معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: رسالت اصلی جهاد دانشگاهی در توسعه علمی، آموزش مهارتی، کارآفرینی و اشتغال در آذربایجان غربی تاحدود زیادی اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۷۶۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 01 August 2019
علی مصطفوی ضمن تبریک ۱۶ مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی به فرمان حضرت امام راحل، با بیان اینکه رسالت اصلی جهاد دانشگاهی الگوسازی توان کشور در توسعه علمی، آموزش مهارتی ،کارآفرینی، اشتغال و در نهایت ایجاد خودباوری در مردم و تلاش برای شکوفایی استعدادها است، که این مهم در آذربایجان غربی تا حد زیادی اتفاق افتاده است تصریح کرد: جهاد دانشگاهی باید با ایجاد زیرساخت های فناوری و پژوهشی و آزمایشگاه‌های پیشرفته و تهیه مکانی برای مراکز رشد و توسعه جوان هایی که دارای ایده‌های جدید هستند حمایت کند.
 
وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی می تواند در پیشرفت جایگاه علمی کشور در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی و مراکز این حضور موثر داشته باشد.
 
مصطفوی با تاکید براینکه جهاد دانشگاهی باید با نیازسنجی لازم دوره های آموزشی خود را به سمت کارآفرینی و مهارت افزایی سوق داده تا فراگیران بتوانند برای خود فراهم نمایند گفت: مجموعه های جهاد دانشگاهی باید ترکیبی از علم ایمان تقوا و تلاش های جهادی باشد تا بتواند در زمینه‌های مختلف علمی آموزشی پژوهشی و کارآفرینی جوابگوی نیازهای اصلی و اساسی است آن باشد‌.
 
مصطفوی با اشاره به حمایت‌های مقام معظم رهبری از مجموعه جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این حمایت‌های معظم‌له نقش و جایگاه جهاد دانشگاهی را در زمینه‌های موجود دو چندان نموده است.
 
وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان مولود انقلاب اسلامی در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب حرکت می‌کند اظهار کرد: جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی یکی از نهادهایی است که می‌تواند با تکیه بر نقش و ظرفیت نیروهای متخصص جوان و جهادی خود در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب موثر باشد و با اهداف والای خود و عبرت گرفتن از گذشته و امید به آینده و تجربه اندوزی در راستای عمل به منویات معظم له گام بردارد که جوانگرایی تخصصی جهاد دانشگاهی درجوار تجربه جهادی،  مدیریت توسعه را کیفی تر رقم می زند.
 
مصطفوی نقش آفرینی و جایگاه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در عرصه های مختلف فرهنگی آموزشی و پژوهشی را بسیار خوب و ارزنده توصیف کرد و گفت: تاکنون ادارات و سازمان های زیادی با عقد قراردادهایی برای پیشبرد اهداف علمی آموزشی پژوهشی و فرهنگی و در مناسبت‌های خاص از توان و ظرفیت متخصصان این مجموعه در استان بهره های فراوانی برده‌اند همچنین برای حمایت از توسعه علمی و فناوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان باید همکاری و تعامل دستگاه اجرایی با مراکز رشد و پارک علم و فناوری استان افزایش یابد.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی تا حدود زیادی توانسته است به عنوان یک نهاد انقلابی به صورت خودکفا و مستقل در راستای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی عمل نمایند خاطر نشان کرد: جهاد دانشگاهی استان دارای ظرفیت و پتانسیل های ارزشمند در حوزه های مختلف آموزشی پژوهشی فرهنگی و درمانی است که می‌تواند با حمایت مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در توسعه همه جانبه کشور در حال و آینده مثمرثمر واقع شود.
 
مصطفوی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی مهارتهای تخصصی و ضمن خدمت کارکنان دولت توسط جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی یادآور شد: نقش جهاد دانشگاهی در این زمینه بسیار ارزشمند است و تاکنون شاهد برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله پرورش نیروی فنی و کارآمد در عرصه‌های مختلف تحصیلی زبان و هنر، کامپیوتر و فعالیت‌های فرهنگی بوده ایم و دستگاه و سازمان ها و نهادهای استان نیز در زمینه آموزش ضمن خدمت و مهارتهای تخصصی دیگر با قراردادهای از ظرفیت نیروی متخصص و متعهد این مجموعه استفاده کردند.
 
 وی ادامه داد: توجه جهاد دانشگاهی به مزیتهای استانی در زمینه اقدامات پژوهشی فرهنگی و آموزش خوب است و با توجه به فعالیت درخشان و قابل تحسین این نهاد انقلابی در استان و به کارگیری نیروی جوان و متخصص و دستاوردهای حاصل طی سالها تلاش و دور از انتظار نیست و بدون شک با ادامه این روند علمی و پژوهشی همچنین نهادهای موفق و موثر کشور باقی خواهد ماند.
 
مصطفوی با اشاره به انتظارات مردم و مسئولین از این نهاد انقلابی اظهار کرد انتظارات مردم و مسئولان از دانشگاه به عنوان یک نهاد انقلاب این است که با مجاهدت و تلاش مضاعف بیش از پیش در راستای پیشرفت و اعتلای علمی آموزشی و پژوهشی کشور گام بردارد.
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ادارات،نهادها و سازمانها از مجموعه جهاد دانشگاهی که به صورت علمی و تخصصی در زمینه های رشد و شکوفایی استان فعالیت می کند حمایت لازم را داشته باشند  تصریح کرد: نهادها و ادارات و سازمان های استان ضمن استفاده از دستاوردهای تخصصی و علمی و اکادمیک این مجموعه با عقد قراردادهای می‌توانند برای مسائل علمی پژوهشی آموزشی دستگاه‌های ذیربط و خود از دستاوردها و توان این مجموعه استفاده کافی و وافی را ببرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار