آیین کلنگ زنی و آغاز احداث کتابخانه عمومی در شهر شاندیز با حضور جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 01 August 2019

به گزارش تابناک رضوی، آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی در شهر شاندیز شهرستان طرقبه شاندیز با حضور امام جمعه، فرماندار ، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

فرماندار شهرستان طرقبه شاندیز در ابتدای این مراسم ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن مقدمات ایجاد کتابخانه ای جدید در شهر شاندیز بر ضرورت توجه به زیرساختهای فرهنگی در شهرهای توریستی و تفریحی طرقبه و شاندیز تاکید کرد. 

سید حسن حسینی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان طرقبه و شاندیز دو کتابخانه عمومی مشغول فعالیت فرهنگی هستند که سعی کرده ایم با برگزاری منظم جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و ارائه مصوبات کاربردی در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: با حمایت و همراهی شورای اسلامی و شهرداری شاندیز زمین کتابخانه فراهم شد و امیدواریم در ادامه با تخصیص بودجه به زودی شاهد بهره برداری از این کتابخانه باشیم.

امام جمعه شاندیز نیز در این مراسم با تشکر از مسئولان شهر به جهت اهتمام در امور فرهنگی و کتاب و کتابخوانی احداث فضاهای فرهنگی از جمله کتابخانه عمومی را از مصادیق معروف دانست.

حجت الاسلام علی بهمنی در ادامه با اشاره به تلاش همه جانبه ای که برای از هم گسیختگی فرهنگی با استفاده از فضای مجازی توسط دشمن انجام می شود گفت: امروز جوانان ما بیشتر از هر زمانی به کسب آگاهی و علم ودانش و کسب بصیرت و خود آگاهی نیازمند هستند و کتابخانه های عمومی بستر ایجاد این خود آگاهی هستند.

شهردار شاندیز نیز در این جلسه گفت: تفاهم نامه اجازه بهره برداری از زمین شهرداری به عنوان کتابخانه عمومی در سال گذشته به امضا رسید و بر اساس تفاهم نامه ، مالکیت زمین متعلق به شهرداری و مالکیت اعیان احداث شده متعلق به نهاد کتابخانه های عمومی کشور می باشد و حداکثر 2سال پس از تاریخ ابلاغ قرارداد کتابخانه عمومی باید به بهره برداری برسد.

بهرام نکائی ادامه داد: شهر شاندیز از وضعیت بسیار ویژه ای برخوردار است و حضور جمعیت میلیونی زائران امام رضا(ع) در مشهد مقدس و حضور آنان برای استفاده از امکانات تفریحی شهر شاندیز زمینه را برای تبدیل این شهرستان به قطب فرهنگی مهیا کرده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی نیز دراین مراسم از مسئولان شهرستان به جهت توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد و ادامه داد: کلنگ زنی و آغاز فرایند ساخت کتابخانه در شهر شاندیز اتفاق مبارک و فرخنده ای است که امیدواریم با همکاری و همراهی مسئولان و خیران و نیک اندیشان شهرستان به زودی شاهد افتتاح این کتابخانه باشیم.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: با توجه به وضعیت بودجه ای و مالی کشور در سالهای اخیر، همکاری و همراهی خیران در توجه به کتاب و کتابخوانی یکی از امور پسندیده است و در شهر شاندیز نیز اگر خیران نیک اندیش پای کار باشند امیدواریم با پیگیریهای لازم این کتابخانه در دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به  اجرای طرح کتابخوانی "کتاب و کباب" در شهر شاندیز گفت: فضای تفریحی و نشاط انگیز شهر شاندیز بهانه ای برای حضور گردشگران است و طرح کباب و کتاب به صورت پایلوت در این شهر اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی از شورای اسلامی و شهرداری شهر شاندیز به جهت توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی و اهدای زمین برای ساخت کتابخانه تقدیر کرد.

شایان ذکر است مساحت زمین کتابخانه 1059 متر مربع واقع در شهرک فرش با 280مترمربع زیربنا توسط شورای اسلامی و شهرداری شهر اهدا شد و عملیات اجرایی ساختمان با تخصیص یک میلیارد ریال از اعتبارات تملک و دارایی سال 97 آغاز شده است و در سال جاری نیز 5میلیارد ریال از محل اعتبارات تمکل و دارایی شهرستان برای این پروژه پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار