مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه احداث ساختمان دانشگاه صنعتی ارومیه غیرقانونی است، گفت: بودجه لازم برای ادامه روند ساخت ساختمان این دانشگاه به دلیل عدم وجود سند تخصیص نیافته است.
کد خبر: ۷۶۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱ 29 July 2019

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی کیومرث دانشجو در جلسه شورای حفاظت از بیت‌المال آذربایجان‌غربی که در محل دادگستری کل استان برگزار شد، با اشاره به وضعیت ساختمان صنعتی دانشگاه ارومیه که در مسیر رودخانه شهرچای در حال احداث بود، اظهار کرد: زمین این ساختمان جزو اراضی تحت مالکیت شرکت آب منطقه‌ای استان بوده و بیش از 15 سال پیش با فشارهای استاندار وقت برای احداث ساختمان «برف و یخ» اختصاص یافت که بعدها به دلایل نامعلوم تغییر کابری داده شد.

وی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی پس از اخذ این زمین از استانداری، ساخت و ساز ساختمان در این مکان را شروع کرده که هیچ گونه مجوزی از دستگاه‌های مربوطه نداشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه انتقال زمین به مالکیت دانشگاه صنعتی ارومیه قطعی نشده بود، اذعان کرد: مسؤولان این دانشگاه بدون هیچ گونه مجوز و به صورت غیرقانونی ساخت و ساز کردند و به دلیل عدم اخذ سند زمین، بودجه ساخت دانشگاه نیز قطع شده و تخصیص نیافته است.

وی ادامه داد: همین عوامل باعث شده تا ساختمان در حال احداث این دانشگاه بلاتکلیف رها شود که باید هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف این موضوع اقدام شود.

دانشجو خاطر نشان کرد: ساختمان در حال احدا در حریم رودخانه شهرچایی نیست اما خیابان‌ و محیط پشت این ساختمان در حریم رودخانه بوده و باید نسبت به جمع آوری این سازه‌ها و آزادسازی حریم اقدام شود.

ساختمان دانشگاه صنعتی ارومیه پروانه ساخت ندارد

معاون شهرسازی و معماری شهردار ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه ساختمان دانشگاه صنعتی ارومیه پروانه ساخت ندارد، گفت: این ساختمان در محدوده خارج از شهر و به صورت غیرمجاز ساخته شده و مکاتبات با کمیسیون ماده 100 برای اقدامات قانونی در این خصوص صورت گرفته است.

غلامرضا عدل‌دوست همچنین با اشاره به اقدامات شهرداری برای پیشگیری و مبارزه با خطرات سیل نیز گفت: پروژه‌های مختلفی با ارزش بیش از 38 میلیارد تومان در نقاط مختلف شهر برای این امر در 6 ماهه نخست امسال در حال اجرا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار