مسئول وابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:یکی از دلایل اعتراض پرستاران افزایش زمان اضافه کار (اجباری) است.
کد خبر: ۷۶۸۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 03 August 2019

به گزارش تابناک رضوی به نقل ار خبرفوری، رحیمی، مسئول وابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت وگو با مشهد فوری اظهارداشت:یکی از دلایل اعتراض پرستاران افزایش زمان اضافه کار (اجباری) می باشد. ما با کمبود فضای فیزیکی بیمارستانی مواجه بودیم که در چند سال اخیر موفق شدیم 320 هزار متر مربع فضای جدید به دانشگاه علوم پزشکی اضافه کردیم. همچنین 320 هزار متر مربع از فضاهای قدیمی را بازسازی کردیم. به همین دلیل با کمبود نیرو مواجه شدیم. توسعه فضای فیزیکی می طلبد تا توسعه تعداد نیروی انسانی نیز صورت بپذیرد اما فعلا اجازه استخدام نداریم و به همین دلیل مجبور تحمیل اضافه کار اجباری به همکاران مان هستیم و این را می پذیریم.

وی افزود: وزیر بهداشت در سفر اخیر به مشهد اعلام کردند تا آخر سال 9000 نفر در حوزه علوم پزشکی کشور استخدام خواهد شد و 9000 هزار نفر دیگر هم در سال آینده استخدام می شود.اگر شیفت اجباری برای پرستارزان مان نگذاریم بیمارستان نمی چرخد .

رحیمی تصریح کرد: بزرگترین مشکل همکاران ما بحث پرداخت ها می باشد. ما میلیاردها تومان از بیمه ها طلبکاریم و طلب ما را پرداخت نمی کنند و ما دچار مشکل واریز حقوق پزشکان نو پرستاران و ... هستیم.

مسئول وابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد:مشکل مالی دیگر ما این است که منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد صرف زائرین می شود و ما در کنار هم استانی ها و هم شهری های خودمان باید به 30 میلیون زائر نیز خدمات درمانی بدهیم و باید برنامه ای عملی شود تا بودجه زائرانی که اینجا خدمات درمانی دریافت می کنند از علوم پزشکی شهرشان حذف شده و به حساب ما بیاید.

وی گفت: مشکل دیگر پرستاران در کاهش رقم کارانه ها می باشد که دلیل این هم به افزایش حقوق ها در سال جدید بر می گردد. زمانی که با خوشحالی در مجلس افزایش حقوق ها را اعلام کردند فکری به حال افزایش رقم حقوق اضافه کاری نکرده بودند. بودجه سال جدید برای اضافه کاری کارمندان به اندازه بودجه سال قبل است با این تفاوت که هزینه هرساعت اضافه کاری تغییر پیدا کرده لاست بنابراین ما در بخش پرداخت کارانه ها با مشکل کاهش رقم پرداختی مواجه هستیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار