اینکه مدیران دستگاههای اجرایی بایستی با اعلام وفاداری عملی، از سیاست های دولت حاکم تبیعت نموده و در مواجهه با مواضع مخالفین و تخریب کنندگان سکوت پیشه نکنند ،خواسته منطقی ،معقول و منطبق  بر تمامی نظامهای سیاسی است ،بنابراین نوک پیکان انتقادات ابتدا متوجه چنین مدیرانی وسپس نماینده عالی دولت بخاطر پیش گرفتن رویه تسامح وتساهل و اغماض در مقابل این دسته از مدیران است.
کد خبر: ۷۶۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳ 30 July 2019

تابناک ایلام::چند روز پیش استاندار ایلام در جلسه شورای اداری خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی استان گفت که شهامت داشته باشند واز بیان شفاف نظر خود هراس به خود راه نداده وبه خبرنگاران پاسخگو باشند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود مدیران خنثی وبه اصطلاح رایج در بین سیاسیون ،"دوزیست " یاد آور شد که عافیت طلب نباشند و به مدیریت در دوره های آینده امید نداشته باشند ،اگر امروز پاسخگو نباشید ،فردا هم به شما اعتماد نمیشود ،مدیرمحافظه کار منفی نمی خواهیم وباید از دولت برآمده از رای ملت دفاع کنید .

به دنبال این سخنان به حق استاندار ایلام که البته بارها وبارها در محافل وجلسات متعدد از سوی دغدغه مندان ،دلسوزان وسیاسیون  ورسانه ها بعنوان یک مطالبه مطرح شده است ،شاهد شکل گیری فضایی با چاشنی انتقاد از مدیران دستگاههای اجرایی استان به دلیل عدم حمایت از دولت در مقابل منتقدین و مخالفین دولت در برخی کانالها و دورهمی های مجازی استان هستیم.

اینکه مدیران دستگاههای اجرایی بایستی با اعلام وفاداری عملی، از سیاست های دولت حاکم تبیعت نموده و در مواجهه با مواضع مخالفین و تخریب کنندگان سکوت پیشه نکنند ،خواسته منطقی ،معقول و منطبق  بر تمامی نظامهای سیاسی است ،بنابراین نوک پیکان انتقادات ابتدا متوجه چنین مدیرانی وسپس نماینده عالی دولت بخاطر پیش گرفتن رویه تسامح وتساهل و اغماض در مقابل این دسته از مدیران است.

نکته مهمتر اینکه بررسی جزء به جزء سخنان اخیر قاسم سلیمانی دشتکی بیانگر واقعیت های نهان وپنهانی در خصوص وضعیت سیاسی و مدیریتی استان است،واقعیتی به نام سکون ورکود نسبی در تصمیم گیران حوزه انتصاب و تغییر مدیران که تاثیر پذیری پررنگ از لابی های قدرت و قبیله در آن موج می زند.

صرفنظر از اینکه در پشت اقدام اخیر برجسته سازی سخنان استاندار ایلام از سوی برخی نزدیکان وسیاسیون وی چه سناریوی مکتومی خوابیده است ،اما این سوال مطرح است که چرا با وجود اینکه دوسال از مدیریت قاسم سلیمانی گذشته و گاه وبیگاه در مناسبتهای مختلف حمایت ضمنی خود را از همین مدیران اعلام کرده اند ،اینک فکر ضرورت حمایت آنان از دولت به ذهنشان خطور کرده است ؟!

چرا که چرخ مدیریت اجرایی وسیاسی استان در دولت یازدهم ونیمی از دولت دوازهم با همین مدیرانی چرخیده است که از قضا سابقه مدیریت در دولت های پایداری نهم ودهم را نیز در کارنامه خود دارند ،موضوعی که هم استاندار قبلی وهم استاندار فعلی بخاطر مماشات با برخی چهره ها وشخصیتهای مطرح استانی وملی به راحتی با آن کنار آمده اند.

نه تنها استاندار ایلام ،بلکه تمامی کسانیکه به وضعیت فکری و وابستگی سیاسی وهمچنین شیوه انتصابات مدیران استان اگاه هستند ،قطعا بر این نکته اتفاق نظر خواهندداشت که یکی از مهمترین نقاط اختلاف بر انگیز اخیر در سطح استان ،اصرار قاسم سلیمانی دشتکی ودیگر ارکان قدرت نظیر نمایندگان بر محور بودن در انتصابات اخیردر استان است .

لذا چنانچه انحراف ویا انتقاداتی در حوزه مختلف سیاسی ،فکری وعملکردی متوجه مدیران فعلی استان است ،قبل از هر فرد دیگری ،ابتدا به ساکن شخص مدیر عالی دولت دراستان  یا هر فرد تاثیرگذار دیگر در مدیرگزینی وانتصابات صورت گرفته بایستی در مقابل اعمال خود پاسخگو باشند . !اگر مدیرانی با این خصوصیات در استان وجود دارند چرا استاندار محترم تاکنون حاضر به همراهی با آنان شده است ؟!چرا اسامی آنان را شفاف بیان نمی کنند ؟اگر بنای به تغییر دارند،شتر سواری هم دولا دولا نمی شود،نیازی به این همه زمینه سازی نیست ،بسم الله مدیران غیر همراه را حذف نمایند.

به هرحال بایستی پذیرفت که با وجود اینکه چنین ادعا می شود که تحزب و فعالیتهای سیاسی در استان ایلام از پویایی و تحرک قابل قبولی برخودار است ،اما با این وجود   دراین استان بسیاری از امور  بر پاشنه قومی وقبیله ای چرخیده وحتی مدعیان سرسخت اصلاح طلب یا اصولگرا در هنگامه عمل بر وابستگی سیاسی مدیران منتسب به قبیله چشم بسته و با حمایت همه جانبه وفشار بر ارکان قدرت بعنوان سدی در مقابل چرخش قدرت قرار گرفته اند.

اگر استاندار ایلام از اراده لازم برای فایق آمدن براین مهم برخوردار بوده وعزم خود رابر تغییر مدیران غیر همسو و منفعل جزم نموده اند که دارند  ؛دو راه بیشتر پیش روی وی قرار نخواهد داشت ،اول اینکه با کنار زدن هر گونه مصلحت اندیشی ،بی توجه به خواست ونظر صاحبان قدرت وافراد ذی نفوذ ،تنها به مصلحت تفکر  سیاسی حاکم وضرورت حمایت از دولت اندیشیده و تمامی مدیرانی که از نظر وی سنگ بسته شده بر پای توسعه استان قلمداد می شوند حذف نموده ومدیران مستعد ،خلاق ،جوان ،خوشفکر وهمراه دولت را بر مسند دستگاههای اجرایی بنشانند.

دوم اینکه با در پیش گرفتن مصلحت اندیشی های حاکم بر استان ،راه اسلاف خویش را درپیش گرفته وبی توجه به انتقادات سیاسیون و دغدغه مندان ،تنها به ادامه مدیریت خویش بیاندیشند ،درچنین حالتی لازم است که به افراد ورسانه ها و فعالین مجازی  نزدیک به خویش توصیه نمایند که با طرح چنین موضوعاتی امنیت روانی جامعه را نیز مخدوش ننمایند.

مخلص کلام اینکه سیاسیونی که در مناظره سیاسی سال گذشته ،به خاطر منافع و انتقام جویی های شخصی ، دفاع تمام قد از سر سخت ترین مخالف دولت وجریان سیاسی اصلاحات یعنی ؛"حمید رسایی "را در کارنامه خود دارند ،نبایستی امروز دایه مهربانتر از مادر شده واز مدیران انتظار دفاع از دولت و تبیین دستاوردهای آن خاصه برجام را داشته باشند ،چرا که رفتار پارداوکسیکال مدعیان اصلاح طلبی همچون آینه ای صیقل داده شده بازتاب دهنده رفتار این دست افرادیست که الگوپذیری از آنها انتظاری به غایت خطاست !باید پذیرفت که ایلام واقعا سرزمین پارداوکس هاست ،پارداوکس هایی از  جنس  فرهنگ ،اقتصاد واینک سیاست !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۸
آقای اسدی مثل همیشه زیبا وهمراه با واقعیت نوشتید اما مطمئن باشید که در پشت این اخبار مدیران دو زیست واز همین دست یک حقیقتی نهفته است که میخواهند جیب برخی از تاثیر گزاران وکسانیکه در زمینه انتصابات دستی بر آتش دارند ،توسط مدیران ترسو ودوزیست ومخالف دولت پر شود.وسلام لب کلام.بدرود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار