«وقتِ لافَسْتَت مِحَک چون غایب است»
سرپرست پرحاشیه دانشگاه علوم پزشکی کردستان چند روز قبل و در یکی از تازه‌ترین دورهمی‌ها که در دوره کوتاه مسئولیتش برگزار کرده، سخنان نقل شده در یکی از خبرهای این رسانه را غیرواقعی و ادعای دروغ اعلام کرده است! فارغ از اینکه حق پیگیری حقوقی این اتهام‌زنی بی‌سند محفوظ است لازم بود چند نکته را هم به جناب سرپرست یادآوری کنیم.
کد خبر: ۷۶۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۱ 03 August 2019

به گزارش تابناک کردستان، وزیر بهداشت، 31 تیرماه 98 میزبان استاندار کردستان، معاون امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و نماینده سقز و بانه در مجلس بود؛ ساعاتی بعد از جلسه، یک منبع موثق در گفت‌وگو با تابناک کردستان با بیان اینکه در آن جلسه موضوع عزل «وحید یوسفی‌نژاد» از سرپرستی دانشگاه مطرح شده، «برکناری» او را «قطعی» اعلام کرد و طبیعتاً خبر بر روی خروجی رسانه قرار گرفت؛ علاوه بر این، گویا هر 6 نماینده استان در مجلس هم پیش از آن جلسه در نامه‌ای با مهر «محرمانه» به وزارت بهداشت، خواستار برکناری او شده‌اند. 

حالا سرپرست دانشگاه به جای آنکه توضیح دهد چه اتفاقی افتاده که آن نامه نمایندگان روانه وزارت بهداشت شده و آن جلسه با وزیر بهداشت برگزار شده، در یک فرار به جلو گویای استیصال، سخنان نقل شده در خبر این رسانه را غیرواقعی و ادعای دروغ اعلام کرده است! 

سرپرست دانشگاه بهتر نبود قبل از طرح آن اظهارات دارای بار حقوقی، اطلاع کسب می‌کرد که حداقل دو نماینده مردم استان در مجلس و یکی از معاونان استاندار کردستان صحت خبر را تأیید کرده‌اند؛ حالا اگر دلالان سیاسی هم دست به کار شده باشند تا این امر منتفی شود، بر اصل موضوع خدشه‌ای وارد نیست و هر زمان هم لازم باشد مستندات خبر به مراجع قضایی ارائه خواهد شد و بدیهی است که «یوسفی‌نژاد» هم باید مسئولیت اظهاراتش را بپذیرد. 

سرپرست دانشگاه از خط «فکر»ی خود سخن به میان آورده و دلیل هجمه به خود را اعلام آن خط عنوان کرده است! «یوسفی‌نژاد» چه سند محکمه‌پسندی برای این ادعا دارد و دقیقاً از کدام «فکر» سخن گفته است؟ او از قول ملای روم شنیده که «فکر آن باشد که بگشاید رهی»؟ نکند منظورش همان خط فکری است که 6 سال است در کردستان حاکم شده و نتیجه، اعلام رتبه نخست کردستان در مؤلفه «فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاه‌های اجرایی» در بین همه استان‌های کشور توسط اتاق ایران است! اصلاً او می‌تواند بگوید که «فکر» او، در طول 3 ماه گذشته چه گرهی از کار فروبسته دانشگاه باز کرده است؟ 

جناب «یوسفی‌نژاد» و هم‌فکرانش بگویند چرا 3 ماه است او نتوانسته حتی مشکل «سامانه نوبت‌دهی اینترنتی کلینیک‌‌های دانشگاه» را حل و با عمل به توصیه‌های وزیر محترم بهداشت، دست حرام‌خواران را از منافع این حوزه کوتاه کند تا بیماران رنجور و مردم بینوای کردستان بتوانند از تسهیلاتی که دولت در حوزه درمان برای آنها فراهم کرده استفاده کنند؟ 

سرپرست دانشگاه در جایی دیگر انگار خواسته مخالفانش را در لفافه مخالف انتصاب یک فرد «بومی و اهل سنت» جا بزند! خیر جناب «یوسفی‌نژاد»؛ دوره این شانتاژبازی‌ها گذشته است؛ حالا که شما دست به طرح این مسئله زده‌اید بهتر است پاسخ دهید چرا در یکی از نخستین انتصاب‌هایتان فردی «بومی» را برکنار و یک «غیربومی» را به سرپرستی معاونت آموزشی دانشگاه منصوب کردید؟ 

راستی، جناب سرپرست از اعضای هیئت علمی دانشگاه سخن گفته و این در حالی است که گویا حدود 5 ماه پیش رشته‌های مورد نیاز دانشگاه برای سال 98 با نظرخواهی از دانشکده‌ها و تصویب شورای آموزشی و نهایتاً پس از مصوب شدن در هیئت جذب دانشگاه به وزارت اعلام شده که در لیست ارسالی و مصوب دانشگاه هرگز تخصص پزشکی قانونی (تخصص آقای سرپرست) مورد نیاز دانشگاه نبوده اما حالا خبر رسیده که «یوسفی‌نژاد» پس از انتصاب به سمت سرپرستی در تاریخ 9 تیرماه 98 هیئت جذب دانشگاه را تشکیل داده و اعضای هیئت جذب هم در آن جلسه رأی به اعلام نیاز به جذب هیئت علمی در رشته پزشکی قانونی داده‌اند! اگر این موضوع صحت دارد، سرپرست دانشگاه زحمت کشیده و در اولین دورهمی که در برنامه آینده خود دارد در این باره شفاف‌سازی کند! البته از دستگاه‌های نظارتی هم انتظار می‌رود صحت و سقم موضوع را بررسی و اگر چنین اقدامی صورت گرفته، میزان انطباق آن با قانون را روشن کنند. 

می‌دانیم قافیه بر «یوسفی‌نژاد» تنگ آمده است اما او نه حق دارد و نه می‌تواند با اتهام‌زنی آدرس غلط بدهد؛ تا روزی که او عهده‌دار مسئولیت است چه بخواهد و چه نخواهد باید منتقدش را تحمل کند.

تنگ آمدن قافیه و فرار به جلو سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار