خالی شدن یکی از صندلی های مهم مدیریتی استقلال یکی از دغدغه های جدی امیرحسین فتحی خواهد بود.
کد خبر: ۷۶۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 31 July 2019

به گزارش "ورزش سه"، علی خطیر بعد از یک سال حضور در سمت معاونت ورزشی استقلال به کار خود در این تیم پایان داد تا حالا امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال که روزهای سختی را سپری می کند، در کنار انتخاب دروازه بان، هافبک و دفاع چپ باید به عنوان یک معاون ورزشی مطمئن و کاربلد برای استقلال باشد تا در کنار مدیریت تیم، درک بالایی از جغرافیای فوتبال داشته باشد.
استقلال در سال های گذشته و شاید در تمامی تاریخ خود همواره از چهره هایی نا آشنا با فوتبال استفاده کرده است؛ چهره هایی که شاید در تولید پنجره، کفش، پتروشیمی و یا مسائل حقوقی و کار در شهرداری تبحر داشتند اما پیشینه حضور آنها در فوتبال برای مخاطبان استقلال خیلی واضح و مشخص نبوده است و البته تصمیمات غیر فوتبالی آن ها در بسیاری موارد کار دست استقلال داد.
همین موضوع می تواند بهانه ای باشد تا امیرحسین فتحی برای استقلالی ها اقدام جدیدی انجام دهد و پایه گذار اتفاقاتی شود که شاید در سال های پیش رو برای آبی ها منشا خیر باشد؛ اتفاقی که در بسیاری از باشگاه های مطرح دنیا نیز در حال اجرا است و بسیاری از چهره های قدیمی و اسطوره های باشگاه ها با توجه به سابقه ورزشی با همکاری یک تیم حقوقی مسئولیت مدیریت ورزشی باشگاه و اجرای پروژه های ورزشی را بر عهده می گیرند.
لئوناردو، اریک آبیدال، فرانچسکو توتی، پاول ندود، زوبی زارتا و غیره چهره های مطرحی هستند که در این سال ها در این سمت فعالیت داشتند و حالا استقلال می تواند با وجود در اختیار داشتن گزینه هایی که طی سال های اخیر به فوتبال خود پایان دادند، معاون ورزشی خود را از میان آنها انتخاب کند.
چهره هایی نظیر مجتبی جباری، پیروز قربانی، میرشاد ماجدی، امیدرضا روانخواه و چند چهره دیگر از جمله افرادی هستند که با توجه به تجربه های خود در دوران بازیگری و بعد از آن می توانند خود گزینه های جذابی برای اجرای پروژه های ورزشی در استقلال باشند و البته نیاز به تیمی هماهنگ درباره مسائل حقوقی، بین المللی و اقتصادی دارند تا بتوانند گام بلندی در مسیر پیشرفت استقلال بردارند.
مدیران ورزش ایران همواره در پاسخ به اعتراض خبرنگاران و فعالان فضای فوتبال درباره استخدام مدیران غیر ورزشی و گماردن مدیران آنها به سمت مدیرعامل دو تیم استقلال و پرسپولیس از نبود چهره های کاربلد ورزشی برای هدایت این تیم ها می گویند و چه بهتر که پست های میانی جایی برای تمرین مدیریت برای فوتبالی هایی باشد که قواره حضور در پست های بالاتر را دارند؛ چهره هایی که حضورشان در فوتبال بیش از انتصاب دولتی های از کار افتاده به سود فوتبال ایران خواهد بود.

چند روز قبل مهدی پاشازاده کاپیتان سابق استقلال در گفت و گو با ایران ورزشی این سوال را مطرح کرده بود که چرا جواند نکونام نباید معاون ورزشی استقلال باشد. البته در پاسخ به این سوال باید علاقه بازیکنان به مربی گری را لحاظ کرد. البته در استقلال چهره هایی حضور دارند که حاضر هستند این سمت را قبول کنند؛ چهره هایی که از نظر مقبولیت نام های بزرگی در ورزش ایران هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار