گویا حق شناس امیدوار است تا با انتصاب صالحی به عنوان استاندار گیلان، وی دست از مدیریت در سایه گلستان کشیده و به امورات خود در گیلان مشغول شود!
کد خبر: ۷۶۸۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷ 03 August 2019

 

تابناک / شنیده ها حکایت از آن دارد که محمدرضا صالحی، استاندار سابق خراسان شمالی، دیروز راهی گیلان شده و حتی دیداری را هم با نماینده محترم ولی فقیه در استان داشته است. این دیدار به این معنی است که تقریبا انتصاب صالحی به عنوان استاندار بعدی گیلان را باید تمام شده قلمداد کرد. 

این انتصاب اما در حالی به وقوع می پیوندد که نه تنها صالحی در بین گزینه های نهایی مجمع نمایندگان گیلان نبوده بلکه اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر هم کمتر از دو هفته قبل در مصاحبه ای گفته بود که حتی نام وی را هم تاکنون نشنیده است!

در چنین شرایطی چگونه صالحی در مدتی کوتاه از رقبای بومی وغیربومی خود پیشی گرفته و به یکباره به محتمل ترین گزینه برای تصدی بر استانداری گیلان تبدیل می شود؟!

صالحی تا پیش از انتصاب حق شناس به عنوان استاندار گلستان، محتمل ترین گزینه برای تصدی بر استانداری گلستان و مورد حمایت مجمع نمایندگان این استان بوده است اما از آن جاییکه وی متولد گلستان بوده و سیاست وزیر کشور در چند وقت اخیر، انتخاب استانداران غیربومی است، صالحی نتوانست کرسی استانداری گلستان را در دست بگیرد.

با انتخاب هادی حق شناس به عنوان استاندار گلستان، نارضایتی از عملکرد وزارت کشور در خصوص انتخاب یک گیلانی به عنوان استاندار گلستان به اوج رسید. بسیاری از نمایندگان گلستان معتقد بودند با توجه به حضور صالحی به عنوان گزینه ای بومی، نیازی به واردات استاندار از گیلان نبوده است.

این نارضایتی به اندازه ای بود که حتی دامنگیر حق شناس شد و وی در بدو ورود به گلستان، با چهره های سیاسی و اجتماعی مختلفی روبرو شد که تصور می کردند حق شناس، جایگاه استانداری را که متعلق به صالحی بوده، غصب کرده است! جو سنگین ناشی از این موضوع و حمایت علنی بسیاری از نمایندگان گلستان از صالحی سبب شد تا حق شناس به دنبال چاره ای برای تلطیف این فضا باشد و بهترین راه برای تحقق این هدف این بوده که همانطور که یک گیلانی استاندار گلستان شده، صالحی به عنوان یک گلستانی، استاندار گیلان لقب بگیرد!!

گویا حق شناس امیدوار است تا با این انتصاب، صالحی عملا دست از مدیریت در سایه گلستان کشیده و به امورات خود در گیلان مشغول شود.

گفتنی است نگاهی به عملکرد صالحی در خراسان شمالی نشان میدهد وی ارتباط پرحاشیه ای با نمایندگان این استان داشته تا آن جا که برخی از نمایندگان لیست امید هم ابایی از نطق در مخالفت با سیاست های او نداشته اند.

بطور مثال علی اکبری نماینده اصلاح طلب بجنورد در خصوص عملکرد صالحی می گوید: نحوه عملکرد مجموعه استانداری در قبال مناطق زلزله زده و رفتار منفعل استاندار آنقدر مرا عصبانی کرد که اعتراضات خود را با صدای بلند در حضور وزیر بهداشت مطرح کردم، استاندار حتی برای یک سرکشی ساده هم به میان مردم نمیرفت! اوج عملکرد او در حد عکس گرفتن با وزرا در بین مردم خلاصه می شد! قسم جلاله می‌خورم که نقطه مثبت برای دفاع از استاندار نمی بینم که از او دفاع کنم!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار