عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان:
کد خبر: ۷۶۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۷ 31 July 2019

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان گفت: طرحهای حمایتی وزارت ارشاد تامین کننده منافع عده ای خاص شده است.
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از مهر، غلامعباس شمس الدینی یکشنبه شب در دیدار اهالی فرهنگ، هنر و رسانه هرمزگان با سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد هرمزگان بیان داشت: به نمایندگی از هیئت مدیره و اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان بی مقدمه به مسائل و مشکلاتی خواهم پرداخت که جامعه رسانه‌ای استان آن‌را مطالبه می‌کند.

طرح‌های حمایتی وزارت ارشاد تامین کننده منافع عده ای خاص

وی افزود: انجمن صنفی از سال ۱۳۹۶ با مجوز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسماً فعالیت خود را آغاز کرده و امروز با افتخار اعلام می‌کنم که یکصد عضو از ۷۰ رسانه مکتوب برخط و پایگاه‌های خبری مجوز داریم.
شمس الدینی خاطرنشان کرد: منکر تلاش‌های مجموعه کارشناسان وزارت فرهنگ و ارشاد در بخش رسانه‌ها نیستیم اما سوال مهم این است که حاصل این زحمات چه کمکی به رسانه‌ها به طور اعم و بهبود شرایط خبرنگاران به طور اخص، کرده است.
به گفته وی، حاصل طرح‌های حمایتی از جمله سهمیه کاغذ و حمایت‌های بیمه‌ای برای اکثر نشریات و خبرگزاری‌های هرمزگان هیچ منفعتی نداشته و تنها چند رسانه به واسطه تلاش خودشان در مرکز یا به واسطه روابط خاص از این خوان ارشاد بهره گرفتند.
نماینده انجمن صنفی روزنامه نگاران هرمزگان افزود: آقای وزیر محترم ممنونیم که سند جامع توسعه فرهنگی را امضا فرمودید شما را به خدا قسم می‌دهم که مراقبت بفرمائید منافع این سند مانند طرح‌های گذشته منجر به بی عدالتی نشود.
وی با طرح سوالی از وزیر فرهنگ و ارشاد که در خصوص موضعتان نسبت به تشکل‌های صنفی چیست؟، ادامه داد: در ماده دو آئین شورای فرهنگ عمومی مصوب ۲۹ فروردین ماه سال ۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای شورا را معرفی کرده است که در بندر ۲۱ و ۲۲ یک نفر از جراید با انتخاب مدیرکل و سه شخصیت معتبر فرهنگی استان عضویت دارند، جناب آقای وزیر آیا برای انتصاب نماینده در شورای فرهنگ عمومی نظر فعالان رسانه باید اخذ شود یا خیر؟
شمس الدینی با اشاره به بیکاری گسترده خبرنگاران در هرمزگان، تصریح کرد: از ۴۰۰ فعال عرصه رسانه در استان هرمزگان بی تعارف به کمتر از ۱۵۰ نفر رسیده‌ایم یعنی ۲۵۰ نفر خبرنگار و فعال رسانه هرمزگان از عرصه حذف شده‌اند که دلیل عمده آن شرایط بغرنج اقتصادی و دستور العمل ممنوعیت اعطای آگهی از سال ۹۲ و البته بحث ورود وزارت ارشاد به توزیع آگهی و گزارش است.
وی گفت: شاید پاسخ این باشد که مطبوعات باید خودشان روی پا خود بایستند اما آیا واقعاً این زمان که شرایط سختی در عرصه مطبوعات حاکم است زمان مناسبی است؟ تنها راه نجات مطبوعات و جلوگیری از بیکار شدن خبرنگاران عدم دخالت، عدم دخالت و عدم دخالت ارشاد است.
به گفته شمس الدینی، بیمه خبرنگاران تحت پوشش ارشاد خصوصاً در بخش درمان از کمترین مزیت‌ها برخوردار است به نحوی که برخی از همکاران ما از خیر این موضوع گذشته‌اند و به بخش سوابق آن اتکا کرده‌اند. اگر خبرنگاری در زمره مشاغل سخت قرار دارد، پس باید بیمه آن هم متناسب با شغل تعریف شود.
وی افزود: اشکالاتی است که در سامانه توزیع آگهی‌ها است در سفر مدیرکل محترم مطبوعات داخلی هم عرض کردم یکی از عوامل بیکاری خبرنگاران همین سامانه بود. وجود امضای طولانی و توزیع نابرابری آگهی‌ها، الزام نمایندگان نشریات سراسری به داشتن دفتر مستقل در حالیکه برخی ماهانه فقط یک آگهی دریافت می‌کنند و مبلغ آگهی هم به حساب مدیرمسئول در تهران می‌رود و بعد از کلی دردسر مبلغی به عنوان حق‌الزحمه به حساب خبرنگاران واریز می‌شود.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار