازمند، به پایگاه انتقال خون ورامین مستقر در مجتمع ادارات مراجعه کنند.
در مرداد سال ۱۳۵۳ شمسی سازمان انتقال خون ایران با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد.  
از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس این سازمان در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار