کد خبر: ۷۶۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ 01 August 2019

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه، خاطرنشان کرد: تماس تلفنی که آقای مکرون شب گذشته با آقای روحانی برقرار کرد، ۱۰۰ دقیقه طول کشید که این موضوع نشان دهنده آن است که ما هم در منطقه و هم در دنیا منطق داریم.

 

واعظی: تماس مکرون با روحانی ۱۰۰دقیقه زمان بُرد

محمود واعظی:

* (با اشاره به تصویب کلیات لایحه حذف چهار صفر از پول ملی): با توجه به این که در حال حاضر فقط بانکی‌ها از ریال استفاده می‌کنند و مردم بیشتر از تومان صحبت می‌کنند، صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر این که آن چه که الان رایج است به قانون تبدیل کنیم. بنابراین کلیاتی از طرح حذف چهار صفر در جلسه امروز هیئت دولت مطرح و به تصویب رسید و قرار شد که در جلسه روز یکشنبه آقایان دژپسند و همتی جزئیات این طرح را ارائه دهند.

* در چند ماه گذشته این ما بوده‌ایم که آمریکایی‌ها را به دنبال خود آورده‌ایم. آمریکا با همه قدرت و ابزار در دست خود در سفر قبلی آقای ظریف به دلیل اتخاذ مواضع محکم ایشان در سخنرانی‌ها و گفت و گوهای رسانه‌ای در موضع انفعال قرار گرفتند و دیدیم که در سفر آخر آقای ظریف آمریکایی‌ها او را محدود کردند؛ این اقدام نشان از آن است که آمریکایی‌ها از دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران می‌ترسند و لذا به همین دلیل است که الان آقای پامپئو در موضع انفعال قرار گرفته است.

* (با اشاره به گفت و گوی تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه): دیشب نزدیک به ۱۰۰ دقیقه تماسی که آقای مکرون با آقای روحانی داشتند به طول انجامید که این موضوع نشان دهنده آن است که ما هم در منطقه و هم در دنیا منطق داریم و دیدگاه‌هایی که مطرح می‌کنیم هم درباره مسائل امنیتی و هم در رابطه با سایر مسائل حرف برای گفتن داریم.

* (درباره نامه وزیر امورخارجه به رهبر انقلاب اسلامی و گلایه ظریف نسبت به برخی اقدامات تخریبی): لازم است بار دیگر از مقام معظم رهبری به دلیل عنایت به خادمین مردم قدردانی کنم که این قدردانی دولت و شخص رئیس جمهوری است.آقای ظریف بی‌مهری‌هایی که به ایشان و دیگر اعضای هیات دولت انجام شده بود را مبتکرانه منعکس کردند و با محبت مقام معظم رهبری مواجه شدند.

* امروز در بازار ارز و کالا، آرامشی برقرار شده است، نوسانات گذشته وجود ندارد، حتی ارز سیر نزولی گرفته و روند افزایشی قیمت کالاها هم متوقف شده است اما ما اعتقاد داریم قیمت‌ها باید بر اساس سیاست عرضه و تقاضا بازهم کاهش یابد.

* (درباره حضور هیات اماراتی در ایران و هدف از این سفر): امارات در حال تجدید نظر در رویکرد تند خود درباره یمن، تغییر آرایش نیروهای خود در این کشور و ایجاد تفاوت کمی در دیدگاه‌های خود با عربستان در موضوع یمن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار